2014-08-26, 00:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Glöm inte att Bengt hörde skrik också. Och även hans släktingar i samma hus. Lite märkligt sammanträffande kan tyckas kanske... att just han som anmält KJ till hyresvärden och hans släkt hörde skrik, "de värsta skrik han hört" när inga andra i huset verkar hört något...

Jo, men Bengt betygar ju att han var nykter den dagen så det måste ju vara sant
Citera
2014-08-26, 00:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Hahahahaha och Bengt Is ord verkar ju vara kungsord för dig ))))))
Bra omdöme Fold
Och du som vill ge ett sånt sken av att du är en person som förstår lite bättre...
Jag kan inte sluta skratta...
Men nu har vi FUP-12:s analys av sin favoritfilm som styrker vad BI säger om skriken. Men det styrker inte att mord skedde i lägenheten.
Senast redigerad av Quarrel 2014-08-26 kl. 00:26.
Citera
2014-08-26, 00:33
Medlem
PeterNosters avatar
Lite märkligt att KJ inte städade bort de få bloddroppar som fanns i lägenheten efter mordet och styckningen av hunden när han kunde städa efter mordet och styckningen av VB i samma lägenheten så det inte fanns ett endaste litet blodspår kvar.
Citera
2014-08-26, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Lite märkligt att KJ inte städade bort de få bloddroppar som fanns i lägenheten efter mordet och styckningen av hunden när han kunde städa efter mordet och styckningen av VB i samma lägenheten så det inte fanns ett endaste litet blodspår kvar.

Ja det är lite märkligt, men kanske inte så konstigt då det rättsligt inte är samma sak att brutalt mörda en hund som att göra detsamma mot en ung kvinna.
Citera
2014-08-26, 00:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Ja det är lite märkligt, men kanske inte så konstigt då det rättsligt inte är samma sak att brutalt mörda en hund som att göra detsamma mot en ung kvinna.
Är det lättare att städa efter ett brott än att städa annars? Är fläckarna mindre? Sitter de sämre? Fungerar städredskapen bättre?
Citera
2014-08-26, 00:52
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men nu har vi FUP-12:s analys av sin favoritfilm som styrker vad BI säger om skriken. Men det styrker inte att mord skedde i lägenheten.

Han hade det inte lätt den grannen. KJ som hamrar och borrar mitt i natten. Och tvn på hög volym. Gjorde inte saken bättre, att han skulle upp tidigt på morgonen också. Ingen dröm granne KJ precis. Jag tror den grannen är glad att det nu blivit lugnare.
Citera
2014-08-26, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det lättare att städa efter ett brott än att städa annars? Är fläckarna mindre? Sitter de sämre? Fungerar städredskapen bättre?

Ja (motivation)
Nej inte nödvändigtvis.
Se ovan,
Ja
Citera
2014-08-26, 01:00
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Han hade det inte lätt den grannen. KJ som hamrar och borrar mitt i natten. Och tvn på hög volym. Gjorde inte saken bättre, att han skulle upp tidigt på morgonen också. Ingen dröm granne KJ precis. Jag tror den grannen är glad att det nu blivit lugnare.

Själv hade jag hellre haft KJ som granne än BI.
BI var arbetslös så han hade då inget jobb att gå till.
Citera
2014-08-26, 01:02
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Själv hade jag hellre haft KJ som granne än BI.
BI var arbetslös så han hade då inget jobb att gå till.

Det tror jag inte på.
Citera
2014-08-26, 01:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Första förhöret med BI sid 182:
Citat:
Bengt är arbetssökande.

Citat:
Bengt tillfrågades om han såg eller hörde något från Kristoffers lägenhet på eftermiddagen/
kvällen den 4 maj. Bengt uppgav att han inte gjorde det.

BI kompletterar med nya uppgifter sid 184:
Citat:
Bengt berättar vidare att han en natt låg i sin säng i sitt sovrum då han hörde två skrik. Han
beskriver skriken som " skrik rätt ut" sedan blev det "knäpp tyst". Han gick inte upp och tittade
ut. Han nämde detta för sin fru som vid tillfället befunnit sig i vardagsrummet och tittade på
tv. Frun hade inte hört detta. Bengt säger att det var den aktuella dagen som hon försvann eller
dagen efter. Han hörde det som att skriken kom från det hållet där "Christoffer" bor. Bengt
berättar att detta "gnagt i honom" då han inte berättat detta för polisen tidigare.

Yterligare komplettering sid 185:
Citat:
På kvällen ligger Bengt i Sovrummet och ser på TV han tror det var vid 21-22 tiden då han
plötsligt hör 2 stycken höga gallskrik. Han kan inte säga från vilken lägenhet det kom.
Bengt uppger att huset inte är lyhört. Han tror han kan ha sett hockey vid tillfället men e inte
säker, dock brukar han inte se så mycket på tv förrutom när det är sport.
Han säger att skriken var gälla det är möjligt att det var kvinnoskrik men han kan inte svära på
det. Bengt hade inte druckit alkohol denna dagen.

o.s.v, o.s.v
Senast redigerad av PeterNoster 2014-08-26 kl. 01:15.
Citera
2014-08-26, 01:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Räkna inte med att gänget av KJ-kramare ska ha någon förståelse för det.
Denne granne som de sällan försitter ett tillfälle att försöka sänka trovärdigheten hos
eller rentav angripa med hånfulla ordalag, har de ju inget till övers för då han inte
är till gagn för deras rare älsklingsmördare.

Klart att KJ ska få hamra och borra på nätterna om han vill. Han får ju göra precis vad
han vill, det är lika oskyldigt alltihop. En finare grabb har aldrig fötts i Svea Rike.
Han skulle aldrig få för sig ens att slå ihjäl en geting.
Hade han sett en geting störta mot ett fönster och skada sig så hade han givetvis
per omgående konsulterat förträffliga Google och tagit reda på hur man bäst
behandlar en skadad geting precis som han gjorde när älskade vovven råkat ut
för en tragisk olycka och blödde så illa i stackars tungan.
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-26 kl. 01:39.
Citera
2014-08-26, 01:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Räkna inte med att gänget av KJ-kramare ska ha någon förståelse för det.
Denne granne som de sällan försitter ett tillfälle att försöka sänka trovärdigheten hos
eller rentav angripa med hånfulla ordalag, har de ju inget till övers för då han inte
är till gagn för deras rare älsklingsmördare.

Klart att KJ ska få hamra och borra på nätterna om han vill. Han får ju göra precis vad
han vill, det är lika oskyldigt alltihop. En finare grabb har aldrig fötts i Svea Rike.
Han skulle aldrig få för sig ens att slå ihjäl en geting.
Hade han sett en geting störta mot ett fönster och skada sig så hade han givetvis
per omgående konsulterat förträffliga Google och tagit reda på hur man bäst
behandlar en skadad geting.

Varför är det fel att ifrågasätta grannens vittnesmål? Man måste ju inte anse att KJ är oskyldig bara för att man vill syna grannen i sömnen...sömmarna menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in