Citat:
Ursprungligen postat av
Cimaron
Först homoäktenskap och nu det här? That's it. Hej då Svenska kyrkan!
Citat:
Ursprungligen postat av
Gosif
Kanske göra ett utträde efter ett sånt här misstag.
Gör slag i saken! Jag har själv funderat på att lämna svenska kyrkan under en längre tid, så man kan sammanfatta det med det engelska ordspråket: "The straw that broke the camel's back". Ska skriva ut blanketten och posta den redan imorgon.
Här finns blanketten:
http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=713231
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebbe.Straxx
Någon borde fråga vad de tänker när de parar ihop 30-40 åringar med 16 åriga svenska tjejer, jag är verkligen nyfiken. Är det menat att de ska paras ihop?
Principen är helt galen och motivet är så uppenbart.
Undrar när och inte om, den första våldtäkten kommer i år? Undrar om då lägerarrangör
Kajsa Nilsson kommer att i sann kristen anda vända andra kinden till? Men hon skiter ju uppenbart i andra kristna principer som att du ska inte ljuga:
Citat:
"Det är klart att man ljuger om sin ålder, om det betyder att man får hjälp att starta om! Jag skulle helt klart göra så om jag vart tvungen att fly mitt land."
Hon lär ju inte själv ta ansvar för sin del i övergreppet. Att medge att det var en dålig idé och att det kanske inte funkar, skulle inte komma på tal. Utan med feministernas tysta medhåll kommer hon börja ifrågasätta och skuldbelägga våldtäktsoffret. Allt för överideologin!