2014-08-21, 00:22
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Ursäkta, jag visste inte att du var utvecklingsstörd. Bäst jag lämnar rummet innan du bryter ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Uppfattar det som att tröjarmarna är uppvikta på liket och dom är inte det när han håller talet.
Och det är inga klipp mellan att han håller talet och den tid då han får halsen avskuren?

Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Tänk att det finns fler som ser det nu. Hur förklarar man sånt?

Fler ledtrådar till att det eventuellt är iscensatt är att huvudet är väldigt, väldigt blodigt och smutsigt. I andra filmer så brukar huvudet vara ganska rent och ibland torkar de av det för att man ska se vem som dött. Här är det tvärtom av någon anledning. Det syns inte en droppe blod i knivscenen och sen är huvudet alldeles nedblodat.

Jag är förmodligen väldigt "äcklig" som reagerar på sånt, men har man sett hundratals liknande filmer så vet man ju ungefär hur det brukar se ut.

I övrigt lägger jag ingen vikt vid om han är död eller inte, utan det är filmens äkthet jag diskuterar.
Aha, jo men då så, alla halshuggningar ger ju exakt lika mycket blod och alla mördare behandlar liket enligt handboken för halshuggning och torkar av huvudet enligt ett bestämt reglemente. Du är verkligen ett geni!

Om vi säger såhär, om det någonsin framkommer att det här är fejk så outar jag min identitet så alla psykfall jag retat upp här kan komma hem till mig och köra jihad. Hur säker är du, vågar du sätta emot?
Citera
2014-08-21, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
PRO-USA eller? Jag tycker att det är bra att det finns motsättningar för det är tydligen något som är fel där nere. Vi borde inte snacka om att döda muslimer, vi borde hjälpa så många vi kan istället.

Jag tror på heder och moral som jag är upplärd. Jag hade inte sugit någon kuk oavsett läggning. Däremot är jag inte en fanatiker av USA som du är.

Om man er Pro USA varierer vel fra sak til sak som det gjør i all politikk.
Citera
2014-08-21, 00:29
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Pinsam jävla journalist som var väl medveten om att han skulle dö, men ändå läser upp den där jävla smörjan innan han blir mördad.

Video för er som ville ha: http://www.liveleak.com/view?i=bc1_1408481278

Är det inte väldigt korkat att halshugga någon med en kniv? Eller gjorde dom det efteråt?
Citera
2014-08-21, 00:30
Medlem
Vad kommer hända härnäst egentligen? När kommer USA krossa dem?
Känner ett sånt jävla hat mot dessa fega och äckliga DJUR
Citera
2014-08-21, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Är det inte väldigt korkat att halshugga någon med en kniv? Eller gjorde dom det efteråt?
De väljer kniven framför yxan eftersom halshuggningen blir mer utdragen och smärtsam då. Inte trodde du att islamister har någon form av mänsklighet i sig?
Citera
2014-08-21, 00:38
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:

Det sker ibland, men den är oftast större än den där lilla hobbykniven. Sen verkar det inte alls vara samma kniv på "dödsbilden" som används i videon. Mystiskt, minst sagt.
Citera
2014-08-21, 00:39
Medlem
1stSIRs avatar
Senaste informationen från CNN och Pentagon! USA försökte rädda amerikanska gisslan IS har, inklusive JF, inne i Syrien tidigare i sommar. När Navy Seal kom till platsen fanns inga gisslan på plats.
Citera
2014-08-21, 00:40
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Det är en djup symbolik med den här typiskt islamist/muslimska metoden. Det är inget hej-å-hå med ett fett svärd som när man choppar av huvuden i Saudiarabien, utan här är det frågan om att genomföra det hela så bestialiskt man kan (liknar halal-slakt) och manifestera kontroll och dominans över offret som alltså symboliserar något större än sig själv.

För övrigt tycker jag att Mickepickepös iakttagelse snarare styrker min teori om offrets motståndskamp, vilken alltså redigerats bort i det här fallet: Något med tröjan och dess ärmar tyder på att man dragit/hållit i offret och det blodiga och smetiga huvudet tyder på att offret kastat sig, vridit sig och slingrat sig så mycket han förmått.
Citera
2014-08-21, 00:40
Medlem
area50s avatar
Filmen bryter precis när han börjat skära, dom har fake:at saker förr i tiden & kan göra det nu med...
Citera
2014-08-21, 00:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Den stötande videon har fått brittiska myndigheter att dra igång en jakt på mannen med den brittiska accenten. Premiärminister David Cameron kallar det som visas för en ”barbarisk och brutal” halshuggning av en amerikansk journalist, skriver nyhetsbyrån Reuters.

Fallet jämförs nu bland annat med det brutala mordet på brittiske soldaten Lee Rigby som 2013 utfördes på öppen gata i London av två brittiska muslimska konvertiter. Det ger också ny aktualitet åt problematiken med det stora antal unga britter som ansluter sig till rebelliska islamiströrelser i Syrien och Irak.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/jakt-i-storbritannien-efter-mordet-pa-foley/
Citera
2014-08-21, 00:47
Medlem
NewDeers avatar
Enligt Vita Huset är filmen är autentisk och Obama säger i ett direktsänt tal att USA kommer att fortsätta med sina styrkor. Den andra journalisten är alltså någon man offrar då? Eller finns det inga bevis på en till i gisslan? USA brukar ju vara försiktig med att gå till angrepp om det finns hot mot en amerikan.
Citera
2014-08-21, 00:50
Medlem
Provokatörs avatar
Stackars vänner, bekanta och familj som utsätts för detta, får Schibbye & Persson associationer, tyvärr...

/P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in