Nu gör jag en Minibump i tråden men hoppas inte folk blir sura...
Har slökollat lite på Discovery nu i semestertiderna och fastnade för nån väldigt oseriös show som hete "Mountain monsters" dock så var det väldigt underhållande programconcept så jag har kollat vidare på både seriösare (host host) shower som "finding bigfoot" och lite annat och ju mer man tittar desto löjligare blir det.
Om vi bortser från klara fejkprogram som mountain monsters där dom blir jagade av "monster" och får sina vapen tagna..(dragna med fiskelina) etc så märker man ju även att på dom seriösa programmen så känns det så överdrivet "ALLT" är bigfoot knackar det i träd ja då är det så dom varnar hör dom ett skrik då är det "så dom gör sig hörda" etc etc etc varje gång man kollar så känns det bara som att varenda ljud eller händelse etc är en bigfoot.
jag är iallafall 100% säker på att alla dessa Sk forskare bara hör det dom vill höra...alltså dom flesta ljuden som dom spelar in är ju löjligt lättförklarade till och med jag som är stadsbo kan höra att det inte alls var en bigfoot som lät utan ett jävla rådjur men dom som skall vara "experter" blir helt lyriska och börjar filma runt med sina superkameror etc.
Sen är det samma sak igen VARFÖR är allt så tattigt?
Om man är ett forskargäng som verkligen vill hitta en bigfoot varför gå runt med ficklampor/pannlampor prata högt i radio utan hörsnäcka och dessutom gå runt helt öppet i skogen skulle en vanlig jägare gå runt så i skogen hade man inte ens fått se en hare. Dessa "forskare" kanske ska börja med att lära sig hur man jagar vanliga djur först.
Om vi nu förutsätter att en Bigfoot ens finns så måste det enklaste sättet vara att förse alla med mörkerkikare, radios med hörsnäcka och sen SITTA STILL med vinden mot sig vid bra utvalda platser där man sätt "spår" och annat" medans kanske två pers gör ljud eller liknande dessutom komplettera upp med några åtelkameror etc etc.
Så nu ska jag återgå till att kolla på nästa säsong av Finding bigfoot