Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-08-23, 00:56
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Verkar som hela SvP är helt judaiserat gällande Ukraina.
95% av SvP bryr sig inte om Ukraina överhuvudtaget. De som är nere i Ukraina och slåss är där inte för SvP:s räkning utan för sin egen de har åkt dit p.g.a. av sin egen naivitet, brist på analysförmåga, vapen och krigsintresse och förmodligen till inte obetydande del; gammal stockkonservativ svensk russofobi.

Ryssen är för många konservativa militäriskt sinnade personer liksom dålig per definition, ryssarna är ens fiender det är liksom inprogrammerat i ryggmärgen; man frågar sig inte vad ryssarna företräder, än mindre vilka intressen man själv slåss för; att världen ser helt annorlunda ut nu är den vara för 40, 70, 100 eller 300 år sen verkar vara skitsamma för dessa personer.

Det kommer aldrig finnas ett perfekt parti som inte går att kritisera och som inte har fel och brister, synd du whinar och hänger upp dig på relativa småsaker och inte ser den större helheten. Ja Ukraina är en stor och viktig fråga men en liten fråga sett till hela partiet och hur många som bryr sig om den eller tar ställning i den.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-08-23 kl. 01:10.
Citera
2014-08-23, 01:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
95% av SvP bryr sig inte om Ukraina överhuvudtaget.
För 100% av våra fiender är det en högprioriterad fråga.
Citat:
De som är nere i Ukraina och slåss är där inte för SvP:s räkning utan för sin egen de har åkt dit p.g.a. av sin egen naivitet, brist på analysförmåga, vapen och krigsintresse
Alldeles för stora delar av partiet är där, och de som är där stöds av alldeles för stora delar av övriga partiet. Du vet själv att jag har varit återhållsam i kritiken eftersom jag har velat tro det bästa in i det sista. När Patrik Fridén avslöjades var det ett bakslag. För ett par dagar sedan såg jag att hans bror varit där och att flera högt uppsatta SvP:are hejat på. Resarchgruppen påstår att ännu fler varit där/är där. När tycker du att jag ska dra min gräns? Aldrig?
Citat:
Ryssen är liksom dålig per definition, ryssen är ens fiende oavsett vad ryssen företräder, det är liksom inprogrammerat i ryggmärgen; att världen ser helt annorlunda ut nu är den vara för 40, 70, 100 eller 300 år sen verkar vara skitsamma för dessa personer.
Dessa personer dumma i huvudet. Om människor som är dumma i huvudet tar över ett parti så blir partiet dumt i huvudet.
Citat:
Det kommer aldrig finnas ett perfekt parti som inte går att kritisera och som inte har fel och brister, synd du whinar och hänger upp dig på relativa småsaker och inte ser den större helheten.
Tyvärr är det inga småsaker. Jag önskar att det vore småsaker, men det går bara inte att låtsas som det är det.
Citera
2014-08-23, 01:34
Medlem
Citat:
Tyvärr är det inga småsaker. Jag önskar att det vore småsaker, men det går bara inte att låtsas som det är det.

Det är småsaker. Partiet och partiledningen har tidigare överhuvudtaget inte officiellt tagit ställning i Ukrainafrågan. På senare tid de har tvärt om avrått medlemmar att åka till Ukraina och indirekt hotat Ukrainaresenärer med uteslutning. Partiet och partiledningen är därför opåverkat av ukrainafrågan och ukraina-stollarna.

Du med stor analysförmåga och intelligens borde ju vara engagerad i partiet och tala vilsekomna ukraina-entusiaster tillrätta, men det kommer man naturligtvis inte få uppleva.

De flesta som är "utbildade" och "intelligenta" verkar sitta och whina och kritisera hela dagen lång på internet om ideologiska avvikelser men lyfter inte ett finger själva i övrigt för att förbättra situationen. Är det något som skulle behövas så är det just personer som har intelligens analys- och organisationsförmåga och strategiskt tänkande. Hade dessa personer blivit engagerade så kanske de kunde påverka sin omgivning och organisationen i positiv och rätt riktning.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-08-23 kl. 02:01.
Citera
2014-08-23, 02:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jamen du med stor analysförmåga och intelligens borde ju vara engagerad i partiet och tala dessa vilsekomna personer tillrätta, men det kommer man naturligtvis inte få uppleva.
Om jag hade varit med i partiet hade jag sagt precis samma sak. Jag hade blivit utkastad på stubben. På köpet hade jag blivit känd både bland våldsamma judebetalda nazister och bland våldsamma judebetalda vänsterextremister. För en sån som mig vore det oerhört korkat att gå med i ett parti som slåss för mina fiender idag och säga att de borde slåss mot mina fiender istället. Vore som att gå till SKMA och be om pengar för att starta en antisemitisk förening ("klart man kan tala de vilsekomna judarna tillrätta", eller hur?). Bättre att försöka påverka (eller åtminstone säga sin åsikt) från sidan av.
Citat:
De flesta som är "utbildade" och "intelligenta" verkar sitta och whina hela dagen lång på internet om ideologiska avvikelser men lyfter inte ett finger själva i övrigt för att förbättra situationen. Är det något som skulle behövas så är det just personer som har intelligens analys- och organisationsförmåga och strategiskt tänkande. Hade dessa personer blivit engagerade så kanske de kunde påverka sin omgivning och organisationen i rätt riktning.
Många vill nog försäkra sig om att de har ett grundmaterial som verkar möjligt att bearbeta, innan de kastar sig in i leken.
Senast redigerad av baggebo1 2014-08-23 kl. 02:25.
Citera
2014-08-23, 02:57
Medlem
Citat:
Jag hade blivit utkastad på stubben. På köpet hade jag blivit känd både bland våldsamma judebetalda nazister och bland våldsamma judebetalda vänsterextremister.

Nä du hade förmodligen inte blivit utkastad. Du gillar inte att några vilsekomna stollar p.g.a. av sitt eget oförstånd åker till Ukraina och drar från detta slutsatsen att hela partiet är korrumperade och "judebetalda", du noll belägg för detta, det är bara tomt snack och allmän paranoia från din sida.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2014-08-23 kl. 03:02.
Citera
2014-08-23, 07:24
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Du med stor analysförmåga och intelligens borde ju vara engagerad i partiet och tala vilsekomna ukraina-entusiaster tillrätta, men det kommer man naturligtvis inte få uppleva.

De flesta som är "utbildade" och "intelligenta" verkar sitta och whina och kritisera hela dagen lång på internet om ideologiska avvikelser men lyfter inte ett finger själva i övrigt för att förbättra situationen. Är det något som skulle behövas så är det just personer som har intelligens analys- och organisationsförmåga och strategiskt tänkande. Hade dessa personer blivit engagerade så kanske de kunde påverka sin omgivning och organisationen i positiv och rätt riktning.
Berätta hur ditt medlemskap har påverkat partiet i rätt riktning i ukrainafrågan, som du är kritisk till.
Citera
2014-08-23, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag tror att Mora är den nordligaste kommunen som Svenskarnas parti ställer upp i.

Ni norrlänningar är ju helt hopplösa när det gäller politik. Jävla rödingar!
Jag antog det. Nja, rent proportionerligt så tror jag egentligen inte att det finns så många fler rödingar här än i Stockholm. De flesta av mina manliga bekanta är faktiskt klarvakna och har börjat förakta systemet, så underskatta oss inte.
Citera
2014-08-23, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
Nej partiet har ingen företrädare där. Rösten på dem blir dock ändå inte nödvändigtvis ogiltig. Antingen så tar du en blank valsedel och skriver partiets namn på den eller så beställer du partiets valsedlar. Eftersom det står "Svenskarnas parti" på både valsedeln till kommunfullmäktige precis som på valsedeln till landstingsfullmäktige behöver du inte skriva något annat på valsedeln. Jag har kontaktat valmyndigheten och de sa att valsedeln även om det står något namn på den (som i det här fallet är irrelevant eftersom partiet inte ställer upp där du bor) så tillgodoräknas rösten partiet. Partiet ställer för övrigt tyvärr inte heller upp i min kommun trots att stödet var relativt starkt i valet 2010 (jämfört med de flesta andra delarna av landet). Jag har ändå beställt en bunt valsedlar på partiets hemsida som jag kommer att lägga ut i vallokalen
Valsedlarna är redan beställda och hemskickade, inklusive dubbletter ingick i kuvertet. De ligger för närvarande på mitt nattduksbord. Min förmodan är dock att en röst på ett parti som inte ställer upp på plats inom kommun och landsting bara slängs. Utan representanter känns det som att de blir ogiltiga. Men det kanske inte stämmer, så ni får gärna motargumentera mina möjligen eventuella SD-röster.
Citera
2014-08-23, 08:20
Bannlyst
Kommer det finnas Svp valsedlar på valdagen där man röstar?
Eller har antidemokratiska röster städat väck dem?
Kommer någon vakta valsedlarna?
Kan man ta en vanlig vit lapp annars och i så fall skriva Svp på eller räknas den rösten då inte.
Citera
2014-08-23, 08:34
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Jag blev överlag imponerad av Stefan Jacobssons sätt att genomföra det här samtalet: http://www.svd.se/kultur/inte-alla-svenskars-parti_3808188.svd

Alldeles i slutet, efter orden "samtalet har pågått i tre timmar", fick journalisten dock chansen att stapla upp det som inte går hem hos vanligt folk.

På vilket sätt är Pride en politisk fråga? Jag antar att SvP har en vetenskapligt rimlig syn på homosexualitet - det vill säga att man föds till det. Och gruppens närvaro i Sverige utgör inte något samhällsproblem. Varför då ens uttala sig om gruppens gatufestivaler?

Jag hävdar att vanligt folk vill att ni kallar er själva för rasister. Så att det blir avdramatiserat. Istället vägrar ni - här: https://www.svenskarnasparti.se/fragor-och-svar/ - att göra det. "Istället tror politiska motståndare att de kan skrämma bort människor genom att kalla partiet både det ena och det andra." Det mest effektiva sättet att visa att ni inte blir skrämda, är att då också kalla er för rasister. Meningen "Svenskarnas parti är givetvis varken 'nazistiskt' eller 'rasistiskt', utan är ett nationalistiskt parti som som sätter svenskarnas väl främst" är inget som imponerar på utomstående (folk som inte ännu "investerat" sig själv i SvP, till exempel genom att rösta på partiet). Tvärtom. Genom att visa mod får man med sig fler, det vill säga folk som är räddare än en själv.

Exakt vad som bör kallas för "rasism" är en oviktig lingvistisk fråga! Att börja kalla sig för rasister är dessutom inte ens i närheten av lika kontroversiellt som att neka ickevita medlemskap i partiet. Det skulle bara leda till att partiet framstår som mindre skrämmande och mindre suspekt. Den som ljuger om en sak kanske ljuger om fler. Den som framstår som underjordisk skulle kunna smida obehagliga planer. Ganska basal psykologi.
Tror inte på att börja kalla sig utefter fiendens epitet. Däremot så bör man aldrig ursäkta sig om att "jag är inte rasist eller nazist, etc". Orden är meningslösa och betydelselösa. Jag är nationalist, och vad fiender kallar mig ger jag blanka fan i.
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Fast det visar ju på att man inte förstår någonting angående judefrågan i sådana fall eller för den delen islam-frågan. Det är absolut viktigt att vara medveten om vilken religion folk tillhör eftersom precis som du nämner i ditt senare stycke så är det i grund och botten en organisering för etniska grupper att överleva och ge sin grupp fördelar.

Judarna ska aldrig förringas, det är fruktansvärt dumt att låtsas som att det är vilken religion som helst och att de skulle vara harmlösa eller något. De sitter för tusan på en stor del utav västvärldens makt och resurser och mer blir det för vart år som går. Lägg till en abnorm paranoia och ett ingrott hat i deras kultur gentemot deras värdfolk och framförallt européerna så har du en väldigt farlig motståndare. Det är för tusan de som ligger bakom de mesta äckliga kulturella och samhälleliga förändringar vi har haft det senaste århundradet.
Judar är en folkgrupp, inte en religion. Det finns många, om det inte rentav är så att de flesta maktjudar idag är areligiösa. Vad du menar med "islam-frågan" vet jag inte, frågan handlar ju om ras och främmande raser ska bort.
Citat:
Ursprungligen postat av Zasse2
Denna fråga kanske tagits upp i tråden redan men det är ett stort antal sidor att läsa igenom.

Hur ställer sig SvP till adopterade barn? Det vill säga att t.ex ett indiskt, lankesiskt eller somaliskt barn blivit adopterat innan detta ens fyllt ett år, växt upp hela sitt liv i Sverige med svenska föräldrar.
Den enda skillnaden är det genetiska arvet, ska dessa få fullvärdigt medborgarskap?
Nej, det ska de inte få.
Citera
2014-08-23, 08:36
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Valsedlarna är redan beställda och hemskickade, inklusive dubbletter ingick i kuvertet. De ligger för närvarande på mitt nattduksbord. Min förmodan är dock att en röst på ett parti som inte ställer upp på plats inom kommun och landsting bara slängs. Utan representanter känns det som att de blir ogiltiga. Men det kanske inte stämmer, så ni får gärna motargumentera mina möjligen eventuella SD-röster.
Nej, de slängs inte bara. De räknas in och registreras och redovisas, precis som i EU-valet. Däremot så kan inte partiet få mandat om de inte har några registrerade företrädare. Eftersom antalet röster ändå redovisas så visar du hur mycket stöd SvP har.
Citera
2014-08-23, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Kommer det finnas Svp valsedlar på valdagen där man röstar?

Det beror på var du röstar i kommuner där Svenskarnas parti ställer upp är det stor chans att du kommer träffa på Svenskarnas partis valsedlar.

Citat:
Eller har antidemokratiska röster städat väck dem?

Det finns inte resurser att lägga ut dom i alla vallokaler, förmodligen blir de många gånger snodda eller försnillade på annat sätt.

Citat:
Kommer någon vakta valsedlarna?

Där finns möjlighet så kommer valsedlar placeras och fyllas på om de försvinner.

Citat:
Kan man ta en vanlig vit lapp annars och i så fall skriva Svp på eller räknas den rösten då inte.

Nej det kan du inte. Men du kan ta en tom lapp och skriva "Svenskarnas parti". Vad det har för färg beror på om det är kommun, landstings eller riksdagsval.

Säkrast är att ha förtryckta valsedlar som du kan beställa via länken i min signatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in