Citat:
Ursprungligen postat av
majsmajs
Detta är inget rykte. Det har jag förklarat tidigare. #55837(Offtopic så ser det ut som att jag va lite hård mot lindhsky men jag bad om ursäkt längre ner på den sidan..) Kan förklara lite mer ingående om hur han betedde sig också? Han var väldigt udda, jag antar att dem som kände honom tyckte att han va shysst å så men han hade lite sociala problem. Som det sättet han tog kontakt med personer som tjejer han gillade. Han sa det till dem och visade ganska klart vad han tyckte men han verkade ha svårt att förstå när man avvisar på ett snällt sätt om man säger så.
Det var många tjejer som tyckte att det var väldigt skrämmande att en oduschad kille som verkade va annorlunda på ett läskigt sätt.
Detta tyder på att han har svårt att känna igen andras beteenden och känslor genom att han inte fick klara svar som "låt mig va". Detta i sin tur är en typisk grej för dem som lider av Aspergers.
Om jag kommer ihåg rätt gick han inte i en vanlig klass heller.
Det finns inga hemliga bunkrar i bodenområdet.
Nej visst - det är givetvis inget rykte(*ironi). KJ betedde sig annorlunda, hade sina diagnoser, duschade inte efter gympan och hade sina specialintressen. Du summerade
din åsikt bra: "
KJ är störd i huvudet på mer sätt än någon annan som gick på sandenskolan." En åsikt som verkar baserad på "Blickarna folk gav honom, och attityden mot honom."... Jag tror knappast du
känner KJ.
KJ är inte psykiskt störd, KJ hade en hel del vänner och verkar sannerligen social i mina ögon.
Det finns ingen bäring i dina påståenden annat än att han var annorlunda, men när snacket går blir annorlunda lika med knäpp, och knäpp blir lika med idiot, och idiot lika med psykiskt störd osv,
utan att någon verkligen vet hur det faktiskt ligger till. Exempel) Om någon kallat dig psykfall pga av att du gillade leka krig och jönsa runt i skogen när du var liten, hade du nog blivit förbannad. Och när du blev förbannad och gick på concerta, så smällde du till idioten som svar på påståendet och vips blev du stämplad som ett
våldsamt psykfall av kollektivet. Du kanske börjar fatta vart jag vill komma?
Jag upprepar: Det finns ingen bäring i dina påståenden annat än att han var annorlunda. Kan du eller någon annan bevisa det på annat sätt än
hörsägen kanske ni borde fundera igenom erat eget handlande en stund.
PS! Du
tror att det inte finns några hemliga bunkrar i Boden...
Länkar inlägget du refererade till:
Citat:
Ursprungligen postat av
majsmajs
Ärligt talat, skärpning... Du verkar ju veta nada

helt sjukt xD det är så få som träffat honom och vet hur han har betett sig förut att det känns sjukt för mig när jag VET mer än dig om honom.
Jag bor i boden, har gått samma skola som KJ och VB
gått i samma klass som VB
En fd kompis gick i samma klass som KJ i 3 år!
Shit va folk som du vet lite!
Men men *suckar* grejen är ju den att det viktigaste är inte vad som hände mellan April-Juni det här året. Utan vad som lett fram till det som hände. Och varför det blev så.
KJ är störd i huvudet på mer sätt än någon annan som gick på sandenskolan.
Blickarna folk gav honom, och attityden mot honom.
Det har nog alltid varit fel på den där killen, och vems fel är det? Vem har ansvar för en tonåring som växer åt fel håll i samhället? Det är givetvis vårat fel.
Både du och jag kan göra förändringar, vi kan stå upp för dem som är på botten i samhället.
Då behöver inte såna här saker hända.
Alla dåd som går såhär långt är sjuka, det finns ingen normalt funtad människa som gör såhär.
KJ är sjuk, men jag tror inte han har gjort det själv.
MB är lite mer normal men den som har ett sexuellt förhållande till en så ung kvinna när han själv har fru och barn är inte så friskt.
Båda två förtjänar vård och KBT behandling. Det gör alla som gjort fel, för att lära sig vad som är det rätta.
Ingen av dem förtjänar uppmärksamhet. Oavsett vad dem än har gjort. För den som gjort fel ska inte stå i rampljuset.
Snarare den som tar rätt beslut och vägleder människor åt rätt håll i livet/samhället.