2014-08-25, 17:32
Medlem
Hej.

Jag har varit förkyld i ca en veckas tid nu. Våra två små också och även min sambo är förkyld.
Sedan i förrgår har jag börjat få ont under ögonen och i kinden på vänster sida. Det gör ont när jag gapar stort, hostar eller nyser. Har huvudvärk och ont i tänderna i överkäken. Det trycker, spänner och ömmar i tänderna. Känns typ lite som att det "kliar". Men mest i kindtänderna. Och gör även ont om jag biter ihop.

Hur känns det när man har bihåleinflammation? Först gissade jag på visdomständerna men jag känner inga och med tanke på att jag är förkyld så är det nog mest troligt med bihåleinflammation.. Det gör så ont och värktabletter hjälper lite men inte helt. Det spänner fortfarande i tänderna.

Vad kan man göra åt detta? Står snart inte ut längre men huvudvärken och värken i tänderna..
Citera
2014-08-25, 17:56
Moderator
evilhoneys avatar
När man lutar huvudet framåt brukar det göra ont som i helvetet i bihålorna/över ögonen.
Jag vet inte om man gör något åt det längre, förr fick man penicillin.
Citera
2014-08-25, 18:06
Medlem
--locco--s avatar
Garanterat bihåleinflammation.Man känner oftast inga lukter heller.Glöm att du får antibiotika,det skrivs inte ut såvida du inte har en bakteriell inflammation.
Man blir ordinerad att använda nässpray ex. nasonex.Det hjälper sådär.
Jag brukar köra på koksalt och spola kanalerna med en spruta (Nasaline)
Citera
2014-08-25, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
När man lutar huvudet framåt brukar det göra ont som i helvetet i bihålorna/över ögonen.
Jag vet inte om man gör något åt det längre, förr fick man penicillin.

Ja jo det gör ont när jag gör det.

Okej
Citera
2014-08-25, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --locco--
Garanterat bihåleinflammation.Man känner oftast inga lukter heller.Glöm att du får antibiotika,det skrivs inte ut såvida du inte har en bakteriell inflammation.
Man blir ordinerad att använda nässpray ex. nasonex.Det hjälper sådär.
Jag brukar köra på koksalt och spola kanalerna med en spruta (Nasaline)

Aha okej. Nej jag känner inga dofter alls.
Får prova med nässpray och koksaltlösning.

Tack för svaret!
Citera
Carl Hamiltons avatar

Moderatormeddelande

Postat av Carl Hamilton 2014-08-26, 11:27
Medlem
Alternativ medicin --> Medicin och hälsa
/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto