2014-08-27, 19:22
Medlem
Hej!

Imorgon smäller det, eller ja, kanske inte, men ska till min läkare och be om att få antidepp utskrivet. Är egentligen bipolär på pappret, men nu är jag trött på denna likgiltiga skit, så tänkte gå på ett försök på att enbart äta antidepp, ssri istället.

De jag personligen funderar mest på är sertralin och voxra, några åsikter kring detta?

Vad jag själv förstått det som är sertralin för serotoninet? Medan voxra är med dopamin? Frågan är vilken av dessa som lämpar sig bäst, eller om man bör kombinera båda?

Vad säger ni experter här?
Citera
2014-08-27, 19:29
Medlem
Är nog kanske inte så jättepopulärt om du föreslår för läkaren vilka mediciner du borde äta... Hehe.
Jag har ätit båda och ingen av dem fungerade på mig. Voxra var dessutom väldigt dyrt. Hoppas det funkar bättre för dig.
Citera
2014-08-27, 19:32
Bannlyst
SSRI hämmar ju återupptaget av serotonin vilket gör att man blir mindre glad och mindre ledsen. Du blir neutral och apatisk.
Många förväntar sig dessa skall vara lyckopiller men de är de verkligen inte.

Kan inte heller direkt ge höga betyg till voxra som jag antar fungerar liknande när de kommer till dopamin.

Har testat de mesta var uppe i 600mg på voxra tycker de är skitmediciner som förstör livet.
Citera
2014-08-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
SSRI hämmar ju återupptaget av serotonin vilket gör att man blir mindre glad och mindre ledsen. Du blir neutral och apatisk.
Många förväntar sig dessa skall vara lyckopiller men de är de verkligen inte.

Kan inte heller direkt ge höga betyg till voxra som jag antar fungerar liknande när de kommer till dopamin.

Har testat de mesta var uppe i 600mg på voxra tycker de är skitmediciner som förstör livet.

Jaha.. Men vad fan ska jag äta då om jag känner mig totalt likgiltig och har avsaknad av alla känslor, både positiva, negativa och lust helt?

Folk säger till mig att jag är "deprimerad" för att jag är likgiltig och inte känner något och säger att jag bör testa ssri, borde jag inte det? :/ Vad borde jag då testa?
Citera
2014-08-27, 22:26
Medlem
kombon venlafaxin+voxra var kanon för mig
Citera
2014-08-27, 22:40
Medlem
Om du är bipolär borde du väl äta nåt mer än antidepressiv medicin för att inte riskera hypomani/mani?

Skulle hellre ta voxra än sertralin men har inte blivit bättre av nån av dem.
Citera
2014-08-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
kombon venlafaxin+voxra var kanon för mig

Och du är bipolär? Endast dessa?
Citera
2014-08-27, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Och du är bipolär? Endast dessa?

hade lamotrigin och abilify som stämningsstabiliserand också -+ tre neuroleptika.
Citera
2014-08-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
hade lamotrigin och abilify som stämningsstabiliserand också -+ tre neuroleptika.

Oj jävlar, hur mådde du på det? :O Låter som du går runt som en zombie dygnet runt och är jättetrött?
Citera
2014-08-28, 03:02
Medlem
Har ingen erfarenhet av voxra men käkade sertralin ett tag o de hjälpte fan ingenting alls...De enda den skit medicinen gjorde var att jag inte hade någon aptit alls under en månad ungefär. Sen sket ja i den..
Citera
2014-08-28, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gheheje
Har ingen erfarenhet av voxra men käkade sertralin ett tag o de hjälpte fan ingenting alls...De enda den skit medicinen gjorde var att jag inte hade någon aptit alls under en månad ungefär. Sen sket ja i den..

Du var bra smart du. Det tar 2-4 veckor innan medicinen börjar hjälpa.
Citera
2014-08-28, 11:16
Medlem
Fick fluoxetine utskrivet i alla fall (: Hoppas att den är bra och hjälper =D Någon som har erfarenhet av den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in