Citat:
Ursprungligen postat av
Gafflen
Så länge du faktiskt inte hänger ut någon i din familj så hoppas jag att du faktiskt skriver klart boken.
Förlåt mig, men detta har jag mycket svårt att förstå.
”Så länge hon inte hänger ut någon…”
Berny har i mer än ett års tid postat detaljerade anklagelser mot sin familj. Enligt henne ska de ha drogat henne sedan spädbarnsåldern, brännmärkt henne, matat henne med avföring. Hon har publicerat en lång artikel om hur de klädde henne i brudklädsel och våldtog henne. De ska ha torterat och vanvårdat henne i syfte att få henne att uppnå martyrtillstånd.
På nattstadsbloggen har hon laddat upp en anmälan där hon pekar ut ena brodern och fadern som sexuella förbrytare. På hennes facebooksida om boken, som kommer upp om man söker på hennes namn, skriver hon om hur hon tyckte synd om brodern som tillbad hennes barnakropp och njöt av att åsamka henne smärta. I den här tråden har hon skrivit att hennes pappa inte har något känsloliv. Hon har skrivit om hur hennes mor inte var någon mor, utan en fångvaktare som genom att droga sitt eget barn fick henne att hålla tyst om övergreppen.
Detta är vedervärdiga, fruktansvärda brott och anklagelserna ligger fortfarande uppe på internet. Berny har heller aldrig tagit tillbaka dem, och man får anta att hon därför fortfarande står för dem.
Därför har jag mycket svårt att tro att hon inte kan komma att behöva uttala sig om sin barndom igen, i synnerhet om den här boken ges ut och får uppmärksamhet i media. Det är så otroligt uppseendeväckande och motbjudande saker hon beskrivit om sin barndom, att jag har mycket svårt att inte se media nappa på detta, så länge hon själv inte tar tillbaka det hon redan uttalat sig om.
Antingen har Berny talat sanning och då BÖR detta komma fram, för att förhindra att andra människor blir utsatta. Eller så har hon av en eller annan anledning inte gjort det, och då borde hon komma ut med detta för att inte, just det, hänga ut dem, i samband med eventuell uppmärksamhet från media.