2014-08-24, 23:56
Medlem
Goddag goddag, hej hej.

Har grubblat lite ett tag om människor och iPhone. Har från och till diskuterat med vänner om mobiltelefoner och det har alltid slagit mig hur extremt kära dessa iPhone användarna är i sin telefon. Jag får känslan av att de skulle valt sin iPhone över att få rösta i riksdagsvalet eller liknande.

Fråga till iPhone användare: Skulle du välja din iPhone över en röstsedel? (Motivera ditt val)

Fråga till övriga smartphone användare: Har ni märkt samma tendens hos människor med iPhone?
2014-08-25, 00:02
Medlem
Aliccs avatar
När iphone först kom ut, skaffade jag mig en 3GS. Det var hur stort som helst för att iphone var ingen annan telefon lik. Jag var som besatt av iphone. Sedan av någon anledning skaffade jag mig en samsung, märkte att den var mycket mycket bättre så har efter det alltid håll mig till samsung. Idag ser alla smartphone mer eller mindre lika ut. Många som har iphone har en vana av att fortsätta köpa iphone, och har kanske aldrig testat en annan telefon och tror fortfarande iphone är överlägsen för att dom inte vet annat. En teori bara =)
2014-08-25, 00:04
Medlem
Anledningen till varför apple fans existerar är att deras produkter faktiskt går att använda utan krångel.

Till topic:
Skulle inte förvåna mig om yngre tjejer i 18-22 år ålder skulle gå med på en sån deal med tanke på deras extrema ointresse och extremt låga kunskapsnivåer inom politik.
2014-08-25, 00:16
Medlem
Bror.s avatar
EN röst kommer inte påverka valresultatet ett skit, så skulle väl personligen inte bli för ledsen om jag inte får rösta i valet. Sen gillar jag inte Apple för fem öre, så jag vet inte. Om jag däremot fått en ny Xperia Z så hade jag nog gått med på att inte få gå och rösta
2014-08-25, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bror.
EN röst kommer inte påverka valresultatet ett skit, så skulle väl personligen inte bli för ledsen om jag inte får rösta i valet. Sen gillar jag inte Apple för fem öre, så jag vet inte. Om jag däremot fått en ny Xperia Z så hade jag nog gått med på att inte få gå och rösta

Nej men poängen med frågan är väl snarare hur långt dessa iPhone människor skulle gå för att få behålla sin telefon. Skiten verkar ju vara viktigare än allt annat.

Själv hade jag tagit iPhonen och sålt skiten. För pengarna skulle jag åkt till Polen och skjuta med vapen samt gått på strippklubb, alternativt åkt till Amsterdam och rökt brass för stålarna.
Senast redigerad av fullassociative 2014-08-25 kl. 00:26.
2014-08-25, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bror.

Vissa är billigare än andra....
2014-08-25, 00:27
Medlem
Jag avskyr Apple och skulle ändå välja en iphone över att få rösta. En röst gör ingen skillnad överhuvudtaget och våran skendemokrati där politikerna alltid röstar tvärtemot folkets vilja i viktiga frågor (FRA någon?) och folkomröstningar är ovanligare än politikermord gör att jag bara röstar för sakens skull.
2014-08-25, 00:56
Medlem
devilzeuss avatar
Jag skulle sälja min röst för en öl på krogen. Min röst gör ändå ingen skillnad så vore vansinnigt att låta bli att dra fördel av den om det gick.
2014-08-25, 01:40
Medlem
tjenaremannen123s avatar
Aldrig i livet! Älskar Apples produkter men skulle lätt byta om det stod mellan min valsedel.

Hade frågan vart formulerad så att det var smartphone / valsedel så hade det blivit tuffare då större delen mitt arbete sker via min mobil!
2014-08-25, 02:21
Medlem
Spectacoloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Jag skulle sälja min röst för en öl på krogen. Min röst gör ändå ingen skillnad så vore vansinnigt att låta bli att dra fördel av den om det gick.

en sann spelteoretiker
2014-08-25, 02:49
Medlem
Jag har aldrig röstat och kommer troligtvis inte rösta i framtiden heller <

Jag hade tagit en telefon även om jag redan har en
2014-08-25, 03:23
Medlem
onnyts avatar
Jag har lämnat LOL-landet Svärjee sedan några år när det blev tydligt åt vilket håll det barkade. Jag har dock kvar mitt medborgarskap och i och med det min rösträtt. Skicka mig en ny iPhone och ni får lägga min röst på valfritt parti. Jag skiter egentligen fullkomligt i vad som händer i Absurdistan men finner stort nöje i att följa landet som befinner sig i fritt fall. Spelar fan ingen roll vem som kommer till makten. Samtliga partier är bidragsvurmare och packet som redan äntrat landet kommer givetvis inte att flytta ut frivilligt. Många har väll redan fått svenskt pass så ni blir inte av med dem i vilket fall
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in