2014-08-21, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Det är väl ingen som säger att de ska "paras ihop"? De är ju människor precis som dig och mig och det är väl roligt att de får åka på läger och umgås med ungdomar som är födda här. Det är ju ömsesidig förståelse och att man umgås som motverkar hat. Det som göder hat och problem är sådana som dig som sitter och spyr galla bakom tangentbordet.

Jag ville framhäva det eftersom högerextremister i tråden försökte få det att framstå som att det endast var tjejer födda i Sverige och invandrarmän som deltog på lägret vilket inte är sant.
Om du inte kan se det olämpliga i att skicka 15-åriga tjejer & 30-åriga män på läger tillsammans, så kommer vi nog inte mycket längre här.
Citera
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Nja där finns ju två till i klippet med ljus hy. Sen säger det som sagt ingenting om varifrån man kommer.

Det har väl aldrig stått att det bara är invandrarmän? De kanske bara inte vill vara med på film?

Förklara vad som är fel. Eller du har också en massa fantasier du vill dela med dig av?

Varför inte integrera muslimska 16åriga barn med 30 svenska män på läger?
Citera
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Nja där finns ju två till i klippet med ljus hy. Sen säger det som sagt ingenting om varifrån man kommer.

Det har väl aldrig stått att det bara är invandrarmän? De kanske bara inte vill vara med på film?

Förklara vad som är fel. Eller du har också en massa fantasier du vill dela med dig av?

Inte vill vara med eller kanske inte får vara med?
Du kan fortsätta tro att det finns gott om invandrartjejer där och jag tror att det inte finns en enda invandrartjej där, våra ståndpunkter kommer likväl aldrig ändras ändå.

Om det nu är så dock att det bara är invandrarmän där och inga kvinnor, ser du det som ett problem då?
Citera
2014-08-21, 11:30
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om du inte kan se det olämpliga i att skicka 15-åriga tjejer & 30-åriga män på läger tillsammans, så kommer vi nog inte mycket längre här.

Rätt lustigt att dessa "män" som du säger bara blir äldre för varje gång du skriver ett inlägg. Om unga människor vill umgås och motverka rasism och hat i samhället genom att hitta på olika aktiviteter så är det väl inget konstigt. Bättre än att sitta hemma och gråtrunka och hata som många extrimister på FB tycks göra.
Citera
2014-08-21, 11:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Rätt lustigt att dessa "män" som du säger bara blir äldre för varje gång du skriver ett inlägg. Om unga människor vill umgås och motverka rasism och hat i samhället genom att hitta på olika aktiviteter så är det väl inget konstigt. Bättre än att sitta hemma och gråtrunka och hata som många extrimister på FB tycks göra.
Titta på killen i TV4-videon. Han är definitiv inte under 30.
Citera
2014-08-21, 11:32
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Varför inte integrera muslimska 16åriga barn med 30 svenska män på läger?

Förlåt, men vad har religion med detta att göra? Det handlar om invandrarungdomar som träffar ungdomar födda i Sverige och hittar på aktiviteter. Både ungdomarna och deras föräldrar tycker det är en bra idé och det gör alla som deltar. De enda som verkar ha ett problem med det är de arga, unga högerextremisterna här på FB. Men jag tror i grund och botten det handlar om den klassiska avundsjukan. Bara för att de verkar ha roligt så känns det jobbigt för den lille Sverigedemokraten som sitter hemma i mammas källare helt ensam.

Vill du starta ett eget läger så varsågod.
Citera
2014-08-21, 11:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Den enda ålder jag nämnt i mina inlägg är just 30, så vad du dillar om avseende att jag ändrar på åldern i mina inlägg begriper jag inte.
Citera
2014-08-21, 11:35
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Inte vill vara med eller kanske inte får vara med?
Du kan fortsätta tro att det finns gott om invandrartjejer där och jag tror att det inte finns en enda invandrartjej där, våra ståndpunkter kommer likväl aldrig ändras ändå.

Om det nu är så dock att det bara är invandrarmän där och inga kvinnor, ser du det som ett problem då?

Om man inte vet någonting om hur det ligger till så får man ju ta reda på det. Skicka ett mail eller ring organisatören istället för att bara hitta på / fabricera lögner om hur det ligger till utan att ha belägg för det.

Problem och problem. Det har säkert logiska orsaker men det får man ju titta på för sig om man är intresserad av att veta varför. Man kan liksom inte hålla på att anta eller dra slutsatser av någonting utan att ha fakta på bordet. Det är bara pinsamt.
Citera
2014-08-21, 11:38
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Den enda ålder jag nämnt i mina inlägg är just 30, så vad du dillar om avseende att jag ändrar på åldern i mina inlägg begriper jag inte.

Utseendet kan faktiskt bedra. Det är ju så att många invandrare ser ofta äldre ut än vad de är eftersom de mognar fortare än oss svenskar. T.ex. behåring och liknande brukar ju inträffa mycket tidigare.

Har man dessutom varit med om krig, svält och andra problem så kan det få kroppen att se mycket äldre ut än vad den faktiskt är. Men det är väl svårt att begära att en som bara ser på världen utefter sitt eget lilla korta perspektiv ska kunna relatera till någon som inte har växt upp med garantier som tak över huvudet, mat på bordet, rent vatten och så vidare.
Citera
2014-08-21, 11:39
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Om man inte vet någonting om hur det ligger till så får man ju ta reda på det. Skicka ett mail eller ring organisatören istället för att bara hitta på / fabricera lögner om hur det ligger till utan att ha belägg för det.

Problem och problem. Det har säkert logiska orsaker men det får man ju titta på för sig om man är intresserad av att veta varför. Man kan liksom inte hålla på att anta eller dra slutsatser av någonting utan att ha fakta på bordet. Det är bara pinsamt.

Som sagt du är blind och naiv. Du är inte mottaglig för sanningen ens om den stod mitt framför dig.
Citera
2014-08-21, 11:40
Bannlyst
Jag tror inte att killarna är så mycket äldre, och jag tror inte att det rör sig om något sexläger, men varför skickade man bara dit svenska tjejer? Varför inte ett par killar med? Eller varför inte bara killar? De svenska killarna har ju garanterat mer gemensamt med dessa invandrarkillar än svenska tjejer.
Citera
2014-08-21, 11:41
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Som sagt du är blind och naiv. Du är inte mottaglig för sanningen ens om den stod mitt framför dig.

Och du gör ingenting annat än att sprida lögner och trams utan att underbygga någonting du påstår med fakta. Så du är bara en avundsjuk, bitter människa eftersom du inte gör någonting annat än att sprida hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in