Citat:
Ursprungligen postat av
PG-k
Skojar du? moderatorer skulle kunna läcka IP-adresser till t.ex polisen.
Det scenariot tänkte jag faktiskt inte ens på då det för mig är så extremt främmande. Om man nu är orolig för detta bör man se till att surfa med hjälp av proxy och absolut inte klicka på några som helst externa länkar ifrån forumet. Men precis som CH skrev så ser jag alla inlägg som rapporteras för brott mot regel 1.07, jag vet inte om spekulationerna stämmer men jag kan naturligtvis gå till snuten även med denna information. Detta är givetvis någonting jag aldrig skulle få för mig att göra och jag skulle med ett sådant drag kunna säga tack och adjö till Flashback för alltid.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaCrap
Kan admins eller mods göra undantag och ta tillbaka en bannlysning på en användares orginalkonto om det är uppenbart att dubbelkontot inte hade något syfte att skada FB eller kringgå sajtens regler?
Ett exempel: Om en tjej har hängt på FB i många år så kanske det inte är så jätteroligt att berätta öppet om sin långvariga svampinfektion som hennes underliv har drabbats av med sitt vanliga FB-konto?
Jag kom att tänka på TS trådstart och jag tror nog fan själv att jag skulle skapa ett dubbelkonto bara för att slippa få en sådan tråd sammankopplad till mitt eget nick vilket jag skulle tycka var pinsamt.
Missbrukar man multipla konton gör vi inga undantag. Det finns ingenting i regelverket som säger att man inte får ha multipla konton, man ska dock se till att använda dessa korrekt. Använder du ett konto för att skriva inlägg när du egentligen är avstängd så är det brott mot regel 1.07, om du i en diskussion använder flera konton för att få det att se ut som att fler håller med dig bryter du mot regel 1.07. Om du däremot använder ett annat konto för att skriva i en tråd du tidigare inte deltagit i så är det inte 1.07. Jag är relativt övertygad om att väldigt många använder sig av alternativa konton just i frågor som man inte vill vara lika öppen med.