2014-08-22, 12:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Fast Problemet är att har du ett talangfullt lag med sena 80talister, och 90talister tar in 3-4 som inte lyckats i Europa Rosenberg och två något yngre någon Afrikan som är Icke EU för att täcka upp förlusten. Gör du upprepar du samma metodik i 2 fönster till som blir helt plötsligt 3-4 spelare till 9-12....

Dessutom har du en trupp som lockats hem med för Allsvenskan höga löner där de flesta peakat och inte har något vidareförsäljningsvärde och heller inget intresse om ett nytt Europa äventyr på sin höjd kan man hustla bort någon till Kina/Indien (lex Blåvitt Hysen)....

Varje misslyckad hemvändarvärvning kan bli en dyr historia. Rosenberg är ju en solskens historia men det var inget som sa att han inte kunde slutet som Tetteh eller än värre Majsan.....

Tycker Malmö har agerat bra där än så länge. Man har vågat nobba spelare som har kommit hem. Man sa nej till Jörgen Pettersson som istället tog ett kontrakt med Landskrona. Man nobbade en förlängning med Anders Andersson och erbjöd Osmanovski är en ettårsförlängning. Jag skulle gärna vilja få hem Safari men han lär vara alldeles för dyr. När hans kontrakt har gått ut tror jag han är för gammal.
Citera
2014-08-23, 19:02
Medlem
nygards avatar
Ricardinho blev skadad idag och det är så pass illa att han missar returen. Han var kanske inte jättebra nere i Salzburg senast men jag tror ändå att det är ett stort avbräck.. Konate var extremt bra idag så får hoppas att han klarar av att prestera såhär på onsdag också, om det nu blir han som spelar.
Citera
2014-08-23, 20:52
Medlem
Viktigt att mff förlorar även fast det är mot ett lag som salzburg. Alla som säger att man hoppas på mff kan knte vara seroösa.
Citera
2014-08-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Viktigt att mff förlorar även fast det är mot ett lag som salzburg. Alla som säger att man hoppas på mff kan knte vara seroösa.
Fy fan vilken landsförrädare du är Gnagare?
Citera
2014-08-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fy fan vilken landsförrädare du är Gnagare?

Skulle du hålla tummarna för AIK om dom var i samma situation som malmö? Skulle du hoppas att dom får 150 miljoner?
Citera
2014-08-23, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Skulle du hålla tummarna för AIK om dom var i samma situation som malmö? Skulle du hoppas att dom får 150 miljoner?
Jag hatar AIK men likväl är jag stolt svensk och därför så unnar jag dom svenska lagen framgång ute i Europa. Du får gärna önska att MFF åker ur, men för svenskt vidkommande vore det väl underbart om vi fick ett svenskt lag i CL för första gången på 14 år?
Citera
2014-08-23, 21:38
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Ricardinho blev skadad idag och det är så pass illa att han missar returen. Han var kanske inte jättebra nere i Salzburg senast men jag tror ändå att det är ett stort avbräck.. Konate var extremt bra idag så får hoppas att han klarar av att prestera såhär på onsdag också, om det nu blir han som spelar.
Och på andra sidan så var Alan tillbaks i Red Bull idag och gjorde två mål i 5-0 vinsten.
Citera
2014-08-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Och på andra sidan så var Alan tillbaks i Red Bull idag och gjorde två mål i 5-0 vinsten.

Väldigt bra spelare som gör det ännu svårare att se MFF hålla nollan i returen. Fatta att få Alan, Mané, Kampl och Soriano mot sig i en omställning, eller i en press mot eget mål.

Hoppas att MFF inte går bort sig för tidigt och söker ledningsmål i början av matchen, utan fokuserar på att hålla tätt bakåt och sedan ösa i andra halvlek. Släpper man in första målet tidigt kan det lätt bli stress framåt > ytor bakåt > totalt rövknullade av ovanstående spelare.

-

En annan intressant match kommer bli Arsenal - Besiktas. Arsenal har varken imponerat mot CP, Everton eller i det första CL-Mötet, och inga bortamål har de med sig heller. Oddsen på turkiskt avancemang är över fyra gånger degen, men jag höjer ändå ett varningens finger för en skräll här. 1-1 känns inte orimligt.
Citera
2014-08-23, 22:04
Medlem
Om vi nu ändå leker med tanken att MFF trots allt når Champions League? Vilket/vilka lag anser ni att dom skulle ha störst chans mot? Sj tror jag att dom skulle klara sig bra mot nåt holländskt eller kanske något lag från östländerna men min känsla är att dom skulle stå emot vilket lag som helst i sin nuvarande status. Vad anser ni andra?
Citera
2014-08-23, 22:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Om vi nu ändå leker med tanken att MFF trots allt når Champions League? Vilket/vilka lag anser ni att dom skulle ha störst chans mot? Sj tror jag att dom skulle klara sig bra mot nåt holländskt eller kanske något lag från östländerna men min känsla är att dom skulle stå emot vilket lag som helst i sin nuvarande status. Vad anser ni andra?

Det skulle vara stort att göra mål. Det är på den nivån. Man kanske kan få ett kryss på hemmaplan i sista omgången om gruppen redan är avgjord, på sin höjd.
Citera
2014-08-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det skulle vara stort att göra mål. Det är på den nivån. Man kanske kan få ett kryss på hemmaplan i sista omgången om gruppen redan är avgjord, på sin höjd.
Av de direktkvalificerade lagen tror jag ändå att vi med lite tur skulle kunna få fyra poäng i två matcher mot både Ajax och Anderlecht. Mot resten blir det oerhört tufft.
Citera
2014-08-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Av de direktkvalificerade lagen tror jag ändå att vi med lite tur skulle kunna få fyra poäng i två matcher mot både Ajax och Anderlecht. Mot resten blir det oerhört tufft.

Svenska lag brukar spela bra mot holländsk motstånd. AIK tog 4 poäng av 6 mot PSV i EL för två år sedan, sen slog ju Helsingborg ut Heerenveen för att antal år sedan. Kalmar åkte ut mot Feyenoord på bortamål och även blåvitt vann väl en av två matcher mot AZ om jag inte minns fel.

Nu är förvisso Ajax ligamästare, vilket inte något av de andra lagen var vid något av tillfällena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in