2014-08-22, 21:26
Medlem
RostigKreativitet.s avatar
Till er som hakar upp er på det här med utomjordingar, kan ni berätta för mig.

Vad är vi människor här på jorden, om inte utomjordingar själva?
Citera
2014-08-22, 21:28
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigKreativitet.
Till er som hakar upp er på det här med utomjordingar, kan ni berätta för mig.

Vad är vi människor här på jorden, om inte utomjordingar själva?
"Utom-jordingar"

Citat:
Utomjordisk är något som kommer från en annan himlakropp än jorden.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Utomjordisk
Citera
2014-08-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Nej. Det är lika troligt att det finns utomjordingar som att gudar finns.

Att han blivit kontaktad av utomjordingar är lika troligt som att du har blivit kontaktad av en gud.
Ja,det var ju det jag menade.....
Citera
2014-08-22, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aleexi
själv har jag ifrågasatt min tro ett tag nu och kollar på andra filosofier men har lite tro kvar ändå tack vare Koranenes vetenskapliga mirakel. Exempelvis Big Bang verkar beskrivas där och det får mig lite att häppna.

Har du brytt dig om att kolla andra sidan av myntet. Dvs ta reda på vad kritikerna säger om detta att koranen beskriver Big Bang och andra mirakel? Om inte, varför inte det?

Kolla lite här och bilda dig din egna uppfattning istället för att bara lyssna på ena sidan.
https://www.youtube.com/results?search_query=debunking+quoran+science
Senast redigerad av se_där... 2014-08-22 kl. 21:37.
Citera
2014-08-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
"Det blev klart för de muslimska lärde när Big Bang teorin introducerades".

Ja, det stämmer alltså att Big Bang-teorin presenterades av vetenskapsmän och att "muslimska lärda" i efterhand ändrade på översättningen för att passa in med den nya upptäckten?

Du ser inget märkligt med detta?

Det är förvisso märkligt. Men på arabiska kan ordet som används för enhet eller liknande betydda flera saker och det är kanske därför.
Sedan är det mera än bara Big Bang.
Citera
2014-08-22, 21:34
Medlem
goran744s avatar
Jag är då definitivt ingen utom-jording om man inte räknar med Adam och Evas nedkastning på jorden då. I sådana fall är jag en ättling till dem.
Citera
2014-08-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Har du brytt dig om att kolla andra sidan av myntet. Dvs ta reda på vad kritikerna säger om detta att koranen beskriver Big Bang och andra mirakel? Om inte, varför inte det?

Nej det har jag faktiskt inte. Kanske därför att för mig, enligt de översatta verser jag läst, verkar dessa saker beskrivas.

Har du något länk som man kan kolla upp?
Citera
2014-08-22, 21:37
Medlem
Jag struntar i om Gud är logisk eller inte. Jag tror på Honom eftersom det gör att man får en ny dimension att tänka på, Han ger samhörighet, Han ger en objektiv moral som gynnar jorderiket.

Dessutom är det trevligt att gå på mässor och lyssna och sjunga fin musik.
Citera
2014-08-22, 21:38
Avslutad
Citat:
Det är förvisso märkligt. Men på arabiska kan ordet som används för enhet eller liknande betydda flera saker och det är kanske därför.
Sedan är det mera än bara Big Bang.
Kolla lite här och bilda dig din egna uppfattning istället för att bara lyssna på ena sidan.
Citera
2014-08-22, 21:43
Medlem
VisitByIncubuss avatar
"...så skulle jag gärna få höra vad det är som du "lärda" man/kvinna egentligen finner logiskt med religion"

Jag tror att det är just det som är problemet med icketroende, att de måste ha logiken som en viktig del. Jag tror att de troende inte alls bryr sig om logik utan finner en styrka i att våga tro trots att några logiska förklaringar inte finns. Att våga tro på sådant som inte går att bevisa är nog själva kärnan i religion.
Citera
2014-08-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Tack.
En sak jag kom på är att kunskapen om dessa inte fanns bland araberna när Koranen kom till, skulle de ha protesterat mot Koranens felaktiga vetenskap.
Citera
2014-08-22, 21:46
Avslutad
Citat:
Tack.
En sak jag kom på är att kunskapen om dessa inte fanns bland araberna när Koranen kom till, skulle de ha protesterat mot Koranens felaktiga vetenskap.

Förstår inte. Menar du att folk skulle protestera mot guds ord?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in