2014-08-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoxzerZ
Ja... Men fattar inte vad dom håller på med... Kan ju inte gå bra för dom om de håller på såhär...
Det här har jag då aldrig upplevt med Streetcorner. Nog har dom varit snäppet sämre än HL med frakten (3 arbetsdagar i snitt för mig) men de låter lite väl länge med en vecka. Ring upp dom istället.
Citera
2014-08-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuHarSneat
Det här har jag då aldrig upplevt med Streetcorner. Nog har dom varit snäppet sämre än HL med frakten (3 arbetsdagar i snitt för mig) men de låter lite väl länge med en vecka. Ring upp dom istället.

Hittar inget nummer... Har skrivit till deras kundtjänst 3 ggr första gånger i måndags och inget svar... Blir nog att avbeställa...
Citera
2014-08-29, 17:39
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoxzerZ
Hittar inget nummer... Har skrivit till deras kundtjänst 3 ggr första gånger i måndags och inget svar... Blir nog att avbeställa...

De har visst nummer någonstans, jag har varit i kontakt med dom via tfn då mina beställningar också krånglade därifrån. Detta var för 1-2 år sedan, beställer inte därifrån längre.
Citera
2014-10-17, 20:05
Medlem
Millkys avatar
Detta är säkert en korkad fråga... Men men

Hur är det med "hållbarheten" med färgen i Montanas burkar(black/gold).
Vad jag vet/hört så kan färgen bli dålig, torka och tappa kvalité. Och att dom ska förvaras med locket ner igentlligen.
Hittade en låda med gammla burkar i förrådet när jag flyttade. Skulle tro att det är runt 3år sen jag ställde upp dom. Då det är senaste gången jag minns att jag målade.

Så nån som vet?
Har inte testat färgen än. Men tänkte höra efter ändå.
Citera
2014-10-18, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millky
Detta är säkert en korkad fråga... Men men

Hur är det med "hållbarheten" med färgen i Montanas burkar(black/gold).
Vad jag vet/hört så kan färgen bli dålig, torka och tappa kvalité. Och att dom ska förvaras med locket ner igentlligen.
Hittade en låda med gammla burkar i förrådet när jag flyttade. Skulle tro att det är runt 3år sen jag ställde upp dom. Då det är senaste gången jag minns att jag målade.

Så nån som vet?
Har inte testat färgen än. Men tänkte höra efter ändå.
Det kommer att fungera. Målade med 10 år gamla Montana Cans Black New Generation för ett tag sedan och de var sig lika. Skaka dem länge och starta dem med fatcap-liknande cap.
Citera
2014-10-18, 23:20
Medlem
Millkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det kommer att fungera. Målade med 10 år gamla Montana Cans Black New Generation för ett tag sedan och de var sig lika. Skaka dem länge och starta dem med fatcap-liknande cap.

Härligt att höra.
Tack!
Citera
2014-10-31, 00:12
Medlem
Någon som vet om man får bra blandning av färger av tex 15 random från henxs?
Citera
2014-10-31, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klottrig
Någon som vet om man får bra blandning av färger av tex 15 random från henxs?
Väldigt ofta får man det, speciellt om det är det enda du beställer.
Citera
2014-11-02, 20:03
Medlem
är det nån som kan hjälpa mig med utgångdatum på montana black cans?
På undersidan står det t.ex exp 13/19, men det kan ju varken vara månad 13 eller 19. Och på en annan står det 20/21 och det går ju inte heller.
Tror jag köpte dem runt 2010-2011 nångång.
Citera
2014-11-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrox
är det nån som kan hjälpa mig med utgångdatum på montana black cans?
På undersidan står det t.ex exp 13/19, men det kan ju varken vara månad 13 eller 19. Och på en annan står det 20/21 och det går ju inte heller.
Tror jag köpte dem runt 2010-2011 nångång.
I vanliga fall står ju "EXP" för just expiration date, men är inte säker på det i det här fallet, just på grund av siffrorna som följer. Har även udda nummer över 20 på nästan alla de jag har. Praktiskt sett utgår aldrig färgen riktigt, i många av fallen behöver burken bara skakas ordentligt och möjligtvis startas och blåsas ur med ett cap av högre tryck. Målade för ett halvår sedan med Montana Cans Black New Generation från 2004 och det fungerade som det skulle.
Citera
2014-12-23, 16:47
Medlem
njekss avatar
CoversAll 1, 2, 3 vad föredrar ni?
Citera
2014-12-23, 17:25
Medlem
Kastaflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
CoversAll 1, 2, 3 vad föredrar ni?