2014-08-29, 08:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Sitter du och hittar på innehållet i tänkta samtal med en polisman!? - Eller har du underlag för vad som sagts? - Nu börjar det likna halmstrån, Q!
Vad menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det framkommer i förhören att KJ ljuger - och att han inte hade räknat med att man skulle se att han raderat allt från VB. - Sedan betr. hans mobil så bör JJ ha upplyst KJ om ett och annat - för du tror väl inte att man 10-22 maj bara har pratat korvgrillning och airsoft..? KJ har väl legat i hårdträning och pluggat förhörsteori lika intensivt som en gång körkortsteori.
Det framgår inte att han ljög om de raderade SMS:en. Om KJ kör bil lika bra som han uppför sig i förhör hade det varit bucklor på var och varannan bil i Boden när han greps.
Citera
2014-08-29, 08:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ja MB ljuger gällande flera väsentliga bitar i mordutredningen, det vet vi. Han påstår även i förhören att han brydde sig om VB - det tror jag är BS!!

Han var inte ens med i söken vilket säger en hel del... Hans sjukligt svartsjuka hustru som har mordhotat mordoffret verkade dessutom veta om att VB var död långt innan kvarlevorna hittats....

Vad tror du frugan sagt om MB sprang och letade efter sin älskarinna? Hur det än är så hade AN innan förvinnandet fått info av en som ringde henne om att VB och MB hade en affär...
Citera
2014-08-29, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kan du tänka dig att han är oskyldig till själva brottet fast vet mera än han ger sken av? Eller att han delvis är inblandad och har hotats till tystnad?

Det kan tyvärr mycket väl vara så att KJ har blivit hotad till tystnad av GM. Jag tror tyvärr att hot om att mörda/bli mördad inte bara drabbade VB utan även andra och har GM visat att GM är kapabel till att verkställa hoten är det klart att den som hoten riktas mot blir rädd och låter sig tystas, vilket är djupt beklagligt, i synnerhet om det leder till att oskyldiga individer döms för brott de inte har att göra med.
Senast redigerad av zemixon 2014-08-29 kl. 08:44.
Citera
2014-08-29, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vad tror du frugan sagt om MB sprang och letade efter sin älskarinna? Hur det än är så hade AN innan försvinnandet fått info av en som ringde henne om att VB och MB hade en affär...

Precis, jag antar att det var därför AN hotade VB!! Frågan är om det var AN som såg till att verkställda eller själv genomförde hoten?

MB sa till AN att han slutat träffa VB privat men ändå fortsatte de att ses bakom ANs rygg och ja det är klart AN blir förbannad!! Hur uttrycktes hennes känslor av vanmakt och raseri?
Citera
2014-08-29, 08:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag tror som du att KJ är skyldig, men gällande ljudet från TR, var inte KJ starkt medicinerad? Eller blandar jag ihop nu....?
Han fick mediciner i Ö-byn; JJ säger att han upplevde KJ som mer eller mindre drogad när man efter c:a tre veckor fått träffa honom, men sedan hade allt blivit bättre och man känt igen hans gamla jag.
Senast redigerad av letsdoit 2014-08-29 kl. 08:51.
Citera
2014-08-29, 08:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Precis, jag antar att det var därför AN hotade VB!! Frågan är om det var AN som såg till att verkställda eller själv genomförde hoten?

MB sa till AN att han slutat träffa VB privat men ändå fortsatte de att ses bakom ANs rygg och ja det är klart AN blir förbannad!! Hur uttrycktes hennes känslor av vanmakt och raseri?

Men nu gav jag det som förklaring till varför MB inte sökt. Det hade framkommit till AN om han gjort det.
Citera
2014-08-29, 09:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men nu gav jag det som förklaring till varför MB inte sökt. Det hade framkommit till AN om han gjort det.
Han kunde ha ringt i smyg. Han kunde också ha bett någon karatekompis att mobilisera klubben i sök, själv var han ju sjukanmäld. Nu gjorde han ingenting, SMS:et på söndagen var för att han trodde VB var sur för att han var kort dagen innan, facebookmeddelandet på måndagen var för att han inte fick svar på SMS.

Varför ljög MB i förhör? Sid 988:
Citat:
Vatchareeya ska aldrig heller på något sätt berättat att hon ska avslöja för [MB:s] fru [AN] vad som haft ihop.
Sid 991:
Citat:
[MB] uppger dock att strax innan Ploy försvann så hotade hon att avslöja allt för [MB:s] hustru.
Citera
2014-08-29, 09:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kunde ha ringt i smyg. Han kunde också ha bett någon karatekompis att mobilisera klubben i sök, själv var han ju sjukanmäld. Nu gjorde han ingenting, SMS:et på söndagen var för att han trodde VB var sur för att han var kort dagen innan, facebookmeddelandet på måndagen var för att han inte fick svar på SMS.

Varför ljög MB i förhör? Sid 988:

Sid 991:

Han kanske inte kunde tänka rationellt? Och vad vet vi? Kanske han sökte på egen hand då han for med bilen? I förhör är man inte under ed, vad uppgav han i rättegången?
Citera
2014-08-29, 09:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han kanske inte kunde tänka rationellt? Och vad vet vi? Kanske han sökte på egen hand då han for med bilen? I förhör är man inte under ed, vad uppgav han i rättegången?
Han fick aldrig frågan om han sökte.
Citera
2014-08-29, 09:16
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kan du tänka dig att han är oskyldig till själva brottet fast vet mera än han ger sken av? Eller att han delvis är inblandad och har hotats till tystnad?

KJ är ingen gangster som rör sig i gangsterkretsar. Jag ser det inte som ett realistiskt scenario att han skulle sitta och ta ett långt fängelsestraff för att skydda någon annan eller för att någon faktiskt hotat honom och hans familj till livet, nej. Då är man inne på mBoudines teori om KJ som skulle "sjunga ut" när han förstod att det var enda sättet att undgå straff.

OM det finns fler inblandade - vilket jag menar att man inte helt kan utesluta - så är den enda rimliga förklaringen till hans tystnad att hans inblandning i det hela är så pass djup att han inte har mycket att tjäna på ange någon annan. Men det tillhör området fria spekulationer som inte hör hemma i en rättsprocess. Vi har ingenting som verkligen pekar mot det förutom ett par högst osäkra vittnemål om någon person med skägg som ska ha setts stänga ett fönster i KJ:s lägenhet och en person med långt, mörkt hår som ska ha suttit i hans bil på eftermiddagen (som naturligtvis ganska troligt var mordoffret). Det går som sagt inte att utesluta, men jag räknar inte med det som särskilt sannolikt.
Citera
2014-08-29, 09:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Han fick aldrig frågan om han sökte.

Så han kanske rentav gjorde det?
Citera
2014-08-29, 09:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Mannen i Spekeröd letade inte, ringde, messade inte, skrev inte på Facebook.
KJ letade, ringde inte, messade inte, skrev inte på Facebook.
NB letade inte, ringde inte, messade, skrev på Facebook.

Det finns ingen likformighet i beteendena, ändå vänds beteendet mot den man tror är skyldig.

Misstaget i detta resonemang är att du utesluter kontexten. Jag hade inte sett det som misstänkt i sig om Kristoffer - som hade en ganska lös bindning till offret - inte hade deltagit i några sökinsatser eller gjort något speciellt för att försöka nå henne. Det är diskrepansen i hans beteende - beskrivet otaliga gånger i tråden - som är misstänkt.

Utifrån vad vi vet om MB så kan vi knappast förvåna oss över att han inte ägnade sin dyrbara tid åt att leta efter en människa han inte verkar ha brytt sig om mycket i realiteten, utöver att hon givit honom en viss egoboost och sexuell tillfredsställelse. Dessutom fick han snabbt problem på hemmaplan. Efter att frun skrivit sina berömda facebookinlägg hade han väl knappast heller vågat visa sig i något sökteam ifall han nu ens reflekterat över det.

Fredrik Svensson har jag ingen kommentar till då jag inte är tillräckligt insatt i fallet för att veta exakt vilken art av relation de hade vid försvinnandet. Dessutom hör det ju inte heller till tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in