Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Mannen i Spekeröd letade inte, ringde, messade inte, skrev inte på Facebook.
KJ letade, ringde inte, messade inte, skrev inte på Facebook.
NB letade inte, ringde inte, messade, skrev på Facebook.
Det finns ingen likformighet i beteendena, ändå vänds beteendet mot den man tror är skyldig.
Misstaget i detta resonemang är att du utesluter kontexten. Jag hade inte sett det som misstänkt i sig om Kristoffer - som hade en ganska lös bindning till offret - inte hade deltagit i några sökinsatser eller gjort något speciellt för att försöka nå henne. Det är diskrepansen i hans beteende - beskrivet otaliga gånger i tråden - som är misstänkt.
Utifrån vad vi vet om MB så kan vi knappast förvåna oss över att han inte ägnade sin dyrbara tid åt att leta efter en människa han inte verkar ha brytt sig om mycket i realiteten, utöver att hon givit honom en viss egoboost och sexuell tillfredsställelse. Dessutom fick han snabbt problem på hemmaplan. Efter att frun skrivit sina berömda facebookinlägg hade han väl knappast heller vågat visa sig i något sökteam ifall han nu ens reflekterat över det.
Fredrik Svensson har jag ingen kommentar till då jag inte är tillräckligt insatt i fallet för att veta exakt vilken art av relation de hade vid försvinnandet. Dessutom hör det ju inte heller till tråden.