2014-08-20, 14:50
Medlem
chroshys avatar
Hej,

Jag måste ha lite hjälp.
Jag ska läsa på universitetet och behöver en läs/surfplatta för att läsa böcker/pdf.
Vilket är den bästa lösningen för mig? Både för ögonen, huvudet och rent prismässigt.
Jag vill ha det så billigt som möjligt.

Please help!

/Chroshy
Citera
2014-08-20, 15:43
Medlem
TheShapes avatar
"Så billigt som möjligt" så är det bara att välja och vraka på vad som finns hos olika Kinashoppar (eller Tabletkungen), men erfarenheter säger att man får det man betalar för, när det kommer till surfplattor.

När du menar "för ögonen och huvudet" så antar jag att du menar att det är bra bild och skärpa. Även de billigare plattorna har hyfsat ljusstyrka och upplösning, men oftast så får den bristfälliga hårdvaran jobba hårt för att hålla det vid liv. Lägger du på en tusenlapp så kan du köpa något mer märkes, och slipper framförallt åldras tio år av frustration när den lägger av pga. överhettning (för femte gången den dagen).
Citera
2014-08-20, 15:45
Medlem
chroshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
"Så billigt som möjligt" så är det bara att välja och vraka på vad som finns hos olika Kinashoppar (eller Tabletkungen), men erfarenheter säger att man får det man betalar för, när det kommer till surfplattor.

När du menar "för ögonen och huvudet" så antar jag att du menar att det är bra bild och skärpa. Även de billigare plattorna har hyfsat ljusstyrka och upplösning, men oftast så får den bristfälliga hårdvaran jobba hårt för att hålla det vid liv. Lägger du på en tusenlapp så kan du köpa något mer märkes, och slipper framförallt åldras tio år av frustration när den lägger av pga. överhettning (för femte gången den dagen).

Vad säger vi om Adlibris Letto??
Citera
2014-08-20, 16:23
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chroshy
Vad säger vi om Adlibris Letto??

Lite väl begränsad för min smak, men fyller nog sin funktion som genuin läsplatta, och priset var ju inget att direkt bråka om. Femhundringen kan nog vara värd att "offra" för att testa på själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in