2014-08-20, 23:54
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
ISIS har ju både kamerateam och PR folk. Så det vore förmodligen mer osannolikt om videon inte vore editerad och fixad. United States Intelligence Community har ju bekräftat att den är äkta.

Så de har förklarat tröjan?

Att det ligger en död kille där, det tror jag ingen säger emot, men vad säger att det är samma?
Citera
2014-08-20, 23:57
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackup
samma ja undrar.. varför använda greenscreen annars lixom?
Ser inte ut som green screen. Ljuset ändras efter ett tag.
Citera
2014-08-20, 23:57
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Har nu spelat om klippet ett par ggr. Ser väldigt iscensatt ut. Väldig läglig avrättning med en personlig hälsning till Obama. Vi ser heller aldrig själva avrättningen. Jag kan ha fel.

Men svara på hur ISIS kan uppstå från i princip ingenstans och ha så jävla mycket pengar att de kan betala sina "jihadister" från världens alla hörn i utländsk valuta. Nog är det minsann mycket konstigheter med denna terrorgrupp. Det behöver inte innebära något större än så, men ändå.

Här får de sina pengar ifrån
http://www.dn.se/nyheter/varlden/maffiametoder-gor-isis-rika/
Citera
2014-08-20, 23:58
Medlem
IS är snart krossade. Kali sa det.
Citera
2014-08-20, 23:59
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Så de har förklarat tröjan?

Att det ligger en död kille där, det tror jag ingen säger emot, men vad säger att det är samma?

Vill du har mer info så är det bättre att du kontaktar The U.S. intelligence community än att du frågar mig.
Senast redigerad av MAD 2014-08-21 kl. 00:02.
Citera
2014-08-21, 00:03
Bannlyst
http://www.liveleak.com/view?i=bc1_1408481278
Citera
Medlem
Det gör så jävla ont i mig, det är så fruktansvärt detta.
Tänker på alla offer och deras familjer, jag kan inte ens föreställa
mig vad dessa människor går igenom. Avrättningar och fångenskap. Fyfan.
Och här i Sverige så sitter vi och bråkar om varför inte kvinnor får bada topless
i badhus.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Men din dumme jävel, förklara tröjan eller håll käften.

Jag vet inte hur alla människor reagerar inför döden, men jag vet hur alla reagerat i de videos jag sett. De som har varit lugna har tittat bort i fjärran, det gör inte den här killen.

Du har inte sett så mycket på nätet, antar jag? Om jag äcklar dig... suck. Gå och lägg dig, idiotjävel.
Ja att säga fejk när någon har fått halsen avskuren, det äcklar mig verkligen. Vad fan är det med tröjan? Vad vet du om vad som hänt däremellan, hur lång tid som gått? Det som gör dig allra mest korkad är att om man nu skulle fejka något, varför i helvete skulle man klanta sig och inte ens bry sig om att klä offret så att inte genier som du (läs hjärndöda får) genomskådar deras trick? Nä just det, du är smart, du klurade ut det för du vet ju precis hur blicken rör sig hos alla som ska avrättas. Fy fan!
Citera
2014-08-21, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Ja att säga fejk när någon har fått halsen avskuren, det äcklar mig verkligen. Vad fan är det med tröjan? Vad vet du om vad som hänt däremellan, hur lång tid som gått? Det som gör dig allra mest korkad är att om man nu skulle fejka något, varför i helvete skulle man klanta sig och inte ens bry sig om att klä offret så att inte genier som du (läs hjärndöda får) genomskådar deras trick? Nä just det, du är smart, du klurade ut det för du vet ju precis hur blicken rör sig hos alla som ska avrättas. Fy fan!

Uppfattar det som att tröjarmarna är uppvikta på liket och dom är inte det när han håller talet.
Citera
2014-08-21, 00:11
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Pinsam jävla journalist som var väl medveten om att han skulle dö, men ändå läser upp den där jävla smörjan innan han blir mördad.

Video för er som ville ha: http://www.liveleak.com/view?i=bc1_1408481278
Haha din jävla fitta du hade säkert sugit terroristens håriga kuk ifall du var i hans sits. Lätt att snacka som du gör, de hade säkert skurit av hans kuk ifall han vägrade göra som de sa.

När man vet att valet finns att dö hyfsat snabbt jämfört med att bli långsamt torterad så hade 99% valt det enklare alternativet. Som sagt lätt att snacka om man själv har växt upp i trygga Sverige och käkat köttbullar med potatismos hela sitt liv. Horunge.
Citera
2014-08-21, 00:15
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Uppfattar det som att tröjarmarna är uppvikta på liket och dom är inte det när han håller talet.

Tänk att det finns fler som ser det nu. Hur förklarar man sånt?

Fler ledtrådar till att det eventuellt är iscensatt är att huvudet är väldigt, väldigt blodigt och smutsigt. I andra filmer så brukar huvudet vara ganska rent och ibland torkar de av det för att man ska se vem som dött. Här är det tvärtom av någon anledning. Det syns inte en droppe blod i knivscenen och sen är huvudet alldeles nedblodat.

Jag är förmodligen väldigt "äcklig" som reagerar på sånt, men har man sett hundratals liknande filmer så vet man ju ungefär hur det brukar se ut.

I övrigt lägger jag ingen vikt vid om han är död eller inte, utan det är filmens äkthet jag diskuterar.
Citera
2014-08-21, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Haha din jävla fitta du hade säkert sugit terroristens håriga kuk ifall du var i hans sits. Lätt att snacka som du gör, de hade säkert skurit av hans kuk ifall han vägrade göra som de sa.

När man vet att valet finns att dö hyfsat snabbt jämfört med att bli långsamt torterad så hade 99% valt det enklare alternativet. Som sagt lätt att snacka om man själv har växt upp i trygga Sverige och käkat köttbullar med potatismos hela sitt liv. Horunge.

PRO-USA eller? Jag tycker att det är bra att det finns motsättningar för det är tydligen något som är fel där nere. Vi borde inte snacka om att döda muslimer, vi borde hjälpa så många vi kan istället.

Jag tror på heder och moral som jag är upplärd. Jag hade inte sugit någon kuk oavsett läggning. Däremot är jag inte en fanatiker av USA som du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in