2014-08-26, 21:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Du har fört in diskussionen på ett helt annat spår än det den var avsedd att följa. Alltså OT.
Nej, jag har diskuterat budskapet i den bild som det länkades till .. vilket också var trådens syfte.

Citat:
Dock har många av användarna som startat trådarna åkt ut sedan länge, just för att de ständigt ledde in diskussioner på sidospår.
Alltså inte för att de startat värdelösa skittrådar som inte har ett dugg med feminism och jämställdhet att göra ..
2014-08-27, 06:17
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag har diskuterat budskapet i den bild som det länkades till .. vilket också var trådens syfte.

Alltså inte för att de startat värdelösa skittrådar som inte har ett dugg med feminism och jämställdhet att göra ..
Nej, du har gjort en medveten feltolkning för att du inte klarar av att ens anta att hat finns mot män. Då är det mycket bekvämare att spela korkad och låtsas tolka budskapet annorlunda. För du hade då inte tolkat det på ditt vis om en annan grupp hatats.

Trösta dig med att de i alla fall straffats för sin ständiga OT.
2014-08-27, 11:33
Medlem
Larviga anklagelser. ALLA i princip bär iväg då och då i off t. Går liksom inte att undvika, ligger i samtalsformen.

Micro är kul, rapp och kunnig och jäkligt irriterande för små gossar här inne säkert, därför ni ideligen måste upp hit och skälla som små hundar.

Gillade din kommentar om vägarbetarna att de inte stod intill vägen och höll ihop den..
gav mig ett gott skratt. Tack Micro!

(FB) Vilka samhällsproblem uppkommer på grund av att män tjänar mer än kvinnor?
Senast redigerad av ScottWalter 2014-08-27 kl. 11:45.
2014-08-28, 22:42
Bannlyst
Är jag den enda som tycker att scottwalter är bra på att argumentera om feminism?
2014-08-28, 22:53
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agis-III
Är jag den enda som tycker att scottwalter är bra på att argumentera om feminism?

Nä, jag tycker att hon är strålande. Och jag tycker att hon krossar de flesta som hon argumenterar mot.
2014-08-28, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nä, jag tycker att hon är strålande. Och jag tycker att hon krossar de flesta som hon argumenterar mot.
Exakt
2014-08-29, 00:15
Medlem
Ja, när man ser att ScottWalter har en svarstext på ett inlägg, blir man lätt nervös och orolig över om hon ännu en gång har blottlagt och för alla tydliggjort en mängd med tankevurpor. Om hon igen får en att känna sig som ett litet barn som egentligen borde har varit tyst. För att unvika obehaget av hennes attackerande intelligens har många satt henne på ignore.
2014-09-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, när man ser att ScottWalter har en svarstext på ett inlägg, blir man lätt nervös och orolig över om hon ännu en gång har blottlagt och för alla tydliggjort en mängd med tankevurpor. Om hon igen får en att känna sig som ett litet barn som egentligen borde har varit tyst. För att unvika obehaget av hennes attackerande intelligens har många satt henne på ignore.

Bah! Mannemannen. Jag är en snäll liten räka, uppträder folk respektfullt och vänligt mot lilla mig så simmar jag snällt och räkaktigt bredvid och konverserar, börjar folk tramsa och fäkta med invektiv och halmgubbar så blir jag modell haj med massa små gaddar.
Du behöver inte alls vara nervös, eller sätta mig på ignore, jag har månne nån gång blandat ihop dig med en annan FB:are med liknande namn...ManyMen? som jag tolkat som komplett idiot, och därför varit hajaktig mot dig? I sånt fall beklagar jag, tycker du verkar vara en snäller en.
2014-09-07, 16:58
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare

Hon förstår inte att någots praktiska funktion och vilka mekanismer som styr sexualitet är två vitt skilda saker och går runt och när på sin vanföreställning om att detta skulle utgöra ett toppargument från hennes sida som ingen annan någonsin lyckats med att bemöta, Gud så imponerande!

Fast iofs... feminismen är ju mer eller mindre irrationell till sin självaste grund sätt till de teoribildningar som florerar om div. "mönster" och skit där kvinnor alltid har det sämre men förutom när det råkar röra sig om utländska eller homosexuella män som har det lika illa de med.

Att just du därmed ger din väldignelse är väl inte direkt att betrakta som någon storgädda om vi säger så
2014-09-07, 18:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minuteman
Det faktum att en person med scotts kaliber klassificieras som en "bra debattör" för feminism visar på hur hög nivån är hos feminister. Jag har tittat igenom en hel drös med trådar nu och i varenda en får ScottWalker storstryk (om man förhåller sig till rationella sakliga ramar dvs).
"Rationella sakliga ramar" - är det när motdebattörerna rapar samma sak om och om igen och tycks sakna förmåga att följa med i det Scott skriver?

Det är nämligen vad jag ser i tråd efter tråd efter tråd..
2014-09-07, 18:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du är ideologiskt övertygad och i samma fack som Scott, därmed filtrerar din hjärna för fulla muggar. Scott har alltid vetenskapen emot sig, jag har nu i flertalet trådar sett Scott dra efter halmstrån då hen blir bemött av citat från harvardprofessorer, stora vetenskapliga studier och välrespekterade biologer.

Hur ofta ser man er feminister hänvisa till vetenskap? Hur kan det komma sig att i nio av tio fall är det era motståndare som hänvisar till vetenskapliga avhandlingar medans ni själva sysslar med ad hominem och känsloargument?

Varför kan ni aldrig backa upp det ni säger med fakta?
Ja, hur kommer det sig att anti-feminister i parti och minut hänvisar till "Pinker" och samtidigt hoppas på att bli tagna seriöst...

man undrar faktiskt.
2014-09-07, 18:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
För det första handlar det långt ifrån bara om Pinker. Det handlar om ett fenomen som vi ser i tråd efter tråd efter tråd - De såkallade "anti-feministerna" har väldigt ofta fakta som dom baserar sina åsikter på - dessa fakta presenteras, oavsett om det är statistik eller evolutionära hypoteser utformade av välrespekterade evolutionbiologer.

Feministerna dock, när senast såg man Er komma med fakta som backar upp era resonemang? Jag skulle säga att ration mellan "anti-feminister" och feminister är 9-1 när det kommer till just detta, varför då, kan man fråga sig?

Sedan Pinker i sig: Steven Pinker är professor på Harvard, dvs världens mest respekterande college - Det blir sannerligen skrattretande när feminister som på sin höjd har någon genusutbildning från Södertörn gör sig roliga på hans bekostnad då hans kunskap och intelligens med allra största sannorlikhet är x5000 deras egna.

Men återigen, feminister bryr sig inte om fakta, dom bryr sig inte om hur verkligheten ser ut och fungerar - Allt dom är intresserade i är att få sin nuvarande snevridna världsbild bekräftad så att dom får positiva känslor för någon minut.
Ja, men det betyder inte att han är en av världens mest respekterade professorer faktiskt...

Som sagt .. "Pinker" är vad ni anti-feminister kommer dragande med i parti och minut .. ett stort *gäsp*

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in