2014-08-29, 01:33
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Enligt uppgifter i Spanien har Real Madrid gjort klart med Radamel Falcao, Monaco. Det råder delade meningar om de har lånat in eller värvat 28-åringen.

Calciomercato uppger att Real Madrid betalar 20 miljoner euro, 180 miljoner kronor, för att låna Falcao. Sedan kommer den spanska klubben köpa loss honom nästa sommar.

någon som vet vilken klubb kagawa kan tänkas dra till, som det är störst chans? förtjänar verkligen inte united för 5 öre
2014-08-29, 01:35
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Tycker ändå Falcao sett rätt het ut trots att han nyss kommit tillbaka från en långtidsskada men du kanske tar in i beräkningarna att det faktiskt kan hända igen vilket det tyvärr alltför många råkar ut för.
Falcao till Real och Cavani till Arsenal/Chelsea har jag hoppats på sedan transfersfönstet öppnade, får hoppas på Falcao då för Cavani rör ju inte på sig till Chelsea och jag tvivlar att Arsenal slantar upp!

Edit: Falcao har hoppat in i 2 matcher och i en av dem satt han en straff och startat en vilket han gjorde ett relativt snyggt nickmål i. Detta i ligan alltså!

Ja, men det är väldigt tveksamt om det är värt att sätta €60m på Falcao (som han ryktas kosta totalt) med tanke på omständigheterna.

Det svänger snabbt:

Citat:
Real Madrid rejected Falcao again today. [@Carpio_Marca | Marca Assistant Director]

Real Madrid is negotiating Manchester City for Negredo. [AS]

Real Madrid is thinking about Alvaro Negredo as an enforcement for the attack. [El Confidencial]

https://twitter.com/RmadridInfo

Citat:
Monaco offered Radamel Falcao to Real Madrid, but they have rejected him and have no interest in signing him [Cope]

https://twitter.com/espcore

Något för Wenger?

Citat:
Real Madrid are the front runners for Falcao, Arsenal are in the race too, even if they are more distant. [Di Marzio]

https://twitter.com/RmadridInfo
Senast redigerad av TKD_1337 2014-08-29 kl. 01:42.
2014-08-29, 01:58
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ja, men det är väldigt tveksamt om det är värt att sätta €60m på Falcao (som han ryktas kosta totalt) med tanke på omständigheterna.

Det svänger snabbt:

Något för Wenger?

Hellre falcao än negredo i real, skulle även vilja se falcao i city om det fanns på kartan. Negredo som är skadad ett bra tag in på säsongen? (gick på kryckor när han filmades under pool matchen) så antar att han kommer missa ganska mycket under hösten, och förra säsongen när han kom tillbaka från sin skada gjorde han inte mycket väsen ifrån sig, till skillnad mot falcao som varit skadad men verkar komma i form igen hyfsat snabbt.

du som hårt real fan, vem skulle du helst vilja se av dem i real tröjan ?
2014-08-29, 02:50
Medlem
zizacons avatar
Jag noterar att Cambiasso signat för Leicester.. det saknas inte profiler och kända namn i årets upplaga av PL det får man ju säga..
2014-08-29, 03:31
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hellre falcao än negredo i real, skulle även vilja se falcao i city om det fanns på kartan. Negredo som är skadad ett bra tag in på säsongen? (gick på kryckor när han filmades under pool matchen) så antar att han kommer missa ganska mycket under hösten, och förra säsongen när han kom tillbaka från sin skada gjorde han inte mycket väsen ifrån sig, till skillnad mot falcao som varit skadad men verkar komma i form igen hyfsat snabbt.

du som hårt real fan, vem skulle du helst vilja se av dem i real tröjan ?

Falcao är ju en klass bättre men inte värd €60m så kan man köpa Negredo för kanske hälften av det så borde man gå för honom. Det finns få alternativ att välja mellan och någon måste in.
2014-08-29, 03:38
Medlem
TKD_1337s avatar
El Confidencial säger att vi är intresserade av Gustavo. Goal säger samma sak men de är väl inte trovärdiga: http://www.goal.com/en-gb/news/2892/transfer-zone/2014/08/28/5064916/real-madrid-line-up-luiz-gustavo-as-xabi-alonso-closes-in-on. Han har ryktats till oss tidigare i somras också.

Det skulle vara en bra värvning. Gustavo kan spela tillsammans med någon av våra mittfältare. Som jag tidigare skrivit så är jag skeptisk till en duo med Kroos och Modric.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-08-29 kl. 04:13.
2014-08-29, 08:41
Medlem
hobokens avatar
Tror inte att Arsenal kommer att köpa någon anfallare. Wenger ser nog Giroud som förstaval på lång sikt och tänker inte låta hans skada ändra på det. Sedan tycker jag att det är svårt att se vem, förutom Falcao och Cavani, som hade varit en uppgradering från fransmannen.
2014-08-29, 09:19
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Chelsea kommer troligen annonsera Destro idag samtidigt som Torres kommer skriva på för Milan idag.
2014-08-29, 09:24
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jag noterar att Cambiasso signat för Leicester.. det saknas inte profiler och kända namn i årets upplaga av PL det får man ju säga..
Trodde han hade lagt skorna på hyllan för flera år sen. Kul att han ännu är med!
2014-08-29, 09:35
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Tror inte att Arsenal kommer att köpa någon anfallare. Wenger ser nog Giroud som förstaval på lång sikt och tänker inte låta hans skada ändra på det. Sedan tycker jag att det är svårt att se vem, förutom Falcao och Cavani, som hade varit en uppgradering från fransmannen.

Seriöst?

Rossi, Gomez, Higuain, Falcao, Cavani, Martinez, Llorente och Negredo hade nog alla varit möjliga att köpa och JAG skulle nog ranka dem alla högre än Giroud.
2014-08-29, 09:36
Medlem
TKD_1337s avatar
Alonso är klar för Bayern München. Han kommer hålla en presskonferens idag kl. 11 tillsammans med Butragueno.

http://www.realmadrid.com/en/news/2014/08/official-announcement-xabi-alonso

Idag är det exakt fem år sedan han, Benzema och Ronaldo debuterade för oss.
2014-08-29, 09:41
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Seriöst?

Rossi, Gomez, Higuain, Falcao, Cavani, Martinez, Llorente och Negredo hade nog alla varit möjliga att köpa och JAG skulle nog ranka dem alla högre än Giroud.
Jag tycker inte heller att Giroud är tillräckligt bra, men det där är knappast realistiska namn allihopa. Alla de där är knappast till salu. Och om de är till salu är det för ett för högt pris för att det ska vara värt det, typ Martinez i 35-40-miljonersklassen. Wenger lägger inte sådana pengar på en spelare om det inte är absolut världsklass. Inget ont om spelare som Martinez, Llorente och Negredo, men det är inte värt att lägga sådana pengar på spelare som bara är marginellt bättre än Giroud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in