2014-08-23, 17:36
Medlem
Frappants avatar
.
Citera
2014-08-23, 17:37
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De har kanske inte bostäder till alla...

Du menar att länder som Saudi, Kuwait och FAE inte har råd att sätta upp bostäder?
Citera
2014-08-23, 17:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Du menar att länder som Saudi, Kuwait och FAE inte har råd att sätta upp bostäder?

Jag trodde ironin var så uppenbar att jag inte behövde påpeka att detta hade ett stänk av ironi, men som bekant går ironin inte alltid fram på diskussionsforum då så många har så idiotiska åsikter
Citera
2014-08-23, 17:42
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Sen får du ta i beakt vem som kolonialiserade landet för länge sen.. Vem som styrde och varför det är som det är idag. En post-kolonialisering är inte direkt att kunna undvika i sådana här fall.

Det här visar ju vad som händer när etnicitet som tidigare styrde förlorar makten. Att det är khoisan och inte bantus som är ursprungsbefolkningen bryr sig inte många om. Både vita europeer och svarta bantufolk har koloniserat Sydafrika och trängt undan ursprungsbefolkningen. Liknade skedde i dagens USA med vita, svarta och latinos som har trängt undan ursprungsbefolkningen. I värsta fallet kommer de etniska svenskarna att hamna i samma situation.
Citera
2014-08-23, 19:12
Medlem
Schlokiss avatar
Reinfeldt vill rädda sig själv och sitt parti

Det är kanske inte så mystiskt att Reinfeldt plötsligt har blivit så öppenhjärtig om att hans massinvandring faktiskt kostar pengar. Det är sig själv och sitt egenintresse han tänker på.

Han har inte fått igång ekonomin, tillväxten är inte ens 2% vilket gör att ingen egentligen får det bättre eftersom BNP per capita i princip inte ökar när BNP ska delas på en snabbt ökande befolkning som mer och mer består av invandrare.

Arbetslösheten är den makroparameter som verkligen påverkar människors liv och vardag, och den ligger still och är högre än när han tillträdde.

Många tecken tyder på en ännu starkare inbromsning i ekonomin eftersom den är dopad med olika åtgärder från Finansdepartementet som ska göra valåret till ett tillväxtår i väljarnas ögon.

Den dag den rödgröna regeringen ska ställa Reinfeldt till ansvar för att ha kraschat ekonomin - standardåtgärd A1 efter att ha tagit över efter en borgerlig regering - den dagen kommer han att ha den perfekta ursäkten klar. Han kommer att ha banat vägen tillbaka till regeringsmakten för moderaterna, en väg som hade kunnat vara stängd annars.

Den dagen finns det inget bättre att skylla på, när Reinfeldt på allvar blir ställd till svars för att ha sänkt samhällsekonomin, än att han är så ädel och humanistisk och öppnar Sverige för hela världen. Det är klart att DET ska få kosta, det kan väl ingen ifrågasätta, eller hur? Och den som ifrågasätter det behöver man inte debattera med, det räcker med att kalla honom för ”rasist”.
Citera
2014-08-23, 19:53
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joybuoy
Nej det vill dom inte, jag jobbar som tradarchaffis, jag besöker många fikarum inom vitt skilda företag, jag vet hur snacket går. Folk är arga. Men det är som en stor båt, det tar tid att svänga inför hinder, men svänga båten kommer. Det har redan börjat, och det kommer bli en snöbollseffekt!

Svensken är långsam att reagera, men näven har redan gått i bordet, att nu jävlar är det nog!

Man hör att t.o.m att vår helylle Lotta Bromé börjar bli fundersam.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/417902?programid=3117&playepisode=417902

Fast är inte reaktionen för långsam och för sen?

Jag såg något häromdagen om att nyfödda barn i Sverige bara till runt hälften har inrikes födda föräldrar idag. (Och då kan även inrikes födda vara ganska nya invandrare).

I praktiken är det ett folkmord. Svenskar är inte uppfostrade att föda barn på löpande band om vi är arbetslösa och saknar bostad. Att gå på bidrag räknas som en skam.
Citera
2014-08-23, 19:56
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Hur ser du ut i USA idag då? Som är byggt på invandring. Inte att det bara är byggt på MENA-befolkning men ändå. Om några generationer kanske flyktingarna kan bli bra folk med här i Sverige och i EU kanske? Varför vara så hatisk. Jag förstår din poäng och det realistiska men gå omkring och vara så hatisk förstår jag inte.

Kan vi inte låta det experimentet ske i deras egna länder...?

När Sverige är borta kommer det inte tillbaka, och om du inte känner dig hemma i Mellanöstern idag, så lär du inte gilla det nya Sverige heller.
Citera
2014-08-23, 20:36
Medlem
Ja missnöjet jäser bland svenskarna. jag är fan orolig att pendeln ska slå från den
ena ytterligheten till det andra. Det brukar ofta bli så i Sverige

Ta bara sjukskrivningarna då gick det från att det nog var för lätt att bli sjukskriven
till att sätta dit cancersjuka i livets slutskede. Samma sak kan hända med invandringen
att attityden mot invandring och invandrare blir mycket hård.

Jag tror rent av det är farligt att svenska politiker från höger till vänster inte prioriterar
vård,skola och annan välfärd i första hand. Reinfeldt kan predika om tålamod hur mycket
som helst. Han med sin månadslön på 120k och förmodligen privat sjukförsäkring är inte i
någon sits att han kan predika om uppoffringar och tålamod
Citera
2014-08-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
lätt att skylla på reinfeldt eller S och deras följe för den uppkomna situationen gällande invandring men jag vill med bestämdhet hävda att det är väljarnas fel! folk har, uppenbarligen, valt dessa dårar. svensken är naiv och rent av dum när det kommer till politik, och har sedan barnsben litat på staten. sorgligt men sant. frågan är vad som skall till innan folk vaknar upp? jag har känslan att det inte kommer att ske inom överskådlig tid. finns ju ingen egen tankeförmåga bland svenskarna.

efter moderaternas utspel så borde tillräckligt många reagera men glöm det. SD kan räkna med 9,5 procent inte mycket mer. snälla svenskar, bevisa att jag har fel och rösta på det enda parti i riksdagen som vill begränsa invandringen. tänk vad 40-50 miljarder hade gjort för skola, vård och rättsväsende!

men tydligen så skall man prioritera att importera folk från somalia, afganistan och andra länder som bidrar med - outbildade/analfabeter. grattis sverige!
Lugn. Svensken har vaknat. Och 50 miljarder?, prova ca 200/år.
Citera
2014-08-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Frågan är: Vågar lövet sno lika mycket ur pensionsfonderna?

Jag kan inte detaljerna kring GP:s sanering av svensk ekonomi. Men vad jag hört förändrade Persson välfärdssystemet så mycket att det skulle blivit väpnad revolution i Sverige om en borgerlig regering hade försökt sig på något liknande.

(överdriver lite för att få lite färg på min verbala illustration)
Citera
2014-08-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Skall Det Sovande Folket aldrig lära sig läxan med borgerliga regeringar?

Nådens år 1991 - Carl 500% Bildt tog över och skullle glänsa med ekonomin. Det slutade med en ekonomiskt kollaps för Sverige. Dock så är inga ekonomiska kriser irreversibla i västvärlden, pengar är förgängliga. Göran Persson och Miljöpartiet städade upp efter Carl Bildt. Men olyckligtvis kunde Bengt Westerberg (mannen som reste sig ur soffan) riva upp Luciabeslutet denna mandatperiod – detta blev startskottet till svensk pk-ism och det bäddade för krisen som Imam Reinfeldt nu har skapat – en helt onödig irreversibel flyktingkatastrof.

Bara för att inte fel parti ska få äran: Det var Centerpartiet som under Olof Johansson (en person som verkar helt bortglömd nu) samarbetade med S 1994 - 98 och gjorde den första stora uppstädningen.

1998 - 2006 samarbetade S med V och MP och lade fram 16 gemensamma budgetar.
Citera
2014-08-23, 21:56
Medlem
Citat:
USA fungerar iaf

Om Reinfeldt får som han vill kan vi om 20 år säga samma sak om Sverige. Därför gott folk, ha tålamod. Öpnna era hjärtan på Alla hjärtans dag och skäm bort era grannar med Bus eller godis under tiden.

För länge, riktigt länge sedan hade svenskarna problem med sin kung, men det löste man snabbt när man hittade en helt ny kung utomlands. Idag har man problem med sin befolkning och det löser man genom att hitta en helt ny befolkning utomlands. Säg vad man vill om Sverige och svenskarna, men nog är det en himla tur för svenskarna att utomlands finns.

(sarkasm)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in