2014-06-26, 15:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Jag har sett uppgifter om det tidigare. Kan inte hitta något om det just nu.
Dock hittade jag detta. " Rumors and reports of a strange “white bear” found in Chinese mountains were regarded as myths until 1869, when French missionary Armand David sent the skin of a hunted specimen to Europe. It was only then that pandas were finally accepted by scientists as a real animal. Giant pandas were finally seen alive by a European in 1916, when German zoologist Hugo Weigold got to see and buy a cub. (Don’t get excited, they"
http://listverse.com/2010/04/16/10-beasts-that-used-to-be-mythical/

Precis, samma uppgifter som jag skrev om här ovan. Dvs 47 år, inte 60 som du skrev...
Att Pandor inte var välkända i Västeuropa i slutet av 1800-talet, tycker du alltså att det är ett bra bevis för att det är svårt att hitta djur i skogen och att Bigfoot finns? Hur många västerlänningar tror du irrade runt i bambuskogarna i Kina i slutet av 1800-talet egentligen? Jag vet inte, men nog skulle jag bli förvånad om det var särskilt många.
När tror du t.ex. den svenska älgen blev common knowledge i Kina? Om kineser inte kände till gäddan i slutet av 1800-talet, finner du det särskilt underligt?
Citera
2014-06-26, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Precis, samma uppgifter som jag skrev om här ovan. Dvs 47 år, inte 60 som du skrev...
Att Pandor inte var välkända i Västeuropa i slutet av 1800-talet, tycker du alltså att det är ett bra bevis för att det är svårt att hitta djur i skogen och att Bigfoot finns? Hur många västerlänningar tror du irrade runt i bambuskogarna i Kina i slutet av 1800-talet egentligen? Jag vet inte, men nog skulle jag bli förvånad om det var särskilt många.
När tror du t.ex. den svenska älgen blev common knowledge i Kina? Om kineser inte kände till gäddan i slutet av 1800-talet, finner du det särskilt underligt?
Ja, om kineserna skickade 10 expiditioner för att söka efter gäddan och inte hitta den. Så är det underligt, ja. Nej, nu får du lämna över spakarna till den riktiga SnakePlisssken, eller har han semester från debunkandet?
Citera
2014-06-26, 16:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, om kineserna skickade 10 expiditioner för att söka efter gäddan och inte hitta den. Så är det underligt, ja. Nej, nu får du lämna över spakarna till den riktiga SnakePlisssken, eller har han semester från debunkandet?
Men du har ju inte ens lyckats visa att en endaste västerlänning sökte efter pandor, det är ju liksom det som är poängen här. Men du har ju iofs precis förklarat att allt du skriver endast är sånt som du tror så vi behöver nog inte ta så allvarligt på detta påstående heller.. Det fanns helt enkelt inga expeditioner som letade pandor i 60 år...

Ps: åker på semester imorgon först, så då får du några dagar för Snakefri fabulering..
Citera
2014-06-26, 17:42
Medlem
Citat:
Men du har ju inte ens lyckats visa att en endaste västerlänning sökte efter pandor, det är ju liksom det som är poängen här. Men du har ju iofs precis förklarat att allt du skriver endast är sånt som du tror så vi behöver nog inte ta så allvarligt på detta påstående heller.. Det fanns helt enkelt inga expeditioner som letade pandor i 60 år...

Ps: åker på semester imorgon först, så då får du några dagar för Snakefri fabulering..
Japp, låt oss summera vad vi ska tro enligt SnakePlisssken. Ingenting finns. Och tro inte du vet något för det godtar vi inte. Är allt det du skriver sant eller är det bara något du tror? Så du har bevis för att de inte letade efter pandan i 60 år? Intressant.
Citera
2014-06-26, 17:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Japp, låt oss summera vad vi ska tro enligt SnakePlisssken. Ingenting finns. Och tro inte du vet något för det godtar vi inte. Är allt det du skriver sant eller är det bara något du tror? Så du har bevis för att de inte letade efter pandan i 60 år? Intressant.
Nej det har jag inte bevis för, varför skulle jag ha bevis för vad folk inte har gjort? Det var ditt påstående att många grupper västerlänningar var ute och letade pandor i 60 år så du får fixa fram bevisen, det känner du nog till vid det här laget. Fast du skiter ju konsekvent i det så jag förväntar mig inga mirakel direkt..
Citera
2014-06-26, 23:50
Medlem
Citat:
Nej det har jag inte bevis för, varför skulle jag ha bevis för vad folk inte har gjort?
För att du påstod att folk inte har letat. Påstår man något så får man backa upp det med bevis.
Citat:
Det var ditt påstående att många grupper västerlänningar var ute och letade pandor i 60 år så du får fixa fram bevisen, det känner du nog till vid det här laget. Fast du skiter ju konsekvent i det så jag förväntar mig inga mirakel direkt..
Du kan leta efter bevisen om du orkar. Jag tänker inte leta källor och länkar till allt du vill ha bevisat. Det får du göra själv om du inte tror mig.
Citera
2014-06-26, 23:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
För att du påstod att folk inte har letat. Påstår man något så får man backa upp det med bevis.
Du kan leta efter bevisen om du orkar. Jag tänker inte leta källor och länkar till allt du vill ha bevisat. Det får du göra själv om du inte tror mig.
Tönt, du vet mycket väl att det var en slutsats utifrån ditt uttalande om att allt du säger och skriver här är sånt som du bara tror! Jag har ju även skrivit Vad jag kan hitta finns det inga uppgifter om att någon västerlänning överhuvud taget sökte efter dem, din "uppgift" om att det var många grupper som letade efter pandor runt år 1900 tar jag med ett helt jättepaket flingsalt tills du kommer med något lite mer substantiellt.
Så sluta fjanta med semantiken och upp med bevisen för dina påståenden eller sluta komma med en massa påståenden som du inte har minsta belägg för.
Citera
2014-06-27, 00:33
Medlem
Citat:
Tönt, du vet mycket väl att det var en slutsats utifrån ditt uttalande om att allt du säger och skriver här är sånt som du bara tror! Jag har ju även skrivit Vad jag kan hitta finns det inga uppgifter om att någon västerlänning överhuvud taget sökte efter dem, din "uppgift" om att det var många grupper som letade efter pandor runt år 1900 tar jag med ett helt jättepaket flingsalt tills du kommer med något lite mer substantiellt.
Så sluta fjanta med semantiken och upp med bevisen för dina påståenden eller sluta komma med en massa påståenden som du inte har minsta belägg för.
Nu har vi fått tillbaka, den riktiga debunkern av SnakePlisssken. Den som även förolämpar. Är det kvällsskiftet på debunkfabriken?

Ja, jag hörde detta påstående. Men jag kan inte hitta något direkt om det på nätet. Så om det fanns folk som letade efter pandan mellan att de först såg skinnet på 1800 talet tills detta .
Citat:
"In 1928, Kermit and Theodore Roosevelt, traveled to Baoshan county of Sichuan but failed to get a giant panda. The two then went to Yuexi county of the Liangshan Mountain where they killed a grown-up female panda, writing the first page of killing pandas by westerners."
http://www.kepu.net.cn/english/giantpanda/giantpanda_know/200409230031.html Det vet jag inte.
Citera
2014-06-27, 00:48
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Världen är större än man kan tro. Tex hörde jag att djuret panda, det var så att de fick in ett skin. Och sedan skulle de ut och hitta djuret i naturen. Det tog 60 år att hitta djuren i det fria. Och då vara det många grupper som var ute och letade. Detta är ett djur som bara sitter där som ett fån och äter sina blad.

En bigfoot är nästan lika smart som en människa. Den hör tex på fåglar när någon närmar sig. Den har bra hörsel och syn. Den är snabb på att fly. Och den är hotfull.
Du kan heller inte hitta dem från luften. Detta pga att du ser en massa värme grejor och du vet inte vad det är. Det kan vara en björn eller vad som.

Men jag tror att bigfoots har enorma grottsystem som de gömmer sig i. Det är min teori.
En hund är enormt rädd för bigfoots den kommer vägra spåra dem.
Tänk att det gick åt sådär tjugo inlägg av ditt evinnerliga substanslösa flamsande och så slutade det som vanligt med att du inte kunde belägga dina påståenden.

Du kommer nog inte längre med det där med söktiden så då undrar jag istället hur du vet det du påstår om storfotens intelligens, hörsel, syn, snabbhet, hotfullhet, osynlighet från luften (för att belägga detta torde man behöva veta en exakt punkt där den befinner sig och så spana från t. ex. en helikopter och konstatera att man inte ser den, ja du kommer att köra fast på den med), att hundar är rädda för dem. Du har förstås några hörsel- och syntester av storfötter att presentera och så vidare, det är bara att sätta igång. Eller så var det så att du sitter och fantiserar hejvilt och då talar du om det nu tack.

De där enorma grottsystemen är förstås också osynliga för människor? Hur funkar det?
Citera
2014-06-27, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tänk att det gick åt sådär tjugo inlägg av ditt evinnerliga substanslösa flamsande och så slutade det som vanligt med att du inte kunde belägga dina påståenden.

Du kommer nog inte längre med det där med söktiden så då undrar jag istället hur du vet det du påstår om storfotens intelligens, hörsel, syn, snabbhet, hotfullhet, osynlighet från luften (för att belägga detta torde man behöva veta en exakt punkt där den befinner sig och så spana från t. ex. en helikopter och konstatera att man inte ser den, ja du kommer att köra fast på den med), att hundar är rädda för dem. Du har förstås några hörsel- och syntester av storfötter att presentera och så vidare, det är bara att sätta igång. Eller så var det så att du sitter och fantiserar hejvilt och då talar du om det nu tack.

De där enorma grottsystemen är förstås också osynliga för människor? Hur funkar det?
[jag tror] För att det är samma sak när man letar efter människor. Som jag sa, de kan se mycket från luften. Dock går det inte att avgöra så lätt om det är ett rådjur eller en människa. Som syns på värmekameran. En vanlig kamera ser inget. Då man effektivt döljs av träden.

Rapporter från de som varit när bigfoots säger att de har bra hörsel och syn. Hundar vägrar söka efter dem då de har en naturlig rädsla för dem. Det är också från rapporter av jägare osv.
Citera
2014-07-02, 06:59
Medlem
Muhamedssons avatar
Ett litet bakslag för de som tror på Yetis.

http://www.expressen.se/nyheter/svart-bakslag-for-myten-om-bigfoot/
Citera
2014-07-28, 00:28
Medlem
Nu gör jag en Minibump i tråden men hoppas inte folk blir sura...

Har slökollat lite på Discovery nu i semestertiderna och fastnade för nån väldigt oseriös show som hete "Mountain monsters" dock så var det väldigt underhållande programconcept så jag har kollat vidare på både seriösare (host host) shower som "finding bigfoot" och lite annat och ju mer man tittar desto löjligare blir det.

Om vi bortser från klara fejkprogram som mountain monsters där dom blir jagade av "monster" och får sina vapen tagna..(dragna med fiskelina) etc så märker man ju även att på dom seriösa programmen så känns det så överdrivet "ALLT" är bigfoot knackar det i träd ja då är det så dom varnar hör dom ett skrik då är det "så dom gör sig hörda" etc etc etc varje gång man kollar så känns det bara som att varenda ljud eller händelse etc är en bigfoot.

jag är iallafall 100% säker på att alla dessa Sk forskare bara hör det dom vill höra...alltså dom flesta ljuden som dom spelar in är ju löjligt lättförklarade till och med jag som är stadsbo kan höra att det inte alls var en bigfoot som lät utan ett jävla rådjur men dom som skall vara "experter" blir helt lyriska och börjar filma runt med sina superkameror etc.

Sen är det samma sak igen VARFÖR är allt så tattigt?

Om man är ett forskargäng som verkligen vill hitta en bigfoot varför gå runt med ficklampor/pannlampor prata högt i radio utan hörsnäcka och dessutom gå runt helt öppet i skogen skulle en vanlig jägare gå runt så i skogen hade man inte ens fått se en hare. Dessa "forskare" kanske ska börja med att lära sig hur man jagar vanliga djur först.

Om vi nu förutsätter att en Bigfoot ens finns så måste det enklaste sättet vara att förse alla med mörkerkikare, radios med hörsnäcka och sen SITTA STILL med vinden mot sig vid bra utvalda platser där man sätt "spår" och annat" medans kanske två pers gör ljud eller liknande dessutom komplettera upp med några åtelkameror etc etc.

Så nu ska jag återgå till att kolla på nästa säsong av Finding bigfoot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in