2014-08-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Skräp? Di Maria är världsklass rakt igenom. Shaw är oerhört talangfull och ung. Herrera och Rojo måste jag se mer av innan jag bestämmer mig men laget har ju varit i snuskigt stort behov av en mittfältstyp som Herrera i flera år nu.

Klart att 115m £ för dessa spelare är oerhört mycket, överpris för varenda spelare egentligen. Men detta transferfönster visste vi skulle bli smärtsamt. Pengarna finns, spendera utav bara fan säger jag. Klubben har inte råd att vara dumsnål ännu ett transferfönster.

Hoppas bara detta blir av nu.

Det stora problemet som jag ser det, är att de inte lyckats fylla de två största hålen: En bra mittback och en bra box-to-box-spelare. Rojo i all ära, men han är en försämring jämfört med förra säsongen (Vidic).
2014-08-23, 22:05
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Skräp? Di Maria är världsklass rakt igenom. Shaw är oerhört talangfull och ung. Herrera och Rojo måste jag se mer av innan jag bestämmer mig men laget har ju varit i snuskigt stort behov av en mittfältstyp som Herrera i flera år nu.

Klart att 115m £ för dessa spelare är oerhört mycket, överpris för varenda spelare egentligen. Men detta transferfönster visste vi skulle bli smärtsamt. Pengarna finns, spendera utav bara fan säger jag. Klubben har inte råd att vara dumsnål ännu ett transferfönster.

Hoppas bara detta blir av nu.
+1
Man borde nog även tillägga Mata till listan. Knappast skräp, har bara haft svårt att hitta sin roll i laget under Moyes, annars klart en spelare i världsklass.
2014-08-23, 22:19
Medlem
Smirmats avatar
Vilken position är det tänkt att Di Maria ska spela i Van Gaals system?
2014-08-23, 22:53
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Vilken position är det tänkt att Di Maria ska spela i Van Gaals system?
Det ska bli spännande att se, wingback känns det ju inte som utan bör väl bli ett 4-3-3 som några andra har skrivit. Frågan är hur de ska göra med Rooney och Persie, Rooney på en kant kanske. Van Persie är ju riktigt bra när han är skadefri men det är väl Rooney som är tänkt som förstaval på längresikt som forward. Nu har jag dålig koll på fotboll alltså spelarna hur de kan spela, är ingen analytiker som Viking, Anter och grabbarna så jag inväntar ett svar jag med från dem som kan mer än mig
2014-08-24, 00:57
Medlem
över €200m netto detta år om mina siffror stämmer
2014-08-24, 02:35
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
över €200m netto detta år om mina siffror stämmer
Läste att Van Gaal vill ha Blind och Nigel De jong också, United är ett av världens största varumärken i fotbollen men får de med tanke på ffp spendera sådana sjuka summor?
Edit: Enligt Metro.
Senast redigerad av Captain.Johansson 2014-08-24 kl. 02:41.
2014-08-24, 08:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Läste att Van Gaal vill ha Blind och Nigel De jong också, United är ett av världens största varumärken i fotbollen men får de med tanke på ffp spendera sådana sjuka summor?
Edit: Enligt Metro.
Mig veterligen reglerar inte FFP med avseende på kvantitet utan kvalitet; med andra ord var pengarna kommer från. United ägs inte av en rik oligark som skjuter till egna pengar varför kvantiteten är irrelevant. Men visst är det sjuka summor United spenderat i år.

Antal miljoner i GBP:
40 + 30 + 30 + 50 + 15 hittills i år? (Mata, Shaw, Herrera, Di María, Rojo)

1,9 miljarder SEK...
2014-08-24, 08:22
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Mig veterligen reglerar inte FFP med avseende på kvantitet utan kvalitet; med andra ord var pengarna kommer från. United ägs inte av en rik oligark som skjuter till egna pengar varför kvantiteten är irrelevant. Men visst är det sjuka summor United spenderat i år.

Antal miljoner i GBP:
40 + 30 + 30 + 50 + 15 hittills i år? (Mata, Shaw, Herrera, Di María, Rojo)

1,9 miljarder SEK...

Mm, och det behövs spenderas mer. Jobbig situation för Man U nu. Rätt fint att se alla mätta supporters hamna i skit som alla andra supporters få leva i jämt.
2014-08-24, 11:07
Medlem
Sweeper80s avatar
Vi pratar med Sherwood tydligen.. Idk; känns som att hans ego är rätt stort - för stort - och att han har "a chip on his shoulder".. Vad har ni för åsikter om honom? Visst, han har ju juniorerfarenheterna iaf..?
2014-08-24, 11:32
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Vi pratar med Sherwood tydligen.. Idk; känns som att hans ego är rätt stort - för stort - och att han har "a chip on his shoulder".. Vad har ni för åsikter om honom? Visst, han har ju juniorerfarenheterna iaf..?

Finns ingen klubb i världen som är tillräckligt bra för Sherwood. Han sitter väl och väntar på ett erbjudande från Barca. Han har ju tackat nej till både WBA och CP.

Han är i mitt tycke inte vad Fulham behöver just nu. Han förespråkar en offensiv champagnefotboll som jag tror skulle misslyckas totalt i Championship. Han har flertalet gånger sagt att en defensiv mittfältare är överskattat (han spelade med Sigurdson och Chadli(!) som innermittfältare i Tottenham).
Senast redigerad av preben12 2014-08-24 kl. 11:39.
2014-08-24, 11:44
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Finns ingen klubb i världen som är tillräckligt bra för Sherwood. Han sitter väl och väntar på ett erbjudande från Barca. Han har ju tackat nej till både WBA och CP.

Han är i mitt tycke inte vad Fulham behöver just nu. Han förespråkar en offensiv champagnefotboll som jag tror skulle misslyckas totalt i Championship. Han har flertalet gånger sagt att en defensiv mittfältare är överskattat (han spelade med Sigurdson och Chadli(!) som innermittfältare i Tottenham).

Hans uttalanden utanför plan kan ju diskuteras också, väldigt märkliga.
2014-08-24, 11:47
Medlem
BlodigDelfins avatar
läste att Manchester United hade gått ut och sagt till sina aktieägare på NY börsen att de kunde spendea 2 miljarder, och man får väll inte ljuda för sina aktieägare va?

Annars så tror jag på att blind kommer in, eller annan Holländare. Vissa tror på Khedira men det är för bra för att vara sant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in