2014-08-29, 17:55
Medlem
lrad070142s avatar
Jag får lite "Annie Wilkes"-vibbar. En av huvudpersonerna i "Misery" ("Lida, svensk titel) av Stephen King:
Citat:
On the way back to his room, he finds a scrapbook full of newspaper clippings from Annie's life, suggesting that she is a serial killer who murdered her own father, her college roommate, and numerous patients in several states—thirty-nine people in all. She was arrested and charged with killing several babies at a Boulder hospital, but was acquitted. He also finds a magazine clipping about his status as a missing person.
Citera
2014-08-29, 17:56
Medlem
Minipaxs avatar
Här hjälper någon till och ger henne ett handtag och det ska belönas med uthängning tycker du?
Senast redigerad av Minipax 2014-08-29 kl. 18:04.
Citera
2014-08-29, 18:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det verkar som snillet som smörjde in underlivet på en gamling med tandkräm har en tvillingsyster. Visserligen behehövs ingen utbildning för dessa jobb, men det är ändå märkligt att så många dårar tydligen blir anställda inom äldrevården. Man kan se denna skogstokiga kärring framför sig; den gamle hade diarre och så en snilleblixt: in med en kork i hålet. Ja jävlar vad jag skulle skämts om jag arbetat med denna vårdare utan att upptäcka att hon var totalt väck i huvudet.

Det står "sköterska" i artikeln. Utgår från att det rör sig om undersköterska, vilket det trots allt krävs lite utbildning för. Vårdbiträde kan man ta första bästa på gatan till.
Citera
2014-08-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det verkar som snillet som smörjde in underlivet på en gamling med tandkräm har en tvillingsyster. Visserligen behehövs ingen utbildning för dessa jobb, men det är ändå märkligt att så många dårar tydligen blir anställda inom äldrevården. Man kan se denna skogstokiga kärring framför sig; den gamle hade diarre och så en snilleblixt: in med en kork i hålet. Ja jävlar vad jag skulle skämts om jag arbetat med denna vårdare utan att upptäcka att hon var totalt väck i huvudet.
I det här fallet handlar det om en sköterska, det framgår inte om det är en sjuksköteska eller undersköterska, men i vilket fall så har båda yrkena någon form av utbildning, vare sig det är på gymnasie- eller universitetsnivå.
Citera
2014-08-29, 18:14
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Jag tror det är för att han varit olydig, 80 år, spelar ingen roll för vårdbiträderna; MAN SKA LÄRAS(!)(LIVET UT!)

”Vi har inte brustit”
Alltså HUR LÅNG TID SKA DET TA innan jag tröttnar på erat jävla skitsnack och att samhället låter er komma undan innan jag kommer över och slår in er käft

On topic: Vilka psykopater. Hoppas dom släpper ut alla pensionärer snart då vem som helst fattar att man inte förtjänar att sitta inlåst 24/7 för att man glömt spisen på och inte betalat hyran när man är 80+ år Det är inte direkt så jag känner mej hotad av en gubbe på 80 år heller om han skulle stå ute i samhälle och vifta med en kniv eller nått
Senast redigerad av IHateThisPlanet 2014-08-29 kl. 19:10.
Citera
2014-08-29, 18:52
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Ett trasigt vårdsystem.. Hon/han ska hängas ut så hon aldrig mer får jobba inom vården
Citera
2014-08-29, 19:15
Medlem
Oformads avatar
Fy fan, har egentligen inget att bidra i tråden med, men detta är bland det vidrigaste jag hört!

Vad kan egentligen förövaren få för straff för detta?

Grov misshandel, typ 4 år?
Citera
2014-08-29, 19:29
Moderator
oilslicks avatar
Väntar med spänning på FUPen.

Vi måste få ett namn på den här vidriga individen.
Citera
2014-08-29, 19:46
Bannlyst
Hoppas idioten hängs ut, jävla satkärring!

Hur fan kan vården dra till sig så störda personer? Kollar man inte lämplighet innan man anställer någon? Men ja, så här blir det i tider av brist. Har läst att det saknas tusentals undersköterskor, då tar man vad man som helst. Fy fan.
Citera
2014-08-29, 20:27
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostfjaril
I det här fallet handlar det om en sköterska, det framgår inte om det är en sjuksköteska eller undersköterska, men i vilket fall så har båda yrkena någon form av utbildning, vare sig det är på gymnasie- eller universitetsnivå.

Det finns inga sjuksköterskor som deltar i omvårdnadsarbetet på ett äldreboende, och absolut inte nattetid. Undersköterska är det....vill väldigt gärna lokalisera boendet OCH identifiera uskan...
Citera
2014-08-29, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Det är få som frivilligt vill jobba inom vården idag. Vikarierna är diverse kreti och pleti som är tvingade dit av arbetsförmedlingen. Och då händer sånt här.

EDIT: Okej detta var inte fallet i just denna händelsen.
Stämmer till stor del. Många som arbetar som vårdbiträden är samhällets bottenskrap - sådan som inte duger till annat.
Citera
2014-08-29, 20:38
Medlem
Skuggvarelses avatar
Ha era gamlingar hos er, i en friggebod på tomten, istället för att placera dem i riskkapitalistägda företag. Ungefär som när svennebananer blir upprörda när flyktingboende ska förläggas till grannvillan, vad fan förväntar ni er när ni röstar SV(A)MP? Det här är mångkultur när det är som bäst: anala våldtäkter på det lokala demensboendet. Det här är "anti-rasism" och feminism. Välfärden är inte till salu - för den är redan såld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in