2014-08-06, 14:54
Medlem
Simson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Countermail samarbetar med Polisen.

Det gör FUP'en för Idas drogshop klart.

(FB) Två män från Mjölby åtalade för stor narkotikaförsäljning över internet (10/7-14)

Läs domslutet!

Citat:
Oscar F********s har medverkat under förundersökningen genom att bland annat lämna ut uppgifterna till både sitt konto för Bitcoins och sin e-postadress för krypterad e-post på Countermail.
Citera
2014-08-06, 17:50
Medlem
BrianKrebss avatar
Har inte last FUPen annu men hade polisen endast kommit in pa ett cm konto?

Jag litar pa Countermail och ar sjalv en trogen kund, men kom ihag vad som sker bakom stangda dorrar i USA: "The undated documents show that federal agents are trained to recreate the investigative trail to effectively cover up where the information originated"

Men men, litar fullt ut pa CM da detta ar Sverige och inte USA.
Citera
2014-08-07, 12:17
Medlem
.Chloes avatar
Tycker Cmail borde öka säkerheten ytterligare. T.ex att det inte ska finnas en "trash"-mapp. Tar man bort ett mail så är det borta, sen ska det finnas en funktion som automatiskt tar bort mail efter X dagar. Destroy after read hade även varit en bra funktion.

2FA med OTP är på väg, det lär vara en potentiell lösning oavsett. Det första jag kommer göra är att försöka hacka OTP'n om jag har tid, oftast tabbar utvecklare sig(kolla på Visa och Paypal t.ex).

Eftersom Cmails applet är signerad, betyder det inte att ni har tillstånd att utföra systemanrop? Skulle det då inte vara möjligt att rensa nyckeln ur ram och/eller ta bort cache? Eller admin-rättigheter lär ställa till problem, samt att applets inte är OS-beroende.
Senast redigerad av .Chloe 2014-08-07 kl. 12:20.
Citera
2014-08-07, 22:01
Medlem
Hittar inga Java Runtime Enviroment när jag klickar på "legobiten" i Firefox. Försöker hämta tillägg till Firefox men finns inga i denna version. Kör Firefox 31.

Någon inställning som ligger och stoppar?

När jag sedan går in för att verifiera Java kommer detta upp.

Verifiera Java-version
Vi har inte möjlighet att verifiera huruvida Java är installerat och aktiverat i din webbläsare.
Senast redigerad av Living-in-Matrix 2014-08-07 kl. 22:15.
Citera
2014-08-12, 02:05
Medlem
Ni har inte funderat på att skaffa en .onion adress eller .i2p till countermail? Även fast ni säger att ni inte för några loggar över IP-adresser så vet man aldrig med datacentret eller ISP eller whatever. Grundregeln är ju att inte lita på en tredje part. Med det sagt, inget personligt menat genemot er.
Citera
2014-08-25, 14:57
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Någon som vet om det går bra att använda countermail när man har en äldre MacBook Pro? Jag tror nämligen inte det går att ladda ner den senaste versionen av java...
Citera
2014-08-25, 17:23
Medlem
Simson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Någon som vet om det går bra att använda countermail när man har en äldre MacBook Pro? Jag tror nämligen inte det går att ladda ner den senaste versionen av java...
Ja, du får köra Apple Java 1.6. Avinstallera Oracles Java.
Citera
2014-08-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
Ja, du får köra Apple Java 1.6. Avinstallera Oracles Java.

Hittar inte "Oracles Java" på min Mac? Men du menar alltså att Java 1.6 funkar på äldre Macar?
Citera
2014-08-25, 17:30
Medlem
Simson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Hittar inte "Oracles Java" på min Mac? Men du menar alltså att Java 1.6 funkar på äldre Macar?
Ja, Apple's egna Java 1.6. Med äldre Mac:ar menar jag ver 10.6.x.
Citera
2014-08-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
Ja, Apple's egna Java 1.6. Med äldre Mac:ar menar jag ver 10.6.x.

Okej, då funkar det inte. Detta är 10.5.8
Citera
2014-08-27, 15:41
Bannlyst
Jag kan ej öppna konto hos countermail, nånting med java?? sitter på en ny Mac. Någon som kan hjälpa mej? jag har java installerat och kör med Safari. Får felmeddelande - Applet is not loaded yet. Please wait.
Senast redigerad av Nykterist77 2014-08-27 kl. 15:50.
Citera
2014-08-27, 17:03
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykterist77
Jag kan ej öppna konto hos countermail, nånting med java?? sitter på en ny Mac. Någon som kan hjälpa mej? jag har java installerat och kör med Safari. Får felmeddelande - Applet is not loaded yet. Please wait.
Tror de står precis nedanför något i stil med att om det inte funkar klicka här. Så kommer man vidare till Java-hemsidan där man kan dra ner den korrekta versionen eller vad fan det är. Suttit i samma sits .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in