2014-08-19, 02:22
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Har du länk till källan som visar att 10% har flyktingstatus? Jag vill bokmärka
Migrationsverket uppehållstillstånd 2013
Konventionsflyktingar + Kvotflyktingar = ca 8,4%.
Citera
2014-08-19, 02:41
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Beror kanske på om du är invandrare eller etnisk svensk? Jag förmodar att majoriteten av de tillfrågade tillhör de förstnämnda kryddat med vänsterväljare.

Jag är svensk.
Citera
2014-08-19, 02:46
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Migrationsverket skriver upp prognosen till 100 000 asylsökande i år. Källa: Aftonbladet som hänvisar till Sydsvenskan.

Jag klandrar inte människor för att dom söker sig till en bättre tillvaro i ett annat land om tillfälle ges. Men däremot är faktiskt våra politiker skyldiga att tala om hur man ska hantera den nuvarande situationen. De sju etablerade partierna verkar dock ha bestämt sig för att stoppa huvudet i sanden och tala tyst om det. Vad gör vi om det kommer 200 000 nästa år? Beklämmande är bara förnamnet. Och jag, en normalt sett ganska politiskt korrekt person, överväger att rösta Sd i ren protest.
Citera
2014-08-19, 02:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Migrationsverket skriver upp prognosen till 100 000 asylsökande i år. Källa: Aftonbladet som hänvisar till Sydsvenskan.

Jag klandrar inte människor för att dom söker sig till en bättre tillvaro i ett annat land om tillfälle ges. Men däremot är faktiskt våra politiker skyldiga att tala om hur man ska hantera den nuvarande situationen. De sju etablerade partierna verkar dock ha bestämt sig för att stoppa huvudet i sanden och tala tyst om det. Vad gör vi om det kommer 200 000 nästa år? Beklämmande är bara förnamnet. Och jag, en normalt sett ganska politiskt korrekt person, överväger att rösta Sd i ren protest.

Nej, statsministern har talat högt om det. Han har givit svenska folket ett besked, nu vet vi hur han tänker hantera problemet.

citat;

– De är så pass omfattande att det kommer att lägga ytterligare restriktioner för vad som finns utrymme för i offentlig finansiering. Därför lovar vi nära nog ingenting i den här valrörelsen, det kommer inte att finnas utrymme för det.

Citera
2014-08-19, 02:57
Medlem
Devonss avatar
Och SvD citerar också Sydsvenskan:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/flyktingrekord-vantas-i-host_3832020.svd

Flyktingrekord väntas i höst

Migrationsverket skriver upp sin prognos för årets flyktingmottagande till 100 000 personer - fler än någon gång tidigare. Det rapporterar Sydsvenskan.

Oron i världen orsaken.

I juli ändrades prognosen för hur många asylsökande som väntas komma till Sverige i år från 60 000 till 80 000. I oktober skriver Migrationsverket upp prognosen ytterligare, till 100 000, enligt Sydsvenskan.

- Det blir alltid en ökning på hösten. Vi tror att det blir så i år också, säger verkets omvärldschef Christer Zettergren, till tidningen.

Orsaken är det spända läget runt om i världen, i Syrien, Somalia, Libyen och Eritrea. Just nu kommer fler asylsökande till Sverige än under Balkankrigets mest intensiva period.

Ett annat skäl till att prognosen måste skrivas upp är att situationen i norra Irak förvärrats.

- Vår slutsats just nu är att flyktingar därifrån ännu inte kan nå Sverige, men att de kan komma senare i höst, säger Zettergren.

Sverige är det land i EU som under årets första kvartal tog emot flest asylsökande per capita - 1 355 för varje miljon invånare, skriver tidningen.
Senast redigerad av Devons 2014-08-19 kl. 02:59. Anledning: Tillägg
Citera
2014-08-19, 05:53
Medlem
Grottgretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devons
Och SvD citerar också Sydsvenskan:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/flyktingrekord-vantas-i-host_3832020.svd

Migrationsverket skriver upp sin prognos för årets flyktingmottagande till 100 000 personer - fler än någon gång tidigare. Det rapporterar Sydsvenskan.

Oron i världen orsaken.

I juli ändrades prognosen för hur många asylsökande som väntas komma till Sverige i år från 60 000 till 80 000. I oktober skriver Migrationsverket upp prognosen ytterligare, till 100 000, enligt Sydsvenskan.

- Det blir alltid en ökning på hösten. Vi tror att det blir så i år också, säger verkets omvärldschef Christer Zettergren, till tidningen.

Orsaken är det spända läget runt om i världen, i Syrien, Somalia, Libyen och Eritrea. Just nu kommer fler asylsökande till Sverige än under Balkankrigets mest intensiva period.

Ett annat skäl till att prognosen måste skrivas upp är att situationen i norra Irak förvärrats.

- Vår slutsats just nu är att flyktingar därifrån ännu inte kan nå Sverige, men att de kan komma senare i höst, säger Zettergren.

Sverige är det land i EU som under årets första kvartal tog emot flest asylsökande per capita - 1 355 för varje miljon invånare, skriver tidningen.

Store Gud hjälp oss i denna mörka stund. Detta är minst sagt beklagligt. Tur att Sjöstedt vill bygga 3000 nya lägenheter i varje fall
Citera
2014-08-19, 06:02
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag är inte fullt så cynisk men jag delar synen att bidragssamhället krossas på sikt av kraftig invandring. Det är iofs bra.

Problemet är väl inte nödvändigtvis att bidragssamhället försvinner (även om
jag personligen tycker ett visst bidragssystem är motiverat, dock utan mångkultur)
utan hur det försvinner och att många utsatta svenskar inte får någon
direkt möjlighet att ställa om utan kommer hamna i kläm ordentligt,
speciellt sett till hur konjunkturläget ser ut. Vi riskera få en situation där familjer
hamnar på gatan, vi kanske till och med kan få se svält. Den typen av situation
är inte värdigt ett civiliserat samhälle.
Citera
2014-08-19, 06:09
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Det är solklart att det kommer att krossas, även med en socialkonservativ politik. Frågorna är hur, hur fort och av vilka anledningar. Just nu görs det av Mordors armeér. Det kunde ju kanske finnas bättre sätt att reformera dessa system?

När bidragen tar slut, så kommer vi ha hundratusentals krigare på gatorna. Något annat är en välfärdssaga.

Ja man kan ju tycka det. Och ja när bidragen sinar till förorterna (som våra förrädare till
politiker högst sannolikt kommer prioritera över behövande svenskar, därför lär det inte
ske direkt) så kommer vi få se kravaller i förorterna som kommer få Husbykravallerna
förra året att framstå som en idyllisk promenad i parken en varm julidag i jämförelse.
Är det verkligen nödvändigt att avskaffa bidragssamhället den vägen?
Citera
2014-08-19, 06:11
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det är det jag sagt hela tiden. Vänstern övertrumfar alliansen både när det gäller mängden invandring och bidragen storlek.

Det blir katastrof om de får makten.

Och det blir katastrof om Alliansen behåller den, pest eller kolera...
Citera
2014-08-19, 06:36
Medlem
Trots Reinfeldst erkännande att regeringen ljugit om kostnaderna för asylinvandringen så tror jag svenska folket inte fattar eller vaknat ändå.
Man kan jämföra det med SD skandaler, ingen bryr sig längre.
Svenskarna har blivit immuna mot rapporter om kostnader för integrationen.

Först trodde jag SD skulle få många röster, men av att döma på min omgivnings reaktioner så har detta gått obemärkt förbi.
Dom enda som reagerat är dom som redan fattat allvaret tidigare + några intilligenta bloggare typ Cornocopia, ledarsidorna och Marika Formgren.

Kort sagt vansinnet fortsätter.
Uppriktigt sagt, Sverige förtjänar att utarmas om man inte vaknar nu.

Hög tid att flytta till något av våra grannländer innan dom stoppar det.
Senast redigerad av Medburgare 2014-08-19 kl. 06:38.
Citera
2014-08-19, 06:42
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker

Vaddå "överväger"?? Det är klart att du ska rösta på SD om du vill Sveriges bästa
Citera
2014-08-19, 06:42
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devons

....

Om man underskattade sin egna prognos för en månad sedan är det troligt att man nu underskattar sin egna prognos som skall komma om två månader.

Med redan med de nu uppdaterade siffrorna kan man ana att ökningen kommer ge kostnadsökningar om i storleksordning ytterligare lika mycket till som i Juli. Dvs vi står inför 48+48 miljarder under 4 år i extra utgifter.

Det går fort nu.
Senast redigerad av longbow4y 2014-08-19 kl. 06:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in