2014-08-20, 22:15
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaneris
Så fort IS sätter sina smutsiga fötter i Israel så är det slut på det "roliga".

In a parallel universe...

De kommer nämligen aldrig göra det.
Citera
2014-08-20, 22:16
Bannlyst
Vi kan väl enas om John Lennon satte huvudet på spiken
Citera
2014-08-20, 22:16
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Muslimer ansluter sig till motstyrkorna och strider mot ISIS as we speak. Det förekommer muslimska motdemonstrationer världen över. ISIS är en rebellgrupp, och "jihadisterna" är betalda och lejda mördare som jobbar på uppdrag.

Du kan ju fundera på hur de kunde uppstå från ingenstans och hur man blivit så starka som man är. Det sker inte utan yttre krafter ska jag tala om.

Det är själva fan att det alltid är terrorister och lejda mördare som ska representera islam. Aldrig är det den förkrossande majoriteten som inte alls tycker som dessa psykopater.

Tänk om!

I övrigt håller jag med dig, måtte de bombas. Sponsra motstyrkorna och gå in hårt mot rebellerna.

Det där är intressant, kan du länka dina källor.
Citera
2014-08-20, 22:22
Medlem
Citat:
Vi kan väl enas om John Lennon satte huvudet på spiken
Ja bödeln kallades alltså för John, och gruppen han igår i för "the Beatles". Men de var ju bara 3 totalt, så vad kallas de övriga för och vem i The Beatles har exkluderats kan man fråga sig.
Ringo, Paul eller George?

För er som missat:
http://www.theguardian.com/world/2014/aug/20/isis-militant-islamic-state-james-foley-guards-british
Citera
2014-08-20, 22:31
Medlem
Desert-eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilanten
ISIS har fått hålla på för länge! Bomba dom jävlarna tillbaka till kritaperioden.
Sätt eld på dom, låt dom brinna ihjäl. Jävla (extrem)muslimjävlar! Döda dom jävlarna. Hejja USA!

Problemet är att dessa stinkande fega kräk gömmer sig bland civila när det hettar till och om usa bombar och civila stryker med så blir det gnäll i lägret ,men lite svinn blir det alltid när det ska bombas
Citera
2014-08-20, 22:39
Medlem
CindyXs avatar
Nu vet jag väldigt lite om tortyr men ser inte killen ut att vara i väldigt bra skick för att enligt många i tråden blivit torterad under en längre tid? Jag kan förstå värdet i att låta bli ansiktet osv om man vill att offret ska verka trovärdig inför en kamera men om man bortser från det så har han bra färg(vid missförhållande har man ju en tendens att bli väldigt blek och grå), bra vikt och stadig på rösten. Han ser dock sjukt rädd ut så fort ISIS killen börjar snacka och det är intressant att det är klippt mellan hans tal och ISIS tal.
Det andra offret är ju rent överviktig, hur går det ihop med år av tortyr?

Jag tror dock inte att det är någon konspiriation om det här men jag förstår inte helt filmen jag ser
Citera
2014-08-20, 22:39
Medlem
Utopia.s avatar
Det värsta i sammanhanget är att killen med kniven pratar brittisk dialekt. En bondpöjk från rurala Irak kanske inte förstår sig på skillnaden i att döda en journalist och en soldat, men den här jäveln har full koll. Det finns inga förmildrande omständigheter.

Jag hoppas verkligen att de lyckas identifiera aset.

Edit: Vill egentligen inte vara någon censurhetsare, men tänk efter ett par gånger innan ni sprider filmen vidare. Detta är jihadistisk propaganda, deras mål med filmen är att få spridning. Jävligt onödigt att ge dem det.

Edit 2: Jag vill också stämma in i kören och säga att ISIS är en rebellrörelse, de är ingenting som de stabila muslimska länderna vill ha att göra med. Regionen har varit instabil sedan Osmanska riket styckades upp av de segrande efter första världskriget. Man drog gränserna utan någon större hänsyn till befolkningens demografi, och samtliga länder i regionen har präglats av inbördeskrig och konflikter sedan dess. ISIS kan ha en långsiktigt stabiliserande effekt på regionen, det kanske är bäst om de får sin landsplätt mellan Irak och Syrien, så kan dom ruttna där.

Extremt bra primer för den som vill fördjupa sig. En timme långt, men värt tiden om man vill förstå sig på världen: http://www.dancarlin.com/disp.php/csarchive/Show-277---Riding-Chaos-to-Stasis/Iran-Iraq-Sunni
Senast redigerad av Utopia. 2014-08-20 kl. 22:56.
Citera
2014-08-20, 22:41
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Det komiska är att James Foley, liksom många andra journalister både i Usa och Europa var en "tolerant" och Islamvänlig nyttig IDIOT.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2729287/ISIS-beheads-missing-American-journalist-James-Wright-Foley.html#v-3739889314001

Här ovan är ett klipp där han kritiserar den syriska regeringen för att ha angripit "civila" när Syrien försöker bekämpa de islamska terroristerna. Samma islamska terrorister som nu alltså skurit huvudet av den Islamvänlige Foley

Samma öde väntar sannolikt alla nyttiga idioter vi har i Sverige/Europa den dagen när vi har islamska krafter verkande här, vilket inte är alltför långt bort.

Och nu när mullah Reinfeldt redan annonserat en ännu större islaminvasion så är det bara en tidsfråga innan vi har ett Islamskt parti i Sverige
Senast redigerad av Proff-Pojkstreck 2014-08-20 kl. 22:44.
Citera
2014-08-20, 22:54
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
En initierad synpunkt om "valet" att spela med och läsa upp budskapet eller ej:

Journalisten, av vissa här kallad en feg liten fitta, har suttit som gisslan hos de här gubbarna i snart två år. Mot bakgrund av vad man vet om förhållandena på plats, kan vi utgå från att det inte precis varit en sinekur. Taskigt med mat, stress, osäkerhet om vad precis varje dag ska innebära. Hopp, förtvivlan, slagen, småpratad med. Det har säkert funnits stunder i samvaro med gisslantagarna som varit helt okej med spår av jämställd mellanmänsklig kommunikation om sport, familj, filmer man sett, men precis när som helst svänger det (vaktbyte, något nytt inträffar som går gisslantagarna emot, ngon i gruppen gisslantagare har en mer hårdför och hatisk inställning) och då kan det bli misshandel, tortyrliknande handlingar etc.

Ett välkänt psykologiskt fenomen är det s.k "Stockholmsyndromet" där gisslan knyter an till gärningsmän, får sympati för deras agenda, vänskapsliknande förhållanden uppstår. Män och kvinnor kan få en sexuellt laddad relation. Stockholmsyndromet fungerar också på andra hållet. Gärningsmän, beroende på bakgrund och livssyn och erfarenheter i livet, knyter i sin tur an till gisslan. Försöker göra tillvaron lättare, därigenom upplevande sig som " goda" och "medmänskliga" i en allt igenom osund och kriminell relation med sina offer.

Med största sannolikhet har journalisten genomgått någon form av säkerhetsutbildning inför sitt uppdrag i området. De allra flesta västerlänningar gör det. Man får utbildning i hur man ska agera, tecken att ge akt på, lär sig "läsa" gisslantagarna och identifiera vem som är farlig och vem som är mer välvilligt inställd. Man får lära sig smörja in sig i exkrementer för att bli motbjudande att ta i (speciellt kvinnor instueras i att hålla sig smutsiga och oaptitliga i fråga om både utseende, hållning och lukt) för att undvika sexuella övergrepp eller ens att bli hanterad i så stor utsträckning som möjligt. Man får lära sig vilka samtalsämnen man ska föra in på, vilka man ska undvika och hur man i största utsträckning som möjligt ska vara en timid, obetydlig och ofarlig gisslan som möjligt.

Skenavrättningar förekommer i syfte att bryta ner psyket på gisslan. De ska aldrig veta om det är "dags" eller ej. Självfallet straffas den som bråkar eller käftar emot -och sen går man tillbaks till hålet man sitter i och proceduren upprepas en annan dag. Om en vecka, en dag eller en månad. Och har man varit utan mat och fått stryk så in i helvete, familjen har hotats, de mest vedervärdiga sätt att dö på kan ha gåtts igenom av gisslantagarna... Hur stora är oddsen att man är käftig om man varit med om det här ett antal gånger redan och kanske varit lite tuff och fått betala för det?

Jag tror inte JWF satt där i sin brandgula overall för första gången... Säkert nervös som satan men någonstans ändå lever hoppet om att det här ska vara ännu en av de gånger han suttit där tidigare och varit en "duktig" gisslan och sagt alla de rätta sakerna. Men så kommer kniven fram och VARFÖR tror ni det där klippet kommer? ISIS har väl aldrig förut varit några duvungar som visat tittarna hänsyn, eller? Varför klipper man precis efter det stt kniven kommit fram på strupen? Det kan ju vara så att JWF börjar gapa som fan, fäktas med benen, kämpa för livet på ett sätt som får tittarna att riktigt ordentligt tycka att den där jävla musslan är en riktig jävla fitta!! Det kanske får rusa fram ett jävla gäng skägglurkar för att hålla nere JWF, som inte längre framstår som ett viljelöst slaktoffer, utan som ett lejon!

Ni tror väl inte ISIS lägger upp filmer på avrättningar som gått illa för dem? Folk som slåss som fan och skriker stt de är ett jävla slödder och att Muhammed är en pedofil getknullare som sannolikt hittade på sitt skit under en tripp på magiska svampar?

Nu var JWF en högprofilgisslan, så därför klippte man och räddade på så sätt avrättningsfilmen så att den gick att använda!

Tack för ordet!

För ni tror väl inte att ISIS

Bra skrivet. Han kan faktiskt ha sabbat en högpotentiell propagandachans för djuren i IS. Låt oss tro detta tills något framkommer som tyder på någonting annat.

Kan i ord inte beskriva mitt hat mot IS. Svär på min själ att om kriget kommer hit så ska jag ska bygga ett så morbidt konstverk av döda jihadistkroppar att varje salafist drömmer mardrömmar om mig i generationer framöver.
Citera
2014-08-20, 22:55
Medlem
JohnMiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Ni tror väl inte ISIS lägger upp filmer på avrättningar som gått illa för dem? Folk som slåss som fan och skriker stt de är ett jävla slödder och att Muhammed är en pedofil getknullare som sannolikt hittade på sitt skit under en tripp på magiska svampar?

Nu var JWF en högprofilgisslan, så därför klippte man och räddade på så sätt avrättningsfilmen så att den gick att använda!

Låter rimligt!
Citera
2014-08-20, 23:08
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Jaha, och vad är det meningsfulla svar på detta om man får fråga? Låta de vara i fred?

Knappast, har jag påstått det eller? Jag syftade bara till det faktum att flashbacks inte direkt består av intellektuella diskussioner längre.
Citera
2014-08-20, 23:09
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag får inte upp videon..

Sidan dirigeras om felaktigt

Firefox har upptäckt att servern dirigerar om förfrågan om den här platsen på ett sätt som omöjliggör ett slutförande.

Är vad jag får..

Just nu är LL överbelastat.

LiveLeak is currently experiencing an abnormally high volume of traffic and might have issues displaying the page properly. We apologize for any inconvenience.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in