Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-29, 02:44
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Tråden handlar inte om niggrer i Afrika eller ebola. Ett tjugotal inlägg raderade och varningar utdelade.

/Moderator
Citera
2014-08-29, 02:51
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherriecurrie
Det var ingen överdos.
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Nej,var tydligen en olycka.
Vi kan bara spekulera i hur döden gick till, men när jag läser dessa raderna i MG's blogg går tankarna till självmord:

Jag vill skrika att jag hatar honom för att han har lämnat mig med all den här kolossala smärtan.
Varför lämnade du mig?

Men det behöver ju inte vara så, det kan vara ett irrationellt skuldbeläggande i en situation som känns övermäktig och alldeles hemsk, vad vet jag?
Senast redigerad av Bdonk 2014-08-29 kl. 03:10.
Citera
2014-08-29, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Vi kan bara spekulera i hur döden gick till, men när jag läser dessa raderna i MG's blogg går tankarna till självmord:

Jag vill skrika att jag hatar honom för att han har lämnat mig med all den här kolossala smärtan.
Varför lämnade du mig?

Men det behöver inte vara så, det kan ju också vara ett uttryck för en känsla av maktlöshet och att hon känner sig arg utan att kunna klandra någon direkt, men då det ändå finns ett behov av att rikta skulden och frustrationen mot någon, vad vet jag?

'Varför lämnade du mig' ,kan man även känna om nån dör i en bilolycka.
Citera
2014-08-29, 06:10
Medlem
Läste några sidor bort att biologiska pappan inte skulle vara välkommen på begravningen.
Jag är 99.9% säker på att Isak träffade och hade kontakt med sin pappa. Även att MG har pratat med honom och "slutit fred" har för mig att pappan lever ett relativt normalt liv med ny familj.
Kan sa sagts i värvets podd eller i någon annan intervju i radio/tv
Citera
2014-08-29, 06:53
Medlem
Vad jag har förstått av tidigare inlägg i tråden så verkar han ha hoppat från hög höjd. Någon skrev att olyckan skett i/utanför hans (?) lägenhet.

Någon som kan bekräfta?
Citera
2014-08-29, 08:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Det var ingen överdos.
Du har sagt det tidigare och det finns inget mera irriterande än inlägg som säger vad något inte är utan att tala om vad det är. Vet man att jorden inte är platt så vet man att den är rund.
Citera
2014-08-29, 08:31
Medlem
Citat:
Det var ingen överdos.

Vad var det då? Och varför skriver hon olycka?
Citera
2014-08-29, 08:35
Medlem
Jari Sainmaa. Tror han flyttade till Finland för ganska länge sedan.

...sökte det namnet på Facebook och där kommer det upp en profil. Är det han?
Senast redigerad av Kottensten 2014-08-29 kl. 09:00.
Citera
2014-08-29, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vad var det då? Och varför skriver hon olycka?

Undrar detsamma, om det var en bilolycka? Har det gjort någon anmälan till polisen? Sjukhus? etc.
Citera
2014-08-29, 08:47
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottensten
Undrar detsamma, om det var en bilolycka? Har det gjort någon anmälan till polisen? Sjukhus? etc.

En "olycka" kan betyda nästan vad som helst utom mord och självmord. Snubbla och slå ihjäl sig på väg till toaletten, få en tegelsten i skallen, överdos... Tills fakta framkommer får man väl gissa sig det mest troliga...
Citera
2014-08-29, 08:56
Medlem
SpecialEditions avatar
Det kan knappast kallas för olycka om man hoppar från ett högt hus. En ung person som begår självmord brukar inte uppmärksammas i tidningarna om det inte rör sig om en väldigt känd person.
Citera
2014-08-29, 09:07
Medlem
Isak bodde hos sin mormor sista tiden. Han var LVUad vilket han motsatt sig men Magdalena ville inte häva detta. Detta enligt domarna.

LVU? http://www.stat-inst.se/om-sis/vard-av-unga-lvu/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in