2014-08-21, 22:01
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzorAhai
Givetvis är det idiotiskt att sno en flagga som politisk protest men vilken partiflagga kostar 3000 kronor?

Sen det som jag tycker är löjligt är hur SDare i allmänhet hyllar dessa personer som några hjältar, alla SD-väljare på flashback tycks våldsrunka till händelsen.

Ja de gjorde rätt som tog honom men inse att det handlade om en partiflagga och inget förhindrat mord på exempelvis Åkesson. Tagga ner med prisandet.

Nej, men de markerade. Är det fel menar du?

Ska alla får springa runt o ta grejer utan påföljder?

Nej. Bra gjort.

Pricken över i'et är ändå kvinnan med F! ballongen som kliver fram o försvarar honom. Det visar verkligen hur jävla klipsk hon är.
Citera
2014-08-21, 22:07
Medlem
Baertlings avatar
I tillägg är det ganska festligt att se de pinsamma försöken av GM att fortsätta hålla sin maskering intakt. När det väl går till åtal kommer namn, personnummer osv att presenteras - vilket kommer att trigga motiverade FB-användare att kontrollera adress, inkomst och hela hans barndomshistoria (inkl bilder).
Citera
2014-08-21, 22:08
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Vet inte vad som är pinsammast, det omogna försöket att motarbeta SD eller sverigedemokraterna som tror de är rikets och demokratins hjältar för att de håller fast en snubbe för EN FLAGGA.

Tror ni medlemmar från andra partier hade uppträtt såhär våldsamt om någon stal en sketen flagga? Nej det hade de inte, det här bevisar bara vilket våldsamt skitparti SD är och inget annat.
Det handlar inte bara om en flagga, det handlar om en störning och sabotage av yttrandefriheten och mötesfriheten. Anser du att man ska få stjäla vissa saker under ett visst värde? Om jag tar din plånbok (som lär innehålla mindre värdesaker än värdet på en flagga), ska ingen få gripa mig då och om någon ändå gör det så är denne pinsam? Är det ok om jag tar en tur och börjar stjäla Fi's flaggor och valmaterial? Om inte, varför?

Våldsamt säger du? Jag påstår att de hade kunnat använda ganska mycket mer våld - helt lagligt. Jag har förklarat det juridiska i detalj här.

Den som vill se bilder på föreslagna gärningsmän kan titta på det här inlägget.
Citera
2014-08-21, 22:14
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
I tillägg är det ganska festligt att se de pinsamma försöken av GM att fortsätta hålla sin maskering intakt. När det väl går till åtal kommer namn, personnummer osv att presenteras - vilket kommer att trigga motiverade FB-användare att kontrollera adress, inkomst och hela hans barndomshistoria (inkl bilder).

Inkomst av tjänst kan jag redan nu förutspå: 0
Citera
2014-08-21, 22:17
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Japp det är just därför det är viktigt att ta dem, de är uppenbarligen räddare för att bli uthängda än eventuella rättsliga påföljder eftersom de är maskerade. Våldsvänstern ska hängas ut och bespottas
Citera
2014-08-21, 22:29
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Okej så du tror på allvar att när al-qaida har genomfört ett förhör så är allt den misstänkte har sagt är sant?

Det är ofta som SD hamnar i klameri med rättvisan. De misshandlade t ex en biskop från svenska kyrkan och har gjort många andra övergrepp. Varför sker detta just med SD och inte typ C?

Ingen rök utan eld.
Nu överdriver du rätt rejält. Jag ser ingen tortyr i filmen. Dessutom är de omgivna av Fi:are som försvarar killen.

Det stod i en länkad artikel att flera flaggor blivit stulna. Då är det ännu mer förståeligt att de agerar när de väl tar en tjuv på bar gärning och inte bara låter saken bero. De hade dock haft laglig rätt att göra ett envarsgripande även om det hade varit första gången.

Mitt svar hade varit detsamma om det var Fi:s eller V:s flagga som blivit stulen. Killen tycker säkert han gör en bra grej och visar sin ståndpunkt, men han agerar utanför lagen och får stå sitt kast. Det finns lagliga sätt att protestera, såsom fredliga demonstrationer och insändare. Han har själv valt att bryta mot lagen.
Citera
2014-08-21, 22:36
Medlem
Valsharessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Men söta rara. Mannen skulle erkänna allt när mobbarna från SD håller fast honom. Det behöver man inte vara psykolog för att förstå.

Vänsterpartiets valstugor utsätts för mycket skadegöelse av främlingsfientliga krafter ja, vad är det med det?

Så du tror på fullt allvar att fyra personer som vet att de blir filmade och dessutom står MITT PÅ TORGET skulle fabricera att den maskerade spellevinken snott deras flagga? Inte nog med det, de ringer dessutom till polisen och väntar sedan snällt på att polisen kommer bara för att... ja varför?
Tror du kanske att minuten innan filmningen påbörjades så hotade eller mutade de fyra killarna (varav en i partikläder med offentligt namn för SD) en stackars arbetslös medelklassrevolutionist till att maskera sig, låtsas sno flaggan och sedan "take one for the team" när polisen kom?

Eller kanske du tror att det var en vanlig torsdagshoppare på väg hem från jobbet på Rädda barnen som endast var maskerad på grund av sin rädsla för ebolasmitta? När han struttade runt på torget i sin ebolamask blev han anonymt påhoppad av identifierbara partifunktionärer som håller fast honom och ringer till polisen bara för att få en video de kan posta på youtube?
Citera
2014-08-21, 22:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Nu överdriver du rätt rejält. Jag ser ingen tortyr i filmen. Dessutom är de omgivna av Fi:are som försvarar killen.

Det stod i en länkad artikel att flera flaggor blivit stulna. Då är det ännu mer förståeligt att de agerar när de väl tar en tjuv på bar gärning och inte bara låter saken bero. De hade dock haft laglig rätt att göra ett envarsgripande även om det hade varit första gången.

Mitt svar hade varit detsamma om det var Fi:s eller V:s flagga som blivit stulen. Killen tycker säkert han gör en bra grej och visar sin ståndpunkt, men han agerar utanför lagen och får stå sitt kast. Det finns lagliga sätt att protestera, såsom fredliga demonstrationer och insändare. Han har själv valt att bryta mot lagen.

Man kan ju fundera lite på hur Fi hade målat upp det hela om en SDare hade snott deras flagga och blivit hållen på samma sätt och att fler andra SDare kommit och skränat att att de ska släppa honom.
Citera
2014-08-21, 22:53
Medlem
Tintinikongos avatar
Skickade direkt en vänförfrågan till en av SD:arna som håller fast kräket.
Citera
2014-08-21, 22:54
Medlem
Intressant logik hos Fi, Stöld, inbrott, rån där man blir tagen på bar gärning är alltså inget brott eftersom det inte finns nån som blivit av med nån egendom.

All terrorism är ju en symbolisk handling så det kan inte heller vara brottsligt enligt Fis logik.

Med sån logik är det kanske inte så konstigt att det finns folk som röstar på Fi.

Jag är definitivt inte moderat men en sak hade dom ju jävligt rätt i, det var alla gånger som dom som enda parti stod upp och röstade nej till kvinnlig rösträtt.
Citera
2014-08-21, 22:56
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Tror ni medlemmar från andra partier hade uppträtt såhär våldsamt om någon stal en sketen flagga? Nej det hade de inte, det här bevisar bara vilket våldsamt skitparti SD är och inget annat.

"våldsamt" ? förklara för oss andra hur SD medlemmarna har uppträtt våldsamt.

Citat:
Givetvis är det idiotiskt att sno en flagga som politisk protest men vilken partiflagga kostar 3000 kronor?

Du har naturligtvis en prislista till hands?
Citera
2014-08-21, 23:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Evidence
Intressant logik hos Fi, Stöld, inbrott, rån där man blir tagen på bar gärning är alltså inget brott eftersom det inte finns nån som blivit av med nån egendom.

All terrorism är ju en symbolisk handling så det kan inte heller vara brottsligt enligt Fis logik.

Med sån logik är det kanske inte så konstigt att det finns folk som röstar på Fi.

Jag är definitivt inte moderat men en sak hade dom ju jävligt rätt i, det var alla gånger som dom som enda parti stod upp och röstade nej till kvinnlig rösträtt.

Precis åker man fast har man inte lyckats begå brottet och då ska man inte fällas enligt Fi. Det är ett krav om lagändring från dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in