2014-08-20, 18:05
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Det var exakt det jag ville sätta fingret på med mitt tvådelade inlägg. Att KJ visst påverkat ryktenas existens.

Noll bärighet, håller jag med om. Det mesta är dynga vare sig ryktena kommer från KJs mun eller någon annans.

Möjligt det är så.. men nu när jag kollar igenom dina exempel ger de inte så hög bärighet åt teorin.

1) Finns väl inget som säger att hunden kan tuggat av båda kablarna. Herregud, det var väl en valp?
2) Om han nu tippade hunden i älven så är det väl inget rykte som styckningen är?
3) Inte blod genom att tugga på en 240V kabel? Har du bitit dig i tungan rejält någon gång? Har du provat tugga en 240V kabel själv eller? Jag rekommenderar dig att prova...

EDIT: Googla lite och återkom
Senast redigerad av zero73 2014-08-20 kl. 18:09.
Citera
2014-08-20, 18:29
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag anser att KJ ska frias i brist på bevis, men jag inser att det inte finns tillräckligt för resning.

Jag anser det bortom rimligt tvivel att VB gick på Lejonbacksvägen.
Och hur menar du att KJ skall frias i brist på bevis om du nu bortser från resningsalternativet? Skulle vara intressant att ta del av med vilka juridiska medel din önskan skulle kunna gå i uppfyllelse. Eller är det hela bara möjligt i Quarrells egen domstol vilken skulle friat, i brist på modet att ta ställning, både KJ och Svensson i Spekeröd.
Citera
2014-08-20, 18:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag anser att KJ ska frias i brist på bevis, men jag inser att det inte finns tillräckligt för resning.

Jag anser det bortom rimligt tvivel att VB gick på Lejonbacksvägen.
Ja, du anser snart lika mycket som Lagro minsann. Och det är inte mycket att hurra för det
du anser och inser heller. Ni har ungefär samma brist på verklighetsförankring, båda två.

Låt oss säga att blodspår hittats i karatetränarens bil, plus likdoft kunnat noteras, hade
du då varit lika benägen att snacka plantering eller? Det hade du nog inte, va?
Det hade du köpt direkt förstås.

Hade du tyckt det varit i sin ordning om MB dömts istället, bara på dom misstankar du
ger uttryck för? Du hade nöjt dig med det, det hade inte behövts någon teknisk bevisning
i hans fall, bara döm honom ändå och ta hans sambo med när man ändå håller på?

Bara att man håller på fortfarande och verkligen finner det sannolikt med en plantering här,
en ondsint sammansvärjning mot den "handlingsförlamade" gullgossen på Flottiljvägen,
och mot bakgrund av att inte ett enda skit talar för att detta ägt rum på något sätt,
vittnar om en sån oerhörd brist på seriositet och oförmåga till logiskt tänkande att man
närmast häpnar.

Det är helt makalöst, uppriktigt sagt! Riktigt pinsamt att se vuxna människor bete sig så här,
Citera
2014-08-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det enda som säkert kan sägas är att alla tidpunkter under perioden 4 - 15 maj i princip är lika sannolika. - Äggen kan ha varit lagda den 4 maj lika gärna som den 14-15 maj. Om larverna lagt ägg så har de gjort det på dagen då temperaturen varit högre, men medeltemperaturen kan ha gjort att de inte utvecklats. - VB kan ha avlidit den 4 maj, eller hon kan ha avlidit t.ex. den 7 maj, eller den 14 maj; det är - enbart sett till likfynden - lika troligt. - Om man ska "tro" något betr. hur länge VB kan ha varit vid liv efter sitt försvinnande så måste den saken avgöras av andra omständigheter än just larvfynden. - Olika hypoteser kan sedan prövas med avseende på tidsperspektivet.
Ok, ponera att VB är vid liv flera dagar.
Vart befinner hon sig? Bunden? Fängslad? Våldtagen? och framförallt VARFÖR?
Nej, hon hade haft många fler sår på kroppen, benen och framförallt fötterna och särskilt håret som skulle vara i katastroftillstånd. Någon måste ha vaktat henne, hon kan ha skrikit sig hes. Skapat märken i syfte att lämna meddelande, o.s.v.
Att låsa in någon så länge innebär väldigt stora risker, särskilt då hon dyker upp i Boden igen. Kidnappad och utslängd ur en bil efter tre dagar 75 mil därifrån är mer troligt i så fall.
Det mest troliga är att hon dött den 4/5, med tanke på skadorna och platsen hon hittades. DÄREMOT är det kanske en sak som talar för att hon levt längre tid, och det är magsäcksinnehållet som inte var mycket. Men å andra sidan vet vi att hon inte ätit något sen 15-tiden, och kanske tidigare ändå. Hon måste ha varit riktigt hungrig. Fanns det någon kiosk i närheten av Lejonbacksvägen eller Sävast tro? Var hon på väg att äta?
Larverna på benen var yngre än larverna på kroppen. Benen har antagligen hållits i ett kallt utrymme, och fraktats bort när tillfälle gavs. Det kanske till och med var så att benen sparades i syfte för att sätta dit någon annan. De användes i och för sig som det ändå, när de hux flux dök upp på en plats där många tittade in. Man ville helt enkelt att de skulle hittas vid en given tidpunkt, vilket inte var syftet med kroppen. Antagligen för att det är mycket enklare att transportera två ben, än en hel kropp.
Jag tror syftet med att benen var på den platsen var att vid en given tidpunkt skulle kroppen hittas. Kroppen var gömd. Om inte benen hade hittats, så hade förmodligen inte kroppen hittats på mycket länge. Benen var ett vägvisare till att hitta kroppen, och det var planerat att det skulle ske på det sättet. Kanske inte vid tidpunkten för mordet, men mycket väl när hon styckades, då smiddes det planer om detta.
Att tejpbitarna låg ihop i en enda hög, ser jag som mycket konstigt. Typ att någon tagit med sig tejpen och placerat den där. Vet man om den ens suttit fast på VBs kropp? Att det fanns blodspår vet vi, men man får ju tänka på att det var fullt med blod däromkring där tejpen hittades. MEN frågan är om hud, DNA fanns på sista biten längst ned eller längst upp enbart, eller fanns spår på de bitar i mitten av högen? Sådana saker är egentligen det viktigaste att veta. Har tejpen ens använts?
Citera
2014-08-20, 19:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ok, ponera att VB är vid liv flera dagar.
Vart befinner hon sig? Bunden? Fängslad? Våldtagen? och framförallt VARFÖR?
Nej, hon hade haft många fler sår på kroppen, benen och framförallt fötterna och särskilt håret som skulle vara i katastroftillstånd. Någon måste ha vaktat henne, hon kan ha skrikit sig hes. Skapat märken i syfte att lämna meddelande, o.s.v.
Att låsa in någon så länge innebär väldigt stora risker, särskilt då hon dyker upp i Boden igen. Kidnappad och utslängd ur en bil efter tre dagar 75 mil därifrån är mer troligt i så fall.
Det mest troliga är att hon dött den 4/5, med tanke på skadorna och platsen hon hittades. DÄREMOT är det kanske en sak som talar för att hon levt längre tid, och det är magsäcksinnehållet som inte var mycket. Men å andra sidan vet vi att hon inte ätit något sen 15-tiden, och kanske tidigare ändå. Hon måste ha varit riktigt hungrig. Fanns det någon kiosk i närheten av Lejonbacksvägen eller Sävast tro? Var hon på väg att äta?
Larverna på benen var yngre än larverna på kroppen. Benen har antagligen hållits i ett kallt utrymme, och fraktats bort när tillfälle gavs. Det kanske till och med var så att benen sparades i syfte för att sätta dit någon annan. De användes i och för sig som det ändå, när de hux flux dök upp på en plats där många tittade in. Man ville helt enkelt att de skulle hittas vid en given tidpunkt, vilket inte var syftet med kroppen. Antagligen för att det är mycket enklare att transportera två ben, än en hel kropp.
Jag tror syftet med att benen var på den platsen var att vid en given tidpunkt skulle kroppen hittas. Kroppen var gömd. Om inte benen hade hittats, så hade förmodligen inte kroppen hittats på mycket länge. Benen var ett vägvisare till att hitta kroppen, och det var planerat att det skulle ske på det sättet. Kanske inte vid tidpunkten för mordet, men mycket väl när hon styckades, då smiddes det planer om detta.
Att tejpbitarna låg ihop i en enda hög, ser jag som mycket konstigt. Typ att någon tagit med sig tejpen och placerat den där. Vet man om den ens suttit fast på VBs kropp? Att det fanns blodspår vet vi, men man får ju tänka på att det var fullt med blod däromkring där tejpen hittades. MEN frågan är om hud, DNA fanns på sista biten längst ned eller längst upp enbart, eller fanns spår på de bitar i mitten av högen? Sådana saker är egentligen det viktigaste att veta. Har tejpen ens använts?

Här, ett inlägg från mig för en tid sedan:

Gjorde en rekonstruktion angående tejpen:

Mätte upp exakt 2.2 m avdelad liknande tejp och virade runt ett tygmaterial, klippte av tejpen på 3 olika ställen och drog därefter bort den.
Tejpbitarna lades på varandra i ett sjok. Jag lösgjorde 9 st bitar av olika längd (9-30 cm).

Ser själv därmed ingen anledning att ifrågasätta att tejpen använts till annat än att fästa någon form av emballage runt huvudet.
Citera
2014-08-20, 20:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Och hur menar du att KJ skall frias i brist på bevis om du nu bortser från resningsalternativet? Skulle vara intressant att ta del av med vilka juridiska medel din önskan skulle kunna gå i uppfyllelse. Eller är det hela bara möjligt i Quarrells egen domstol vilken skulle friat, i brist på modet att ta ställning, både KJ och Svensson i Spekeröd.
Får man inte anse något som inte är möjligt juridiskt idag? Varför invände du inte mot det här inlägget? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-08-20, 22:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det framgår inte av FUP, men det insåg säkert även polisen att det var meningslöst att leta där.
Varför skulle det vara meningslöst att söka igenom en plats som KJ besökt kvällen/natten för VB:s försvinnande och som han bevisligen också besökt den 8 maj när han trott att ingen varit hemma? Härtill finns skäl anta att han såväl den 6 som 7 maj befunnit sig på platsen. Det kan också tilläggas att mord- och styckvapen saknas och att man därför borde ha gjort en verktygsinventering just på denna plats, om inte annat så för att se över sortimentet. - Sedan kunde man ha letat sårtejp, sårtejpade airsoftkablar mm - för att bara nämna ett par självklara saker.
Citera
2014-08-20, 22:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför skulle det vara meningslöst att söka igenom en plats som KJ besökt kvällen/natten för VB:s försvinnande och som han bevisligen också besökt den 8 maj när han trott att ingen varit hemma? Härtill finns skäl anta att han såväl den 6 som 7 maj befunnit sig på platsen. Det kan också tilläggas att mord- och styckvapen saknas och att man därför borde ha gjort en verktygsinventering just på denna plats, om inte annat så för att se över sortimentet. - Sedan kunde man ha letat sårtejp, sårtejpade airsoftkablar mm - för att bara nämna ett par självklara saker.
Därför att polisen insåg det som alla utom du inser, VB styckades inte i föräldrahemmet.
Citera
2014-08-20, 22:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Därför att polisen insåg det som alla utom du inser, VB styckades inte i föräldrahemmet.
Den typen av förutfattade meningar skiljer en bra brottsutredare från en dålig. Dessutom är bara verktygsfrågan, saknade föremål mm skäl nog att vända upp och ned på hus och bodar.
Citera
2014-08-20, 22:38
Moderator
OYs avatar
Citat:

Alla utom jag och letsdoit i så fall. Jag är inte övertygad om att styckningen inte kan ha skett i föräldrahemmet. Mord och styckningsplats är inte hittade, och föräldrahemmet är inte minutiöst undersökt vad jag känner till.

Inte för att det är mitt förstahandstips, dock kan det inte uteslutas, att KJ hade med sig VB till föräldrahemmet sent på kvällen och att mordet skedde just där, kanske med den den nya yxan som hjälpmedel. Har den undersökts på SKL?

Är det säkerställt att lillebrors kompis verkligen musicerade och drack öl med junior? Han hade inte mycket att säga om KJ, han såg honom knappt, satt ju i köket. Kan vara en uppdiktad historia, den är tunnsådd samtidigt som alla tre mycket väl minns hur många öl de drack per man den där kvällen.

Jag utesluter inte att W har givit KJ lillebror ett alibi. Varför han i så fall gjorde så vill jag inte spekulera i, men det kan finnas skäl som vi ännu inte kommit på, kanske hur självklart som helst med facit i hand.

EDIT;
Mor jobbar inom vården? Tejprulle?
Far är militär? Grön fiber?
Garage, där förvaras familjens träverktyg?
Senast redigerad av OY 2014-08-20 kl. 22:41.
Citera
2014-08-20, 22:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Den typen av förutfattade meningar skiljer en bra brottsutredare från en dålig. Dessutom är bara verktygsfrågan, saknade föremål mm skäl nog att vända upp och ned på hus och bodar.
Dåliga brottsutredare, alltså, vi är överens. Det fanns större anledning att undersöka MB:s hem.
Citera
2014-08-20, 22:43
Medlem
Citat:
De har ändrat på siten. - Se "Limited download" - tryck på "Slow Download".
Fungerar! Det var den nyckeln som jag menade. Fundera på vart det kan passa, det är inte direkt någon vanlig nyckel varför urvalet av alternativ bör vara begränsat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in