2014-08-29, 19:09
Medlem
mralexiuss avatar
Okej, vet inte om någon har postat denna video än. Tror att det ska ge en väldigt bra bild på just bigfoot och vad det hela handlar om. Det finns idag fakta om att en såkallad "bigfoot" blev fångad och utnyttjad på många olika sätt. Önskar att ni inte kommenterar mitt inlägg innan ni sett hela videon. Cheers!

https://www.youtube.com/watch?v=pe6DN1OoxjE
Citera
2014-08-30, 00:39
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mralexius
Okej, vet inte om någon har postat denna video än. Tror att det ska ge en väldigt bra bild på just bigfoot och vad det hela handlar om. Det finns idag fakta om att en såkallad "bigfoot" blev fångad och utnyttjad på många olika sätt. Önskar att ni inte kommenterar mitt inlägg innan ni sett hela videon. Cheers!

https://www.youtube.com/watch?v=pe6DN1OoxjE

Intressanta observationer av Lloyd pye.
Citera
2014-08-30, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter
Nu gör jag en Minibump i tråden men hoppas inte folk blir sura...

Har slökollat lite på Discovery nu i semestertiderna och fastnade för nån väldigt oseriös show som hete "Mountain monsters" dock så var det väldigt underhållande programconcept så jag har kollat vidare på både seriösare (host host) shower som "finding bigfoot" och lite annat och ju mer man tittar desto löjligare blir det.

Om vi bortser från klara fejkprogram som mountain monsters där dom blir jagade av "monster" och får sina vapen tagna..(dragna med fiskelina) etc så märker man ju även att på dom seriösa programmen så känns det så överdrivet "ALLT" är bigfoot knackar det i träd ja då är det så dom varnar hör dom ett skrik då är det "så dom gör sig hörda" etc etc etc varje gång man kollar så känns det bara som att varenda ljud eller händelse etc är en bigfoot.

jag är iallafall 100% säker på att alla dessa Sk forskare bara hör det dom vill höra...alltså dom flesta ljuden som dom spelar in är ju löjligt lättförklarade till och med jag som är stadsbo kan höra att det inte alls var en bigfoot som lät utan ett jävla rådjur men dom som skall vara "experter" blir helt lyriska och börjar filma runt med sina superkameror etc.

Sen är det samma sak igen VARFÖR är allt så tattigt?

Om man är ett forskargäng som verkligen vill hitta en bigfoot varför gå runt med ficklampor/pannlampor prata högt i radio utan hörsnäcka och dessutom gå runt helt öppet i skogen skulle en vanlig jägare gå runt så i skogen hade man inte ens fått se en hare. Dessa "forskare" kanske ska börja med att lära sig hur man jagar vanliga djur först.

Om vi nu förutsätter att en Bigfoot ens finns så måste det enklaste sättet vara att förse alla med mörkerkikare, radios med hörsnäcka och sen SITTA STILL med vinden mot sig vid bra utvalda platser där man sätt "spår" och annat" medans kanske två pers gör ljud eller liknande dessutom komplettera upp med några åtelkameror etc etc.

Så nu ska jag återgå till att kolla på nästa säsong av Finding bigfoot
Som jag skrivit tidigare. Alla dessa program, producerade av Discovery och andra. Är fejkade från början till slut. Det är motsvarigheten till Wrestling. Jag tycker det är djupt oseriöst att göra så, men men.
Dock bygger deras monster på historier, men alla kan fatta att de inte är ute och jagar i verkligheten.

Ang bigfoot så tror jag att de finns. Hur man hittar dem? Ja, håller på var de är, för du skulle skratta om jag berättade.
Citera
2014-08-30, 11:17
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Ang bigfoot så tror jag att de finns. Hur man hittar dem? Ja, håller på var de är, för du skulle skratta om jag berättade.

Tror? Du VET ju!
Citera
2014-09-06, 20:16
Medlem
xovoblvcks avatar
Jag måste säga iallafall att Finding Bigfoot är det mest underhållande program jag sett på länge.
Snacka om att dem har lyckats göra meningslös tv till någonting roligt och dem kan fortsätta nästan hur långt som helst. 4 amerikaner ute och virrar i skogen och dem har gjort 6 säsonger (!)

Det må vara fake, men det är mycket roligare att titta på än några arbetslösa ungdomar instängd i ett hus. Yes sirrrr
Citera
2014-09-06, 23:25
Medlem
Om bigfoot hade funnits hade han garanterat varit fångad
Citera
2014-10-14, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av estone
[jag tror] För att det är samma sak när man letar efter människor. Som jag sa, de kan se mycket från luften. Dock går det inte att avgöra så lätt om det är ett rådjur eller en människa. Som syns på värmekameran. En vanlig kamera ser inget. Då man effektivt döljs av träden.

Rapporter från de som varit när bigfoots säger att de har bra hörsel och syn. Hundar vägrar söka efter dem då de har en naturlig rädsla för dem. Det är också från rapporter av jägare osv.

Förstår du inte hur orimligt det är när folk beskriver bigfoot utan att ens kunna bevisa att den finns?! Att sedan beskriva hundars beteende gentemot samma "djur", som fullständigt saknar bevis på existens, är ju helt jävla pantat!
Citera
2014-10-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Förstår du inte hur orimligt det är när folk beskriver bigfoot utan att ens kunna bevisa att den finns?! Att sedan beskriva hundars beteende gentemot samma "djur", som fullständigt saknar bevis på existens, är ju helt jävla pantat!
Men lite vanlig bondlogik, eller hur man ska säga så borde det vara så att som du skriver, bevis borde då ha hittats.

Samtidigt så hur förklarar du att Bigfoot ses igen och igen och igen av massor olika människor. År ut och år in, massor av ögonvittnen. Med lite vanlig bondlogik så borde det då endast vara de som ljuger om för något eget syfte, som ser saker. Dvs inte vanligt folk.

Det borde då vara en gigantisk konspiration, eller någon form av masshysteri från alla de som ser bigfoot.

Och andra sidan så, stämmer det du skriver att bevis borde ha hittats. Då frågar jag, är du säker på att bevis inte har hittats?
Jag tror nämligen att så är fallet. Jag tror att den part som ljuger och mörkar, är nämligen den som håller alla korten. Staten.
Citera
2014-11-02, 22:48
Medlem
Okej: Det bor drygt 300 miljoner människor i USA. Landytan är till runt 50% (mycket rudimentärt angivet) hårt kultiverad av människan, vilket innebär stor till mycket stor mänsklig påverkan och närvaro i naturen. De resterande 50% är alla under påverkan och med närvaro av människan.

Skulle det ha funnits ett djur som Bigfoot någonstans i Nordamerika, skulle det ha hittats och dokumenterats. OM det vore så att djuret dog ut på 1700-talet och folkminnet av det lever kvar, skulle djuret lämnat benrester eller fossil efter sig, eftersom det då hade existerat och utvecklats under lång tid.

Ingenting av detta har hänt. Inga Bigfoots har blivit skjutna under jakt eller blivit påkörda av bilar eller tåg; något som MED SÄKERHET hade inträffat om de fanns. Inga benrester har hittats, inga fossil heller.

Statstystnadsteorin är bara löjlig. Varför skulle myndigheter hemlighålla existensen av ett vilt djur?

Släpp de här dumheterna och lägg er fantasi och kraft på roligare och mer produktiva saker.
Citera
2015-02-12, 05:50
Medlem
hassehustlers avatar
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/roliga-klipp-och-bloopers/article66395.ab

Citera
2015-02-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/roliga-klipp-och-bloopers/article66395.ab

Såg den precis, ojojoj
Citera
2015-02-12, 15:18
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassehustler

Fake.. och fake och fake!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in