2014-03-26, 16:29
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Vilket tycker ni är bäst av Fallout 3 och Fallout New Vegas? Har lirat Fallout 3 rätt mycket och gillade det.

Svårt att säga alltså. Gillar båda två väldigt mycket, men får nog säga NV ändå. Det är väl det jag har lirat mest och har bäst minnen ifrån.
Citera
2014-03-26, 17:21
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Försöker du starta spelet genom steams applikation eller via spelets egna exe filer?

Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Kör en "Repair" på spelet om det går i STEAM.

Tack för tipsen, felet var så enkelt så jag knappt vill berätta för er.... Jag hade ju glömt installera directx.

Nu är det full rulle i mojave igen...
Citera
2014-03-26, 19:46
Medlem
Citat:
Finns det nått nytt spel som liknar Fallout? Springa omkring och loota grejer i en öppen värld, måste utspelas år2000 eller senare typ.

Dead Island påminner om Fallout i vissa delar. Det är dock långt ifrån lika bra Är ärligt talat fortfarande besviken över Fallout 4-bluffen.....
Citera
2014-03-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonuspater
Dead Island påminner om Fallout i vissa delar. Det är dock långt ifrån lika bra Är ärligt talat fortfarande besviken över Fallout 4-bluffen.....

DeadIsland påminner som du säger om fallout men är långt ifrån lika bra, bra tips ändå.
Är också grymt besviken över fallout4 bluffen, den var så välgjord så den var nästan för bra för att vara bluff..
Citera
2014-03-27, 02:19
Medlem
Korders avatar
Citat:
DeadIsland påminner som du säger om fallout men är långt ifrån lika bra, bra tips ändå.
Är också grymt besviken över fallout4 bluffen, den var så välgjord så den var nästan för bra för att vara bluff..

Wasteland 2? Fallout-serien bygger på första Wasteland som kom för en herrans massa år sen, och en uppföljare är nu på g. Går att köpa och få tillgång till betan direkt. Jag har inte testat det.
Citera
2014-03-27, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Wasteland 2? Fallout-serien bygger på första Wasteland som kom för en herrans massa år sen, och en uppföljare är nu på g. Går att köpa och få tillgång till betan direkt. Jag har inte testat det.

Gillar FPS bättre tyvärr, men får kanske ge det en chans.
Citera
2014-04-12, 16:46
Medlem
45plop1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Vilket tycker ni är bäst av Fallout 3 och Fallout New Vegas? Har lirat Fallout 3 rätt mycket och gillade det.
Fallout 3 var bättre än Nv enligt mig, främst för att jag lyckades fucka upp NV's story vilket resulterade i en rad buggar.
Citera
2014-06-15, 21:28
Medlem
Artexs avatar
Vill bara tipsa om modden Tale of Two Wastelands.

Den sätter ihop Fallout 3 och New Vegas så att man kan åka mellan de två olika spelen och världarna. Hur coolt är inte detta?
Citera
2014-06-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Vill bara tipsa om modden Tale of Two Wastelands.

Den sätter ihop Fallout 3 och New Vegas så att man kan åka mellan de två olika spelen och världarna. Hur coolt är inte detta?

Shit nu blev jag lite exalterad. Hur funkar det med quest / levling / vapen osv?
Citera
2014-06-15, 23:41
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Shit nu blev jag lite exalterad. Hur funkar det med quest / levling / vapen osv?
Utifrån vad jag har läst mig till så börjar man i Vault 101 i Fallout 3, precis som vanligt. Du kan sedan ta ett tåg från DC ruinerna till New Vegas, och då börjar du i Goodsprings. Sen kan du åka fram och tillbaka hur du vill, så länge du kan betala för tåget. Vapen och items har blivit anpassat utifrån New Vegas, och leveling rekommenderar de att man ändrar så att man får xp ungefär hälften så snabbt.

Eftersom hela paketet utgår från New Vegas motorn så är det mods till det man ska använda.

Har inte testat själv än då en guide sa att installationen kan ta 60-90 minuter då den ska konvertera hela Fallout 3 till New Vegas motorn.
Citera
2014-06-17, 10:13
Medlem
Artexs avatar
Har inte lyckats få TTW att funka så får tyvärr ge upp. Tråkigt, hade verkligen sett fram emot att merga Fallout 3 och New Vegas...
Citera
2014-08-23, 08:41
Bannlyst
Känner mig helt dum i huvudet men fattar ej hur jag plockar fram och använder items så som pistol. Aldrignspelat detta spel. När jag kommer till baren efter att ha lämnat doc börjar den cowboyen Pete skjuta mig. Hur dödar jag honom?

Edit. Shit vilket bångstyrigt, multimeny och invecklat spel. Har en rätt liten tv också så det blir omöjligt att njuta att av det.
Senast redigerad av i574n8u11 2014-08-23 kl. 09:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in