2014-08-20, 21:49
Medlem
Länk från förra året: http://www.nt.se/nyheter/soderkoping/har-sker-manga-viktiga-moten-8696006.aspx

Navid Ahmadi, Hashmat Hassani, Anna-Karin och Ellen står och umgås på bilden.

– Man inser att vi är ganska lika, men om vi inte hade haft detta läger hade vi nog aldrig lärt känna varandra, säger Kajsa Nilsson.

---

Också från förra året: http://www.folkbladet.se/nyheter/?articleid=6457483

– Vi har haft jätteroligt hittills och lärt oss mycket av varandra och om olika språk och kulturer. I går fick vi afghansk mat till middag, sa Anna-Karin Jones som satt och ritade teckningar i gräset.
Senast redigerad av Alphatross 2014-08-20 kl. 21:54.
Citera
2014-08-20, 21:54
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kanske göra ett utträde efter ett sånt här misstag.

Misstag? Det är för fan inget misstag. Dom vet precis vad dom gör.
Citera
2014-08-20, 21:54
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Fan nu blev man lite avis!
Citera
2014-08-20, 21:55
Medlem
Länk från i år också, lite liv i kommentarsfältet: http://www.nt.se/nyheter/soderkoping/lagret-ska-motverka-rasism-10058025.aspx

Ungefär hälften av deltagarna är ensamkommande flyktingar från Afghanistan och Somalia. Själva syftet med lägret är att bygga broar och skapa mötesplatser mellan dem och de andra Söderköpingsungdomarna. I ett större perspektiv handlar det om att förebygga främlingsfientlighet.
– Ska man skapa goda relationer krävs det att man äter tillsammans, borstar tänderna tillsammans och lever så här, säger Eva-Lotta Martinsson.

Reza Ahmadi, 20 år från Afghanistan, är en av lägerdeltagarna.
– Det är jättekul här. Jag har fått nya kompisar, jättehärliga människor, säger han.
Josefin Karlsson, 17, lockades med till lägret av en klasskompis. Det är första året hon deltar. Ungfeär hälften av deltagarna kände hon innan.
– Det har varit en massa roliga aktiviteter och alla är väldigt trevliga mot varandra, säger hon.

Ja, svenska tjejer och utländska killar verkar onekligen vara melodin i alla fall.
Senast redigerad av Alphatross 2014-08-20 kl. 21:59.
Citera
2014-08-20, 21:58
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Först homoäktenskap och nu det här? That's it. Hej då Svenska kyrkan!

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Kanske göra ett utträde efter ett sånt här misstag.

Gör slag i saken! Jag har själv funderat på att lämna svenska kyrkan under en längre tid, så man kan sammanfatta det med det engelska ordspråket: "The straw that broke the camel's back". Ska skriva ut blanketten och posta den redan imorgon.

Här finns blanketten: http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=713231

Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Någon borde fråga vad de tänker när de parar ihop 30-40 åringar med 16 åriga svenska tjejer, jag är verkligen nyfiken. Är det menat att de ska paras ihop?

Principen är helt galen och motivet är så uppenbart.

Undrar när och inte om, den första våldtäkten kommer i år? Undrar om då lägerarrangör Kajsa Nilsson kommer att i sann kristen anda vända andra kinden till? Men hon skiter ju uppenbart i andra kristna principer som att du ska inte ljuga:
Citat:
"Det är klart att man ljuger om sin ålder, om det betyder att man får hjälp att starta om! Jag skulle helt klart göra så om jag vart tvungen att fly mitt land."
Hon lär ju inte själv ta ansvar för sin del i övergreppet. Att medge att det var en dålig idé och att det kanske inte funkar, skulle inte komma på tal. Utan med feministernas tysta medhåll kommer hon börja ifrågasätta och skuldbelägga våldtäktsoffret. Allt för överideologin!
Citera
2014-08-20, 21:59
Medlem
Nu går jag ur svenska kyrkan. Kommer fan inte lägga en krona frivilligt på nåt som har med invandrare att göra
Citera
2014-08-20, 21:59
Medlem
Simeon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xant
Söderköpings kommun, Svenska Kyrkan och Röda Korset anordnar tillsammans ett läger för
"ensamkommande flyktingbarn" och svenska tjejer i 16 års ålder.
http://www.folkbladet.se/inc/ImageHandler.ashx?id=7236920&height=312&width=468& quality=75?0.9394640232159306

Flykting barnen är officiellt i 20-årsåldern, men så skriver lägerarrangören Kajsa Nilsson från Svenska Kyrkan:

http://avpixlat.info/newsdesk/svenska-kyrkan-erkanner-vi-arrangerar-lager-for-aldre-invandrarman-och-svenska-tonarsflickor

Syftet med lägret är att motverka "rasism", detta ska uppnås genom att para ihop flykting män med 5-10 år
yngre svenska tjejer.

http://www.folkbladet.se/nyheter/default.aspx?articleid=7236924

Är det moraliskt riktigt att göra på detta sättet, borde det inte vara naturligt att försöka
satsa på att föra samman svenska män och invandrar män?

Hur skulle samhället reagera ifall kommunen arrangerade ett "sex-läger" för muslimska flickor och svenska män?

Vad tycker ni om denna satsning? Skulle ni kunnat tänka er att skicka era flickor på ett sånt här läger?
Och tycker ni att skattepengar ska gå till sånt här?

Bör tjejer i 15-17 års åldern tillåtas sova ihop med unga män i 20-30 årsåldern? Finns det inte lagar om sånt här när det sker i statlig regi? Eller är det när man blir byxmyndig som detta blir tillåtet?

http://www.corren.se/ostergotland/motala/barn-fotograferades-nakna-6130661-artikel.aspx

Eh, skrev du att "Är det moraliskt riktigt att göra på detta sättet, borde det inte vara naturligt att försöka
satsa på att föra samman svenska män och invandrar män?"
för att undvika att invandrare paras ihop och knullar 15-17 tjejer?

Vänligen sök upp en turkpenis om du nu så måste, du verkar jävligt pervers!

F.Ö tror jag inte kyrkan egentligen uppskattar dig.
Citera
2014-08-20, 22:00
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Fy fan vad vidrigt! Varför inte ha läger med jämnåriga av samma kön?

Men varför? Tjejer i 16-17 års åldern vill ju normalt hänga med killar i 25-års åldern. Mycket få tjejer som är 17 år vill vara tillsammans med en kille som är 17. Svenska tjejer våtnar ju ofta till runt invandrarkillar också som väl bekant.

Sen har jag sett under min uppväxt att invandrarkillar älskar svenska tonårsflickors fittor. Då är väl det här lägret en fullträff? De vuxna flyktingbarnen hinner knappt komma över landsgränsen innan de bjuds på kåta småflickor.

Undrar hur många av flickorna som blir kvinnor på lägret och gör sin pappa stolt? Alla är nöjda. Det här är ju toppen.
Citera
2014-08-20, 22:06
Medlem
Golonkas avatar
För visst är det väl märkligt va, inte sant? Hur kan det komma sig att det ALLTID ska vara svenska tjejer som ska dinglas ut som mogna och feta knullpuppor för de där bestarna? Alltid när det ska "byggas broar" så är det unga svenska tjejer som ska puffas fram och "umgås och lära känna"?

Elin Krantz har nätt och jämt kallnat på obduktionsbordet innan en ny laddning slaktoffer ska fram på mångkulturens blodiga altare...

Varför är det inte jämnåriga svenska killar -om det nu ska UMGÅS- som spelar lite fotboll, snackar Zlatan och bjuder på en pris baksnus?

Svenska kyrkan är ett helveteshål av kopplare, publikaner, sybariter och sodomiter! Måtte Herrens straffande ljungeldar slå ner i deras boningar och öknens alla loppor hemsöka deras armhålor!
Citera
2014-08-20, 22:08
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Någon borde fråga vad de tänker när de parar ihop 30-40 åringar med 16 åriga svenska tjejer, jag är verkligen nyfiken. Är det menat att de ska paras ihop?

Du menar alltså att några av killarna är 40 år?

Det är alltid lika roligt på Flashback. Killarna blir äldre och äldre för varje sida som inlägg görs.

Vad har du för belägg på att någon försöker para ihop en 40-årig man med en 16-årig svensk flicka? Eller hittar du bara på SD-rasistisk smörja i vanlig ordning?
Citera
2014-08-20, 22:09
Medlem
Simeon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simeon3
Eh, skrev du att "Är det moraliskt riktigt att göra på detta sättet, borde det inte vara naturligt att försöka
satsa på att föra samman svenska män och invandrar män?"
för att undvika att invandrare paras ihop och knullar 15-17 tjejer?

Vänligen sök upp en turkpenis om du nu så måste, du verkar jävligt pervers!

F.Ö tror jag inte kyrkan egentligen uppskattar dig.

Tror du på allvar att någon person med självrespekt kommer välja mellan bögeri eller våldtäckt?
Citera
2014-08-20, 22:10
Medlem
Sen kan man väl som vanligt undra över var alla invandrartjejer är någonstans? De verkar aldrig behöva fly på samma sätt som de unga männen? De lyser med sin frånvaro på det här Svenska Kyrkan lägret också.
Senast redigerad av Alphatross 2014-08-20 kl. 22:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in