Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparstaden
Skorna ser ju helt ok ut, vad är det för märke? Derbybrouges är ju en bra modell om man vill ha ett par skor som passar till jeans och chinos.
Frågan om det är på rätt väg är lite svår att svara på då den är rätt otydlig och lämnar rätt stort tolkningsutrymme åt den som svarar

Jag svarar att det är på rätt väg att du är intresserad av klassiska skor och är här för att lära dig mer. Ta dig tid att bygga din skosamling, man ändrar smak rätt snabbt i början. Sen ska du även överväga att köpa lite dyrare skor direkt, typ Carmina, många köper så billigt de kan för att de skorna känns dyra i förhållande till vad man köpt innan. Sen förfinas smaken och då sitter man med ett gäng skor man vill byta ut.
Haha, jag begår socialt självmord i denna tråd om jag säger vart dom är inhandlade. Kostade ca 600kr.
Jag har 2 terminer kvar och känner att dom får hålla tills jag tar min examen, möjligen att jag spar några hundra i månaden för att gå upp en prisklass till våren.
Är det någon som har koll på kvalitén på skorna ifrån Charles Tyrwhitt? Skorna ligger på omkring 1000-2000kr, vilket känns väldigt prisvärt och inte omöjligt att spara ihop till. Förutsatt att kvalitén är bra.
Jag inhandlade några skjortor hos dem under mitt besök i London i förra veckan och dom sitter väldigt bra och håller en väldigt bra kvalité för priset jag betalade. En skjorta hos Zara/H&M kostar nästan lika mycket men håller knappt hälften så bra kvalité i varken material, snitt eller sömmar.
Im here to learn!
Mvh