2014-08-24, 09:23
Medlem
Baduffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Vad hittar man på istället för kröket?
Har enbart vänner som dricker för mycket så känner mig väldigt ensam i att nu tagit steget att försöka starta ett nytt nyktert liv.

Tränar gör jag och det är självklart skönt att få huvudet på andra tankar..

Det är det bara du som kan svara på. Anledningen till att många går tillbaka till att dricka är för att de inte har något att göra av alla de timmar som frigörs när man är klar i huvudet och inte längre slänger timmar i skön på att vara full/bakfull.

Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Men när jag är ensam hemma och sambon arbetar så kommer den onda djävulen i huvudet o skriker Antabus är inte bra för dig "tänk vad det hade varit gott med ett par öl nu"

Är visserligen inne på min 3e dag med antabusen just nu men det känns läskigt för framtiden vill inte bli ensam utan vänner och har även lite svårt att ta kontakt inget jag hade problem med innan jag började med alkoholen för ca 5 år sedan..

Livrädd för framtiden hur ska det gå.

Det är en spännande period du befinner dig i, upptäck dig själv och inte rädd för att testa på nya saker. Att träna kan vara gott men sluta inte där, din förbättrande hälsa kan leda dig in på saker som dans, kampsport, maratonlöpning eller andra sporter som kan utmana dig när gymmet känns förlegat.

Vad gillade du att göra när du var yngre? Kanske en kurs eller studier kan vara något att ägna tiden åt? Se till att drömma stort men inte gå för hårt in heller, balans och harmoni. Det kommer gå bra!
Citera
2014-08-25, 15:07
Medlem
Sänkt efter en knapp veckas supande, och vet varken in eller ut. Jag vet bara att jag inte kan dricka, och att jag inte kan låta bli. Gå tillbaka till AA igen? Göra på något annat sätt än den senaste vändan i AA?

En motgång - jag fixade inte nya jobbet (säljjobb, och det är kanske inte min grej). Lösning? Hälla i mig alkohol.

Jag kan inte leva på det här sättet.
Citera
2014-08-25, 15:19
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aharu
Sänkt efter en knapp veckas supande, och vet varken in eller ut. Jag vet bara att jag inte kan dricka, och att jag inte kan låta bli. Gå tillbaka till AA igen? Göra på något annat sätt än den senaste vändan i AA?

En motgång - jag fixade inte nya jobbet (säljjobb, och det är kanske inte min grej). Lösning? Hälla i mig alkohol.

Jag kan inte leva på det här sättet.
Man blir ju inte drogfri bara av att gå på AA. Det krävs ju mycket mer än så. Kan tacka min drogfrihet en kombination av behandlingshem, efterbehandling genom arbetsgivare och AA. Fast drogfri blev jag nog på hemmet. Vill du gå på AA ska du ta kontakt med någon person du känner att du kan lita på. Sedan ska du och den personen sätta er ned och prata. Funkar det med inte den första, ta en ny.
Du måste arbeta med din personlighet och mycket annat.
Citera
2014-08-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Man blir ju inte drogfri bara av att gå på AA. Det krävs ju mycket mer än så. Kan tacka min drogfrihet en kombination av behandlingshem, efterbehandling genom arbetsgivare och AA. Fast drogfri blev jag nog på hemmet. Vill du gå på AA ska du ta kontakt med någon person du känner att du kan lita på. Sedan ska du och den personen sätta er ned och prata. Funkar det med inte den första, ta en ny.
Du måste arbeta med din personlighet och mycket annat.

Ja, du har rätt: jag tycks bära på någon slags självdestruktivitet.
Citera
2014-08-25, 15:44
Medlem
HasseBanans avatar
Ett ganska enkelt sätt att få avsmak för alkohol är att varje gång du känner för att supa, så försök minnas de stunder du har varit som mest fyllesjuk och varit som sämst. För mig har det iaf varit en bra avhållare. De flesta av oss vill må bra, och du vet att om du super till det nu kommer du vakna upp och må för jävligt sen. Fråga dig, är det värt det?
Citera
2014-08-26, 11:08
Medlem
Tack för en bra tråd. Känns bra med alla tips om hur man ska hålla sig från alkoholen.
Blev utskriven igår från psyk efter en avgiftning och start av behandling med Antabus och Naltroxene.
Känner mig djupt taggad att förbli nykter. Har dock stora problem med sömnen just nu, men det ger väl sig med tiden.
Citera
2014-08-27, 21:11
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampus69
Tack för en bra tråd. Känns bra med alla tips om hur man ska hålla sig från alkoholen.
Blev utskriven igår från psyk efter en avgiftning och start av behandling med Antabus och Naltroxene.
Känner mig djupt taggad att förbli nykter. Har dock stora problem med sömnen just nu, men det ger väl sig med tiden.
Bra jobbat, fortsätt så! Det kommer bli bättre och bättre. Har du fortfarande problem med sömnen tycker jag du ska prata med din vårdkontakt. Sömnproblem kan vara förödande i längden. Det finns hjälp att få, då menar jag inte beroendeframkallande mediciner utan andra preparat.
/Lycka till i fortsättningen!
Citera
2014-08-27, 22:52
Bannlyst
Undrar ifall någon vet om det går att få antiepelepsi-medlet Suxinutin/etosuximid utskrivet i Sverige för sömnstörningar under alkoholabstinens? Den ska tydligen ha god verkan för det, men även en beroendeframkallande effekt i sig och mindre trevlig utsättning verkar det som om man tar det under en längre period.

Ethosuximide reduces ethanol withdrawal-mediated disruptions in sleep-related EEG patterns.
Citera
2014-08-28, 09:19
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Bra jobbat, fortsätt så! Det kommer bli bättre och bättre. Har du fortfarande problem med sömnen tycker jag du ska prata med din vårdkontakt. Sömnproblem kan vara förödande i längden. Det finns hjälp att få, då menar jag inte beroendeframkallande mediciner utan andra preparat.
/Lycka till i fortsättningen!

Tack snälla. Ska på mitt första möte i öppenvården idag för att få mer info om hur min behandling ska se ut. Ska då ta upp problemen med sömnen även om det börjar bli bättre.
Citera
2014-08-29, 16:38
Medlem
Satans vad alkoholism sitter alltså, fick en korg med vinflaskor och öl i avskedspresent från jobbet å trotts att ja ej rört något på 4 månader nu så blev jag sjukt törstig av att bara ha de i lägenheten, en polare ska komma å köpa de om några timmar men tror jag ska lämna lägenheten tills dess så inget dumt händer, kollar på den goda flaskan Brooklyn IPA å börjar komma på tusen anledningar varför den ska drickas :-(

Är det såhär resten av livet sen? Att det är svårt att vara i samma byggnad som alkohol?
Citera
2014-08-29, 16:52
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litecp
Satans vad alkoholism sitter alltså, fick en korg med vinflaskor och öl i avskedspresent från jobbet å trotts att ja ej rört något på 4 månader nu så blev jag sjukt törstig av att bara ha de i lägenheten, en polare ska komma å köpa de om några timmar men tror jag ska lämna lägenheten tills dess så inget dumt händer, kollar på den goda flaskan Brooklyn IPA å börjar komma på tusen anledningar varför den ska drickas :-(

Är det såhär resten av livet sen? Att det är svårt att vara i samma byggnad som alkohol?
Stick hemifrån om du blir så sugen.
Jag har aldrig alkohol hemma. Däremot har jag inte svårt för att vistas med folk som dricker. Blir inte sugen av det, men om jag hade hemma vete fan...
Citera
2014-08-29, 18:43
Medlem
Nu höll det tre veckor iaf, vet inte vad som är mest överväldigande, ångesten eller hur exalterad jag är av början på ett alkoholrus och vetskapen om all alkohol jag kommer dricka. Jag tror på att det går att leva ett liv helt utan alkohol, men jag kan inte det.

Jag heter Reviann och jag har alkoholproblem, nu ger jag upp, istället för att kriga för total nykterhet tänker jag bara kämpa för att hålla fyllorna till helgerna, och det är jag motiverad till. Inte en enda timme har gått under dessa tre nyktra veckor utan att jag tänkt på alkohol och andra droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in