2014-08-22, 20:31
Bannlyst
Var kan man köpa rep klockor som är billiga och där man kan betala med kort (visa, mastercard) inte slix-prime då de vill ha betalt via WU, värre än negrerna

Vill gärna ha en snygg Panerai Luminor eller Audemars Piguet royal oak, ingen fara om det är 21j men helst inte quartz. Inte dyrare än 100$ runt 60-70$ kan jag betala exkl frakt
Senast redigerad av Gorgios 2014-08-22 kl. 20:33.
Citera
2014-08-23, 02:22
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Var kan man köpa rep klockor som är billiga och där man kan betala med kort (visa, mastercard) inte slix-prime då de vill ha betalt via WU, värre än negrerna

Vad har människor mot WU? Går snabbt att föra över pengar, fast har lite höga avgifter. WU används ju främst för säljarnas trygghet, vilket man kan ha förståelse för med tanke på alla idioter som börjar utpressa dem via paypal.. Men det är ju inget fel på betalningssättet i sig om man vet att mottagaren är grön.
Citera
2014-08-23, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Vad har människor mot WU? Går snabbt att föra över pengar, fast har lite höga avgifter. WU används ju främst för säljarnas trygghet, vilket man kan ha förståelse för med tanke på alla idioter som börjar utpressa dem via paypal.. Men det är ju inget fel på betalningssättet i sig om man vet att mottagaren är grön.

Nja använder aldrig Paypal och när du köper via kreditkort så har du alltid tryggheten med att du kan få tillbaka pengarna om varan inte skickas inom 15 dagar (VISA/Mastercard konsumentskydd) som återbetalar pengar till dig. Det handlar framförallt om konsumentens trygghet, inte säljarens

Har du köpt från silix-prime? Erfarenheter? Vet att de är TD på RWG bl.a. De är de enda företaget som säljer billigare klockor, min smärtgräns går vid 100$ exkl frakt
Senast redigerad av Gorgios 2014-08-23 kl. 03:07.
Citera
2014-08-23, 13:43
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Nja använder aldrig Paypal och när du köper via kreditkort så har du alltid tryggheten med att du kan få tillbaka pengarna om varan inte skickas inom 15 dagar (VISA/Mastercard konsumentskydd) som återbetalar pengar till dig. Det handlar framförallt om konsumentens trygghet, inte säljarens

Har du köpt från silix-prime? Erfarenheter? Vet att de är TD på RWG bl.a. De är de enda företaget som säljer billigare klockor, min smärtgräns går vid 100$ exkl frakt

Fast om du vet att säljaren är grön så vill du väl gärna hjälpa denne..? Jag förstår om det är en främling där det är 50/50 att det är en bluff, fast så är ju inte fallet här.

Nope, inte handlat från Silix, men det är en seriös handlare som många andra använder sig av. De flesta andra säljer också billigare klockor, bara att de inte bemödar sig att lägga upp dem på hemsidan. Du kan maila dem och fråga så kan de leta upp den åt dig. Om säljare A kan hitta den kan i regel säljare B också göra det. Skicka ett mail till den säljare du föredrar helt enkelt.
Citera
2014-08-23, 16:52
Bannlyst
Jag har funderingar på att köpa ett n invicta sub homage för runt 1400:- kan man få en vettig rep (vilket märke som helst) för det priset inkl frakt? Självklart automatisk urverk. Vissa "TDs" tar hutlösa priser på frakt.
Citera
2014-08-24, 17:32
Bannlyst
Någon som har erfarenheter av Chinese clone 6497?
Citera
2014-08-24, 23:27
Medlem
Någon som vet vart man kan köpa Rolex med diamanter?

Exempel:

http://www.upscalehype.com/wp-content/uploads/2011/06/Big-Sean-Gold-Rolex-Oyster-Perpetual-Date-Just-Watch.jpg
http://www.upscalehype.com/wp-content/uploads/2011/01/Big-Sean-Rolex-Watch.jpg
http://static.squarespace.com/static/521fa230e4b099eb2c58183a/521facb3e4b05fccc519472e/521fad58e4b05fccc519518b/1369092547000/screen-shot-2013-05-20-at-11-16-31-pm.png?format=original
Citera
2014-08-26, 20:51
Bannlyst
Ni erfarna, kan ni se vilket urverk som sitter på denna PAM 111?

http://imgur.com/a/HI2zK

Är det en bra rep?
Citera
2014-08-26, 22:15
Medlem
Verdess avatar
Citat:

Är det en bra rep?

Ser ut som en pam111 från "H-maker". MEN bilderna är för otydliga för att jag ska kunna garantera det. Kristallen ser dålig ut och bilden på verket är för suddig för att man ska kunna fälla något avgörande. Det den har på sin sida är ett rätt ok dekorerat verk (ett a6497), men har också rätt många felaktigheter som bättre replikor saknar. Men som sagt, om du fixar lite tydligare bilder så kanske jag kan hjälpa dig. Just nu kan värdet ligga på allt från ett par hundra kronor till dryga tusenlappen.

Om det är en bra rep beror väl mycket på vad du gillar själv. Tycker du om den? Det är väl ändå det viktigaste.
Citera
2014-08-26, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Ser ut som en pam111 från "H-maker". MEN bilderna är för otydliga för att jag ska kunna garantera det. Kristallen ser dålig ut och bilden på verket är för suddig för att man ska kunna fälla något avgörande. Det den har på sin sida är ett rätt ok dekorerat verk (ett a6497), men har också rätt många felaktigheter som bättre replikor saknar. Men som sagt, om du fixar lite tydligare bilder så kanske jag kan hjälpa dig. Just nu kan värdet ligga på allt från ett par hundra kronor till dryga tusenlappen.

Om det är en bra rep beror väl mycket på vad du gillar själv. Tycker du om den? Det är väl ändå det viktigaste.

Tack, har bett om mer klarare bilder. Är den värd 118$?
Citera
2014-08-27, 10:04
Medlem
rosamannens avatar
Citat:

Är det en bra rep?

Urverket är en kinesisk klon av ETA6497-2. Det är ett bra urverk som sitter i många klockor. Jag har själv använt ett gäng till mina hemmabyggen. Riktigt robust och pålitligt.
Det som sitter i denna kopia är ett "high-beat", som tickar med 21 600 bph, precis som i originalet. Det man kan anmärka på är att gravyren inte ser rätt ut. Originalet har mindre text, så att "OFFICINE PANERAI" syns helt genom glaset i bakstycket, och ett annat typsnitt, med t ex mer kvadratiskt O.
I övrigt ser det riktigt bra ut. Det är till och med perlage på urverkets basplatta, som på originalet.

Så långt urverket...

Vad gäller själva klockan kan man säga att man kommit väldigt långt när det gäller att göra kopior av Panerai. Felaktigheterna är små och man måste vara rejält insatt för att hitta dem. Det som brukar vara lite problematiskt är indexen på urtavlan, som är svåra att få exaxt, och armen till kronan, som ofta inte har helt rätt form.

Om du är beredd att betala $118 för den, så är den väl värd det...

Be att få bilder på den i profil också, då det är en av de svaga punkterna. Jämför sedan med bilder på en äkta.
Citera
2014-08-27, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Urverket är en kinesisk klon av ETA6497-2. Det är ett bra urverk som sitter i många klockor. Jag har själv använt ett gäng till mina hemmabyggen. Riktigt robust och pålitligt.
Det som sitter i denna kopia är ett "high-beat", som tickar med 21 600 bph, precis som i originalet. Det man kan anmärka på är att gravyren inte ser rätt ut. Originalet har mindre text, så att "OFFICINE PANERAI" syns helt genom glaset i bakstycket, och ett annat typsnitt, med t ex mer kvadratiskt O.
I övrigt ser det riktigt bra ut. Det är till och med perlage på urverkets basplatta, som på originalet.

Så långt urverket...

Vad gäller själva klockan kan man säga att man kommit väldigt långt när det gäller att göra kopior av Panerai. Felaktigheterna är små och man måste vara rejält insatt för att hitta dem. Det som brukar vara lite problematiskt är indexen på urtavlan, som är svåra att få exaxt, och armen till kronan, som ofta inte har helt rätt form.

Om du är beredd att betala $118 för den, så är den väl värd det...

Be att få bilder på den i profil också, då det är en av de svaga punkterna. Jämför sedan med bilder på en äkta.

Tack för det utförliga svaret, har bett om fler högupplösta bilder. Problemet är snarare inte priset utan att jag inte litar på säljare som endast använder WU som betalningssätt och därför har letat mig till andra dealers. Skulle jag inte vara nöjd så finns möjligheten att få tillbaka mina pengar utan problem.
Senast redigerad av Gorgios 2014-08-27 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in