2014-08-29, 21:23
Medlem
Har provat lamotrigin, atarax, sobril, stesolid, theralen. Min läkare vill att jag kommer med eget förslag på vid behovs medicin.

Problem:
Ångest, torgskräck, panikattacker, stress, oro, självskadebeteende

Stesolid funkar men dom vill inte ge det pga mitt självskadebeteende. Det synkar tydligen inte. Benzo funkar ju verkligen tycker jag så trist att få sluta med den. Benzo är väl det bästa? Några förslag på nått annat "kul"?

Jag måste kunna sköta hem och hushåll men samtidigt bli helt knockad i huvudet. Alltså fungera - inte somna.

Givetvis går jag i terapi och får behandling både i grupp och enskild. Jag ska få ordning på mitt liv. Det här är bara just nu under den första jobbiga tiden som jag måste ha tabletterna. Äter även voxra 300mg per dag och stilnoct ibland på nätterna...
Citera
2014-08-29, 21:32
Medlem
Elvislever241s avatar
Då skulle jag föreslå 2 mg xanor dagtid omöjligt att ha torgskräck då och zoplicon till natten
Citera
2014-08-29, 21:32
Medlem
Vad är xanor? Bra skit? Dålig skit? I jämförelse med stesolid?
Citera
2014-08-29, 21:34
Medlem
Tack för svaret. Är nöjd med stilnocten på natten 👍

Jag vill inte ta varje dag. Bara vid behov... Vet inte om mitt förra svar kom med. Vad är xanor? Benzo? Bättre? I jämförelse med stesolid?

Sorgligt att jag ska behöva fråga er och inte min läkare 😝
Citera
2014-08-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sand.chri
Vad är xanor? Bra skit? Dålig skit? I jämförelse med stesolid?

En mycket starkare benso än stesolid. Effekten varar dock inte lika länge som stesolid.
Citera
2014-08-29, 21:38
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Lyrica vore nog någonting för dej
Citera
2014-08-29, 21:40
Medlem
Xanor låter ju bra 👍
Ska föreslå det. Bra om jag har några olika förslag för set är säkert nått av dom som inte är kompatibelt med mina problem alt övriga mediciner så kör gärna på med fler förslag
Citera
2014-08-29, 21:41
Medlem
Svårt få xanor utskrivet?

Lyrica? Sälj in det hos mig! Vad är det?
Citera
2014-09-15, 23:00
Medlem
Fått xanor. Tagit typ 5st 0,5mg... (Dom rekommenderade en!) känner fan ingenting....
Besviken. Trodde ju det här skulle vara best of benzo typ fler förslag?
Gillar stesolid som sagt men behöver något mot ångest oxå...tacksam för alla förslag jag kan få
Citera
2014-09-16, 09:20
Medlem
cnbizzzs avatar
Lyrica är vidrigt chill men jag kan bara ta det 1max 2 ggr/vecka pga att det är extremt beroendeframkallande,dock tycker ja det är mer chill än benz blir så avslagen emotionellt på benz,vet inte riktigt hur man ska förklara ruset men det är sjukt chill,bästa vore om du fick lyrica på recept.
Citera
2014-09-16, 09:28
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Xanor på dagen och Imovane på kvällen funkade Mycket bra för mig.
Citera
2014-09-16, 11:09
Medlem
C-3POs avatar
Bensodiazepiner --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto