2014-08-28, 01:53
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ipsos: http://www.dn.se/valet-2014/regeringen-pa-historiskt-lag-niva-trots-dramatiska-utspel/

Vänstern fortfarande i egen majoritet och SD på 9,6%

En ökning från Ipsos 9,4 i augustis månadsmätning. Med tanke på att Ipsos är ett av de absolut tok-sämsta instituten för SD så är det väl okej. SD ligger så klart betydligt högre.

Har kollat på Jimmies utfrågning en gång till nu ikväll. Han är faktiskt fördjävla vass. Han har ju svar på allt, dessutom trovärdiga svar. Utfrågningen är ännu bättre andra gången man ser den helt enkelt. Nu är jag helt övertygad att detta genererade bra med röster.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
För just nu är det autostrada...

Autostrada 2014, förtidsröstningen har börjat!
Senast redigerad av RingRing2014 2014-08-28 kl. 02:17.
2014-08-28, 02:15
Medlem
Nortexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
Måste bara fråga, vilken reklamfilm är det som visas på tv4 för Sverigedemokraterna? Finns den tillgänglig att se någonstans på nätet? Jag tittar nästan aldrig på traditionell tv.

http://youtu.be/UR-a6Yz9Qo0

Ryktas att det ska släppas en till reklam senare i valrörelsen som ska vara mer "kontroversiell" och locka uppmärksamhet.
2014-08-28, 02:34
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
De ökar i precis varje undersökning (vilket jag iofs inte tror att de gör) och du anser att det är misstänkt?

På vilket vis är det misstänkt?
Hur menar du med "valvind"? Om tillräckligt många svarar SD i opinionsundersökningar så kommer alla andra också göra det eller vad?
Förstår inte vad din fråga är. Var vänlig att besvära mig inte något mer om du inte kan formulera en fråga så att man kan svara på den, jävla nolla.
2014-08-28, 02:51
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Förstår inte vad din fråga är. Var vänlig att besvära mig inte något mer om du inte kan formulera en fråga så att man kan svara på den, jävla nolla.

Vad är misstänkt med att de ökar i opinionsundersökningar?

Hur kan du inte förstå en så simpel fråga?
2014-08-28, 02:56
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Vad är misstänkt med att de ökar i opinionsundersökningar?

Hur kan du inte förstå en så simpel fråga?
Ok, det var ju i alla fall en rimlig fråga. Svaret är det här: Jag tycker det är misstänkt när SD ökar med några tiondelar i åtta opinionsmätningar i rad. Om det nu är så att SD ökar så borde man se en ökning på tre procent i någon mätning och en tillbakagång med en procentenhet i någon mätning. Jag tycker helt enkelt att det vi ser är misstänkt. Som om alla visste att SD ökar kraftigt men väljer att göra så lite av det som möjligt.
2014-08-28, 03:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Misstänkt lågt för SD. Stämmer dåligt mot andra institut. Ipsos har missat SDs enorma medvind just nu.
2% upp bara pga av Åkessons succéintervju och SVTs skumma dribblande med siffror tillsammans med Borg & Co i syfte att misskreditera SD.
Ähh, 9,4 % är Ipsos tredje högsta siffra någonsin för SD. Det blir rekord (10,2 % är högsta hittills) innan 14/9, det vill jag lova.
2014-08-28, 06:54
Medlem
Novus ger SD 8,9 och kniper därmed jumboplatsen de numera kämpar för så hårt. De blev avundsjuka på Ipsos för ryktet som mest verklighetsfrämmande institut.
Senast redigerad av CrispyKreem 2014-08-28 kl. 06:58.
2014-08-28, 07:16
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Novus ger SD 8,9 och kniper därmed jumboplatsen de numera kämpar för så hårt. De blev avundsjuka på Ipsos för ryktet som mest verklighetsfrämmande institut.
Grattis Novus! Ni är sämst i Sverige!
2014-08-28, 07:40
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det skulle ha varit roligt att vara en fluga på väggen när de bestämmer sig för att ge SD just 8,9 procent. De säger med andra ord att tror de att SD får lägre valresultat i riksdagsvalet än i EU-valet, trots allt som har hänt under sommaren.

Vad kommer Novus fram till i andra typer av undersökningar? Att det finns 80 procent kvinnor i Sverige? Att 82 procent av svenskarna mellan 18 och 65 är ensamstående?
2014-08-28, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ok, det var ju i alla fall en rimlig fråga. Svaret är det här: Jag tycker det är misstänkt när SD ökar med några tiondelar i åtta opinionsmätningar i rad. Om det nu är så att SD ökar så borde man se en ökning på tre procent i någon mätning och en tillbakagång med en procentenhet i någon mätning. Jag tycker helt enkelt att det vi ser är misstänkt. Som om alla visste att SD ökar kraftigt men väljer att göra så lite av det som möjligt.

Tre procent? Det är skitmycket. De skulle alltså öka med typ 150-200 000 röster (om man slår ut det på antalet röstande/röstberättigande) i ett svep? Partier som är tre gånger så stora kan skifta så mycket i stöd över en månad, men då är det ju lite fler folk som kan ändra sig eller hur man ska säga.
Det betyder också att mätinstitutet måste trolla iväg de där tre procenten nånstans. Ska de dela upp dem jämnt på de övriga partierna? Ge allt till Fi?
Tror inte det är nåt av bolagen vill riskera sin trovärdighet på det sättet.

Hade ett part ökat med 3 procentenheter mellan så täta undersökningar utan något speciellt som hänt hade det nog varit läge att vara lite misstänkssam.

Sen på vilket vis var min fråga rimligare den här gången än förra?
Då skrev jag "På vilket vis är det misstänkt?"
2014-08-28, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det skulle ha varit roligt att vara en fluga på väggen när de bestämmer sig för att ge SD just 8,9 procent. De säger med andra ord att tror de att SD får lägre valresultat i riksdagsvalet än i EU-valet, trots allt som har hänt under sommaren.

Vad kommer Novus fram till i andra typer av undersökningar? Att det finns 80 procent kvinnor i Sverige? Att 82 procent av svenskarna mellan 18 och 65 är ensamstående?

Du tror alltså på fullaste allvar att de medvetet fuskar med sina siffror?
2014-08-28, 08:17
Medlem
Lost-Souls avatar
Ha ha, man kan liksom bara skratta åt Ipsos. Misstänker att vi har ett opinionsinstitut mindre efter valet, att man underskattar ett specifikt parti med 5-7% under en valspurt borde räcka för att dom ska fråntas sina uppdrag för all tid och evighet.

Noterade förövrigt att Socialdemokraterna gått om SD på Facebook nu, S leder för tillfället med ca 200 likes. Oväsentligt förvisso då SD skulle haft det dubbla om dom inte var ett stigmatiserat parti vars väljare riskerar både vänner och jobb för sin simpla "like"

Andelen oikofober i landet är dock oroväckande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in