2014-08-26, 12:56
Medlem
longbow4ys avatar
SVT:

Citat:
SD på väg mot ännu ett succéval

http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-pa-vag-mot-annu-ett-succeval

Var är Rejdar?
Senast redigerad av longbow4y 2014-08-26 kl. 12:57. Anledning: citat infogat
2014-08-26, 13:12
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Noterar att det är många SD anhängare i tråden...(inklusive mig)

Så kanske en smula nykterhet i dessa tider..

Har inte röstat än..
2014-08-26, 13:54
Medlem
Det märks att valet är nära nu. Det kokar ju av optimism i tråden som aldrig förr, härligt att se.

Hur höga tittarsiffror tror ni att vår kära Åke får ikväll? Jag såg att Emil i Lönneberga fick cirka 690 000, varför vi nog kan förvänta oss över 700 000 beträffande Åkesson. Åkesson fick väl högst tittarsiffror av samtliga partiledare i programmet "nyfiken på partiledaren".
2014-08-26, 14:18
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Det märks att valet är nära nu. Det kokar ju av optimism i tråden som aldrig förr, härligt att se.

Hur höga tittarsiffror tror ni att vår kära Åke får ikväll? Jag såg att Emil i Lönneberga fick cirka 690 000, varför vi nog kan förvänta oss över 700 000 beträffande Åkesson. Åkesson fick väl högst tittarsiffror av samtliga partiledare i programmet "nyfiken på partiledaren".

Av ett sammanträffande konkurrerar Åkesson med Idol på TV4, något som brukar dra riktigt många tittare.
2014-08-26, 14:27
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Av ett sammanträffande konkurrerar Åkesson med Idol på TV4, något som brukar dra riktigt många tittare.

Vilken slump! Jag hoppas innerligt att folk är mer intresserad av vart Sverige är på väg än att slösa tid på idol-sörjan.
2014-08-26, 14:28
Medlem
Antevantes avatar
Citat:

Menar du att detta är en medveten tablåplanering för att skada SD?

20:00 är prime time, bättre än så kan man knappast få. Att det sedan krockar med Idol är oväsentligt för hade inte Idol legat där hade Mästerkocken eller Bonde söker fru eller annan publikmagnet legat där.

Jag tror dessutom att de flesta av Idols tittare antingen är under 18 år eller genuint ointresserade av politik, men det är förvisso bara en gissning
2014-08-26, 14:32
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Antevante

20:00 är prime time, bättre än så kan man knappast få. Att det sedan krockar med Idol är oväsentligt för hade inte Idol legat där hade Mästerkocken eller Bonde söker fru eller annan publikmagnet legat där.

Jag tror dessutom att de flesta av Idols tittare antingen är under 18 år eller genuint ointresserade av politik, men det är förvisso bara en gissning
Ja. Fridolins program krockade med Parlamentet som väl också drog väldigt många tittare. Vill man ha utfrågningen kl 20.00 krockar det alltid! Hägglund utfrågades väl också han samtidigt som Idol, och han drog knappt 600k tittare han med, trots att han är ganska slätstruken och partiledare för riksdagens minsta parti. Att Reinfeldt bara lockade 660k var dock oväntat lågt enligt mig.
2014-08-26, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwater
Ja. Fridolins program krockade med Parlamentet som väl också drog väldigt många tittare. Vill man ha utfrågningen kl 20.00 krockar det alltid! Hägglund utfrågades väl också han samtidigt som Idol, och han drog knappt 600k tittare han med, trots att han är ganska slätstruken och partiledare för riksdagens minsta parti. Att Reinfeldt bara lockade 660k var dock oväntat lågt enligt mig.

Statsministern som i teorin utmanar om makten ytterligare 4 år drog alltså ynka 10% fler tittare än partiledaren för ett parti som hovrar runt 4 %? Jag har inte hört Reinfeldt säga något vettigt på över 4 år. Folket är kanske trötta på honom?

Jag vill minnas att Jimmie hade rekordsiffror i Almedalen. Någon med bättre minne, stämmer det?

I vår familj bänkar vi oss vid 20:00 för intressant intervju. Jag hoppas Jimmie är på topp och att han får svåra frågor som utmanar. Det jag såg av Fridolin så gjorde han bort sig rejält. Han lät som när mina barn inte övat på blockflöjtsläxan - allt som kommer ut låter falskt och det går liksom inte att dölja.
2014-08-26, 14:51
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante

Eftersom jag valde ordet "sammanträffande" (aka tillfällighet, aka slump) så menar jag ju absolut inte att det är medvetet från något håll
2014-08-26, 15:21
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Jag tror inte ens att de flesta Idoltittarna har rösträtt, och i så fall
knappast några som SD kan påverka.
2014-08-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag tror inte ens att de flesta Idoltittarna har rösträtt, och i så fall
knappast några som SD kan påverka.
De flesta har nog inte TV4.
2014-08-26, 16:08
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Inte ens PK-etablissemanget räknar bort SD nu:
Citat:
SD på väg mot ännu ett succéval

Inte desto mindre ser det ut att gå bra för partiet. Från att ha legat strax under 10-procentsstrecket, ganska stabilt i ett par år nu, pekar flera opinionsmätningar på den senaste tiden på att Sverigedemokraterna har lyft ytterligare. Ett tvåsiffrigt valresultat ser inte längre osannolikt ut.

– Det kan mycket väl bli en fördubbling igen, och kanske mer därtill. Partiet har uppenbarligen medvind. Man har också lyckats skapa sig en roll och en bild av sig som att det är Sverigedemokraterna är ett parti som andra, och som man faktiskt kan lägga sin röst på. Så var det inte för fyra år sedan, säger Jenny Madestam.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-pa-vag-mot-annu-ett-succeval

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in