Citat:
Ursprungligen postat av
DetVarTypisktJu
Fattar? När man inte håller med dig snackar du om att "fatta". Tror du din åsikt är guds lag?
Mitt inlägg var ju ett svar på ditt svammel om att NATO är en "allians". Jag tycke inte att jag ser nån allians annat än på pappret. Själv erkänner du ju att USA vill agera världspolis. Total världsdominans de t.o.m. talar om det öppet och kallar det för "full spectrum dominance" (Hurså demokrati förresten. En tredjedel av USA befolkningen stöder Obama eller nån politiker överhuvudtaget.)
Hur kan du stöda detta?
Jag däremot tycker, att ingen skall få så mycket makt. Ryssland försöker bara bevara sin egen suveränitet. Inte erövra hela världen och samtidigt öppet skryta att de är vad man vill. Vad är det DU inte fattar? USA borde inte få mera makt eller så kan vi bara drömma om en ny Snowden läcka.
"Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely." Ej mer "full spektrum dominance", tack! (Och påstå inte att Ryssland vill agera världspolis!)
Du slänger dig med folkomröstningar och opinionssiffror i var och vartannat inlägg. Med din argumentation hade världen varit i anarki uppdelad i tusentals länder beroende på vad befolkningen i en region ansåg sig tillhöra. Men det är kanske det som är att föredra?
Enligt färska siffror stödjer ju inte en majoritet av svenskarna regeringen heller? Är den då alltså inte legitim? Intressant resonemang, vi kanske borde starta ett uppror närhelst SIFOs undersökningar inte visar på majoritet av förtroendet?
Du är rolig du.
Som jag tidigare skrev, hellre USA som världspolis än Ryssland eller Kina.
USA hotar i alla fall inte resten av världen med kärnvapen likt Ryssland och Nordkorea.
Sen kan man ju undra varför du då bor i detta land? Varför flyttar du inte till Ryssland eller valfri öst stat och åtnjuter deras gästfrihet och öppna samhälle?
Passar det inte är det bara att flytta istället för att sitta på FB och beklaga sig över västvärldens dominans.
Kan det vara så hemskt att du trivs här?
Å hemska tanke!