Citat:
Ursprungligen postat av
BaalZeBub
...
Slutligen: notera att mitt "det stämmer inte", som du citerade, är ett svar på ett inlägg där det följande påstås:
"om någon bär honom in i diplomatbilen så kan London-polisen inte gripa honom eftersom han inte beträder brittisk mark"
Det är alltså det som inte stämmer. London-polisen KAN gripa Julian Assange i diplomatbilen eftersom han ur deras perspektiv beträder brittisk mark....
Assange har fått asyl genom Ecuadoriansk lag och det beror ju lite grand på vad som står i den, de kanske inte gör större skillnad lagmässigt mellan olika typer av asyl, Har ingen inblick i vad som står i den. Assange kanske får ta en luftballong istället ? Eller helikopter ?
Nåja, det var lite tillspetsat det. Det har skrivits en del om DNA här i tråden, och vad som inte framgår av CSI o mycket annat lekmans-vetenskap är att DNA är visserligen en pålitlig beviskälla. Men även DNA kan tyvärr manipuleras, tex så kan man odla DNA, helst behövs det en komplett levande, elr halvsovande cellkärna. Man kan typ kopiera DNA-et i massupplaga, om man har förlagan, och tillräckliga resurser.
Denna kopia-DNA kan sedan eventuell underrättelsetjänst ellr liknande polis-verksamhet avsiktligt plantera på brottsplatsen. Det är såvitt jag förstår lättare att kopiera DNA än att kopiera tex ett fingeravtryck. I dagens DNA - lab så duplicerar men DNAet för att få fram analyserbara mängder. Vet ej om de vilka resurser som faktiskt finns - någon DNA-kunnig här kanske kan svara ?
Kan för övrigt tala om att jag provat att dra sönder en kondom medan den satt på snoppen, men den går av med en smäll, snärt, och det gör rejält ont. Inte troligt att Assange kunnat behålla ståndet då. Så jag lutar åt att påståendet om att JA skulle haft sönder den på det sättet ena kvinnan påstår är felaktigt.
Bara ringen på kondomen brukar vara kvar om den gått sönder.
För MN så är väl dödläget perfekt - det påverkar inte hennes situation någonting - hon kanske sitter hemma och skriver deckare på arbetstid inte vet jag. Iallafall så har hon ju mycket material att ösa ur ? Har hon visat sig i Tingsrätten nånting senaste tiden tro ?