2014-08-19, 10:11
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Sorry. Jag la upp ett av mailen, mitt svar och hennes svar. Jag fick byta till min pc för att fixa det. Inte vant mig vid min retinaskärm ännu men då blev det jobbigt med pc istället för jag har ju ändå vant mig vid masen. Jag kan lägga upp fler av mailen om någon så önskar. Nu var inte meningen att bevisa något eller smutskasta Madde. Utan visa att jag inte vill sopa igen och att sanningen låt mitt emellan för dom som skulle vara intresserade.

Om du vill lägga upp dem är jag intresserad. Men du behöver inte om du inte vill!
Citera
2014-08-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Är man så jädra nogräknat är något fel. Har de inte nog med att sörja? De drar ju bara mer uppmärksamhet till saken genom att dra upp det gång på gång, men kanske det som är den egentliga meningen, vad vet jag?

Smokemeaway: Ja, det hör man på namnet att du är. Om du går ut och gör något i livet istället kanske du fascineras mindre av berny, hm?

Om släkten till "caspian" sitter och misshandlar en tjej som mår skit psykiskt, förstår man ju isåfall varför han begick självmord för gör man så mt någn man inte ens känner, tänk er då hur de behandlat honom! Uscha..

Sedan började hela denna cirkusen direkt efter att B gått ut med att Jonas misshandlat henne 2009 eller när det var.. dessförinnan överöstes hon med lovord om hur söt, duktig och vacker hon var så det är inte svårt att förstå var allt detta hat kommer från. Kan en treåring räkna ut. Sedan har väl andra hakat på för att det är "roligt" att känna sig delaktig i att psyka ner en som redan är på botten måendemässigt. Att inte ta någon som utsätts för detta i försvar, är..oförsvarbart!

Och att B nu erkänt att hon gjort fel, well erkänna "fel" gör även fångar i fångläger som torterats i månader om inte år. Till slut säger man vad de vill höra för att få tyst på skiten. (Ursäkta mig om jag har fel här b, men tror det är så det är.) Det kallas erkännande under tvång! Sluta hacka på de som redan ligger istället, era sjuka jävlar!

Men ni vågar väl inte ge er på någon som mår bra för de hade läst lusen av er på 5 sekunder.

Du är ju för fan inte klok. Inte så nogräknat? Ge dig. Du har uppenbarligen aldrig sörjt. Och Jonas drog igång sin grej men jag tror knappast att alla som har något emot mig går efter vad han sa- dom flesta inser att han var en jävla typ. Och nej jag ursäktar dig inte. Vad är du över huvud taget ute efter i den här tråden? För du sa att jag ligger ner. Det gör jag inte. Jag mår skit ofta men det gjorde nog Caspians anhöriga också. Jag har inte bett om din missriktade konstiga sympati.
Citera
2014-08-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Om du vill lägga upp dem är jag intresserad. Men du behöver inte om du inte vill!

Jag vet att jag inte behöver. Jag sitter inte här för att jag behöver. Jag ska lägga upp fler. Säger till när jag har lyckats på denna jävla mac. Den är enkel men vissa kommandon kan jag inte alls ännu.
Citera
2014-08-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
(Sorry för ev ot)

Jag börjar nästan tro att det inte är B som går på droger här.

Den där drogen vill då inte ens jag testa......
Citera
2014-08-19, 12:58
Medlem
Hur fan tar man en skärmdump på mcbook pro? Jag fattar noll
Citera
2014-08-19, 13:02
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Hur fan tar man en skärmdump på mcbook pro? Jag fattar noll

Hjälper detta?

http://blogg.tkj.se/skarmdump-mac-os-x/
Citera
2014-08-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Hjälper detta?

http://blogg.tkj.se/skarmdump-mac-os-x/

Uppe två stycken mail angående detta med hyran på 5000 osv nu. PÅ dagens datum på bilddagboken
Citera
2014-08-19, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Så länge du faktiskt inte hänger ut någon i din familj så hoppas jag att du faktiskt skriver klart boken.

Tack det hoppas jag också. Jag kommer inte hänga ut någon.
Citera
2014-08-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Du kan inte tänka dig alls att det beror på all narkotika du tagit genom livet?

Dom flesta missbrukare skulle också kunna klassas som antisociala personligheter. Men det är inte samma sak som det som i forskningen kallas psykopati och som inte används som diagnos. Jag tror inte att jag är psykopat men jag har klart antisociala drag. Som du säger- det beror mycket på mitt missbruk och dessutom inte bara på drogen i sig utan den miljö med en viss form av logik och tankesätt som en missbrukare ofta rör sig i. Det är ett eget slags samhälle utanför samhället som skapat andra normer och dom vänjer man sig vid samtidigt som drogen gör dig avtrubbad och desperat (heroin) eller paranoid och kall (amfetamin). Olika droger påverkar olika. Men missbruksmekanismen är densamma oavsett drog. Och rör man sig i pundarmiljön så anpassar man sig efter antisociala normer och börjar tycka förkastliga saker är normala. Det tar tid att lära in rätt och fel efter en lång period i den miljön. Men jag tror att det går. Och jag vet att det känns bra när man lyckas någon gång ibland. Det var en av dom saker som Miia hjälpte mig med som var väldigt värdefull- att börja fundera över rätt och fel och längta efter att göra mer rätt. Det är också ett av skälen att Theus är så enormt viktig för mig- han gör så att jag behåller en del empati och inte kastar bort det helt.
Citera
2014-08-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Är det inte så att du egentligen skulle vilja vara psykopat, och vara empatistörd, för då skulle du inte behöva ta ansvar för allt du gjort och fortfarande gör?

Jag skriver om det här i boken. Men det skulle vara lättare om det nu bara var ptsd och adhd tex. Då skulle jag ju ha en ursäkt på riktigt. Adhd tror jag faktiskt att jag har. Men om du ser en människa som har ptsd och adhd men också antisocial personlighet så är det plötsligt ingen du har sympati för. För en av dom sakerna jag frågar i boken är: har en människa utan empati ansvar för sin ondska eller är det dess offer som har ansvaret eftersom dom har empati och därför har ansvar att hantera sin smärta och göra något meningsfullt av våldet. Hur som helst. Det finns inga enkla svar. Ansvar har vi alla. Ptsd eller psykopati eller psykos. Vi kanske inte alltid ska straffas för våra handlingar men vi har skyldighet att ansvara på dom på så sätt att vi måste förstå att vi gör fel. Ja långt svar. Jag vill ha just ett svar. Och förstå mig själv. Det gör jag inte. Jag förstår inte själv varför jag är såhär men till sist spelar det ingen roll utan mina val att göra det bästa möjliga av att jag är såhär oavsett varför är det enda som i slutändan spelar roll.Och det är jävligt svårt.
Citera
2014-08-19, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Så länge du faktiskt inte hänger ut någon i din familj så hoppas jag att du faktiskt skriver klart boken.

Förlåt mig, men detta har jag mycket svårt att förstå.

”Så länge hon inte hänger ut någon…”

Berny har i mer än ett års tid postat detaljerade anklagelser mot sin familj. Enligt henne ska de ha drogat henne sedan spädbarnsåldern, brännmärkt henne, matat henne med avföring. Hon har publicerat en lång artikel om hur de klädde henne i brudklädsel och våldtog henne. De ska ha torterat och vanvårdat henne i syfte att få henne att uppnå martyrtillstånd.

På nattstadsbloggen har hon laddat upp en anmälan där hon pekar ut ena brodern och fadern som sexuella förbrytare. På hennes facebooksida om boken, som kommer upp om man söker på hennes namn, skriver hon om hur hon tyckte synd om brodern som tillbad hennes barnakropp och njöt av att åsamka henne smärta. I den här tråden har hon skrivit att hennes pappa inte har något känsloliv. Hon har skrivit om hur hennes mor inte var någon mor, utan en fångvaktare som genom att droga sitt eget barn fick henne att hålla tyst om övergreppen.

Detta är vedervärdiga, fruktansvärda brott och anklagelserna ligger fortfarande uppe på internet. Berny har heller aldrig tagit tillbaka dem, och man får anta att hon därför fortfarande står för dem.
Därför har jag mycket svårt att tro att hon inte kan komma att behöva uttala sig om sin barndom igen, i synnerhet om den här boken ges ut och får uppmärksamhet i media. Det är så otroligt uppseendeväckande och motbjudande saker hon beskrivit om sin barndom, att jag har mycket svårt att inte se media nappa på detta, så länge hon själv inte tar tillbaka det hon redan uttalat sig om.

Antingen har Berny talat sanning och då BÖR detta komma fram, för att förhindra att andra människor blir utsatta. Eller så har hon av en eller annan anledning inte gjort det, och då borde hon komma ut med detta för att inte, just det, hänga ut dem, i samband med eventuell uppmärksamhet från media.
Citera
2014-08-19, 13:36
Medlem
Apropå diskussionen om missbruk och antisocialt beteende:

En hjärna som utvecklat ett beroende får ett ökat blodflöde (=ökad aktivitet) till amygdala, vars aktivitet gör en misstänksam och fientligt inställd. Samtidigt minskar blodflödet till frontalloben, vilket är den del av hjärnan som reglerar socialt beteende.

Detta är bara att se på äldre människor med frontallobsdemens: de är ofta aggressiva, onödigt elaka och våldsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in