2014-08-25, 09:17
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Där har du ju en jeansmatchning som fungerar! Inga cowboyvibbar den här gången!

Det låter så klart motsägelsefullt, men kängor, det är riktiga skor det! Med ett par sådana står man fast förankrad i myllan. Fotbeklädnader för riktiga karlar, för män som inte är rädda för att ta tag i skiten. När jag har lågskor på mig gnags jag av känslan att jag ser ut som en jävla nippertippa småskuttande till en tebjudning.

Eller tänk en man som sitter tillbakalutad i stolen och nonchalant slänger upp benen på skrivbordet. Det säger ju sig självt att det måste vara ett par boots som åker upp, annars raseras ju hela illusionen! Strumplöst i Manolo-certifierade snörloafers i sommaren 2014 hetaste nyans lodengrönt? Skulle inte tro det va! Hissa regnbågsflaggan och ta en köttfri måndag för fan!

Fast man behöver inte hetsa med att plocka fram kängorna, den säsongen är lååång.

Jag vill inte trycka ner din uppenbarligen friska grundinställning och aversion mot betahaneism, men här har du fel.
Kängor har sin plats, men inte på kontor inne i stan.

Det är lite tråkigt att smart stil inte skulle kunna uppfattas som maskulint; tvärtom skulle jag säga att en riktigt snygg italiensk måttsydd kostym och ett par handgjorda skor är manligt.
Sedan förutsätter det att en man har på sig dem.
Citera
2014-08-25, 17:54
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Äaeh nu är jag osäker, har jag hjärnsläpp måhända?
Vad heter det när man lägger en plastfilm över ovanlädret så att det alltid har spitshine?

Nåja, nu blev ju hela skämtet förstört.

Cemented betyder limmad, och är alltså istället för sydd sula.
Citera
2014-08-25, 18:34
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Att det skulle vara "manligt" med kängor och homosexuellt med lågskor var helt klart den uslaste motiveringen för boots hittills. På så många sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jag vill inte trycka ner din uppenbarligen friska grundinställning och aversion mot betahaneism, men här har du fel.
Kängor har sin plats, men inte på kontor inne i stan.

Det är lite tråkigt att smart stil inte skulle kunna uppfattas som maskulint; tvärtom skulle jag säga att en riktigt snygg italiensk måttsydd kostym och ett par handgjorda skor är manligt.
Sedan förutsätter det att en man har på sig dem.

Ajdå, här tänkte man pigga upp tråden med ett bombastiskt inlägg i Golonka-stil och så blir man tagen på blodigt allvar. Volymen uppskruvad till 11 och hårresande liknelser skulle ge signalen om att det här är nog inte helt gravallvarligt trots allt. Jag misslyckades. Jag hade egentligen inte mer att komma med än att kängor är tuffa och det kan ju vara kul att känna sig lite tuffare ibland. Nu skiter vi i det och går vidare! Det blev så konstig stämning i tråden.
Citera
2014-08-25, 19:55
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ajdå, här tänkte man pigga upp tråden med ett bombastiskt inlägg i Golonka-stil och så blir man tagen på blodigt allvar. Volymen uppskruvad till 11 och hårresande liknelser skulle ge signalen om att det här är nog inte helt gravallvarligt trots allt. Jag misslyckades. Jag hade egentligen inte mer att komma med än att kängor är tuffa och det kan ju vara kul att känna sig lite tuffare ibland. Nu skiter vi i det och går vidare! Det blev så konstig stämning i tråden.

Du måste ju använda smileys fattar du väl!!
Citera
2014-08-25, 20:32
Medlem
elcubalibres avatar
Håller på att planera höstens skoköp. Står mellan C&J Chelsea 3 eller 5. Antar att dom flesta här kan skillnaden på dessa men upplyser ändå om att Chelsea 3 är randsydda med lädersula och Chelsea 5 har en dubbel gummisula. Om jag får gissa fungerar Chelsea 3 utmärkt torra dagar fram tills snön kommer och sen får man vänta tills snön är borta igen. Däremot så har jag svårt att sätta fingret på hur Chelsea 5 tål Stockholms höst och vinterdagar, kan någon upplysa mig om dom går att ha på snö eller lite väta på backen?

Sedan så undrar jag om man borde tänka på något speciellt när sommar läderskorna ska in i garderoben på obestämd framtid?
Citera
2014-08-25, 20:52
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Du måste ju använda smileys fattar du väl!!

Förlåt!

Gjorde jag rätt nu?
Citera
2014-08-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elcubalibre
Håller på att planera höstens skoköp. Står mellan C&J Chelsea 3 eller 5. Antar att dom flesta här kan skillnaden på dessa men upplyser ändå om att Chelsea 3 är randsydda med lädersula och Chelsea 5 har en dubbel gummisula. Om jag får gissa fungerar Chelsea 3 utmärkt torra dagar fram tills snön kommer och sen får man vänta tills snön är borta igen. Däremot så har jag svårt att sätta fingret på hur Chelsea 5 tål Stockholms höst och vinterdagar, kan någon upplysa mig om dom går att ha på snö eller lite väta på backen?

Sedan så undrar jag om man borde tänka på något speciellt när sommar läderskorna ska in i garderoben på obestämd framtid?

Jag har femmorna, och använder de rätt mycket i dåligt väder. Det lite mörkare lädret blir inte lika smutsigt som på mina ljusare skor, upplever jag. Vad gäller halka har inga av mina kängor lädersula, men rimligen ger Dainite bättre fäste. Jag upplever i vart fall inte mina hala.
Citera
2014-08-26, 00:44
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:

Har väldigt svårt att se varför Chelsea 5 inte skulle fungera när det är snö och slask.
Citera
2014-08-26, 07:10
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Förlåt!

Gjorde jag rätt nu?

Bravo!
Citera
2014-08-26, 08:57
Medlem
Citat:

Dainite (gummisula) fungerar bättre i slask och regn än läder, helt rätt. Dainite är dock ingen mirakelkur, speciellt inte på is eller snö utan där behövs grövre grejer. En stor nackdel med enkel lädersula är att den snabbt släpper igenom kyla så även om det är torrt ute så blir man fort kall om fötterna. Det har iaf inte jag upplevt med dubbel dainite.

Inför vintern kommer iaf jag göra rent mina skor för att sedan smörja in dem med Renovateur och lite skokräm (blankputs behövs ej) innan jag sätter i skoblocken och ställer dem i garderoben i sina påsar.
Citera
2014-08-27, 09:36
Medlem
dum fet lats avatar
Någon mer som hoppat på någon av Meermins nya group-MTO?

Äger två par Meermins sedan i somras och är så nöjd att jag skrev upp mig för deras version av två-tons oxfordkänga.

http://meermin.es/grupoMTO.php?idGrupo=13
Citera
2014-08-27, 13:01
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dum fet lat
Äger två par Meermins sedan i somras och är så nöjd att jag skrev upp mig för deras version av två-tons oxfordkänga.

"I somras", vad innebär det, typ ett par veckor sedan? Hur som helst rätt kort tid att komma med ett utlåtande, men jag är nyfiken på vad som gör dig så nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in