2014-08-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ella-Pella
Förhoppningsvis har vi den största skrällen att se fram emot på valnatten. SD kommer då att överträffa allas förväntningar!

Jag uttryckte mig lite oklart. Jag syftade på Reinfeldts presskonferens när han deklarerade att massinvandring kostar så mycket så det finns inget utrymme för några reformer de närmaste 4 åren. Att massinvandringen kommer kosta kolossalt mycket pengar. Med hänsyn vad han sagt under 8 års tid var det ett osannolikt uttalande att inleda valspurten med.

Jag hoppas också att SD blir århundradets mest positiva skräll. Det har det svenska folket sannerligen förtjänat!
2014-08-27, 23:52
Medlem
Madagascars avatar
Jaha, kan vi vänta oss Novus i Tv4 i ottan? Eller i Expressen tidigare i natt?
2014-08-28, 00:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Ipsos: http://www.dn.se/valet-2014/regeringen-pa-historiskt-lag-niva-trots-dramatiska-utspel/

Vänstern fortfarande i egen majoritet och SD på 9,6%
2014-08-28, 00:48
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag uttryckte mig lite oklart. Jag syftade på Reinfeldts presskonferens när han deklarerade att massinvandring kostar så mycket så det finns inget utrymme för några reformer de närmaste 4 åren. Att massinvandringen kommer kosta kolossalt mycket pengar. Med hänsyn vad han sagt under 8 års tid var det ett osannolikt uttalande att inleda valspurten med.

Jag hoppas också att SD blir århundradets mest positiva skräll. Det har det svenska folket sannerligen förtjänat!

Får sd över 15 procent borde det bli staty av Jimmy i hans hemstad.
2014-08-28, 00:49
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Får sd över 15 procent borde det bli staty av Jimmy i hans hemstad.

Är det många Sverigedemokrater i hans hemby?
2014-08-28, 00:51
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Är det många Sverigedemokrater i hans hemby?

Skulle tro det, i södra Sverige är sd starkast.
2014-08-28, 00:51
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ipsos: http://www.dn.se/valet-2014/regeringen-pa-historiskt-lag-niva-trots-dramatiska-utspel/

Vänstern fortfarande i egen majoritet och SD på 9,6%
Tja, vad ska man säga? Det är ipsos vi ser här. Att SD skulle hamna lägre än MP på valdagen ser jag inte alls som rimligt. Viss korrigering sker ju men frågan är om det inte beror på att man som opinionsinstitut inte vill förnedra sig allt för mycket nu när valet närmar sig med stormsteg? Det fungerar bra under ordinarie ickevalår men nu när det börjar bränna till blir det nog dags även för Wolodarskis lakejer att låta vindarna blåsa som de vill.
2014-08-28, 00:52
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Misstänkt lågt för SD. Stämmer dåligt mot andra institut. Ipsos har missat SDs enorma medvind just nu.
2% upp bara pga av Åkessons succéintervju och SVTs skumma dribblande med siffror tillsammans med Borg & Co i syfte att misskreditera SD.
2014-08-28, 00:54
Medlem
Menveds avatar
Rätt så misstänkt att SD ökar i precis varje undersökning men inte så mycket att skapa en valvind.
2014-08-28, 01:08
Medlem
javeliners avatar
Måste bara fråga, vilken reklamfilm är det som visas på tv4 för Sverigedemokraterna? Finns den tillgänglig att se någonstans på nätet? Jag tittar nästan aldrig på traditionell tv.
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Rätt så misstänkt att SD ökar i precis varje undersökning men inte så mycket att skapa en valvind.

De ökar i precis varje undersökning (vilket jag iofs inte tror att de gör) och du anser att det är misstänkt?

På vilket vis är det misstänkt?
Hur menar du med "valvind"? Om tillräckligt många svarar SD i opinionsundersökningar så kommer alla andra också göra det eller vad?
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

En del effekter kan ta tid att fånga upp beroende på hur instituten viktar och vilka metoder de använder. T.ex. Demoskop redovisade en kraftig ökning. Ipsos redovisar sällan kraftiga förändringar vilket bör kunna härledas till deras metodik, det vore märkligt om de ändrade den nu precis före valet. Om det däremot visar sig att de har SD på en på tok för låg nivå lär de reformera sin viktningsmatris och/eller urvalspopulation efter valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in