2014-08-19, 01:24
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Internationella observatörer är en formell detalj som knappt skulle ändra på något förutom att processen skulle ta mycket längre tid.
Ja det var säkert lite bråttom för ryssarna när de tidigarelade valet med knappt någon framförhållning. Du kanske kan berätta lite om valdeltagandet och utfallet? 97 % för anslutning till Ryssland låter trovärdigt eller vad tycker du?

Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Det enda beväpnade hotet som fanns för krimborna då var nazisterna i Kiev. De lyckades att att slippa det, vilket tyvärr inte gjorde många andra etniska ryssar från Odessa och östra Ukraina.
Du verkar inte minnas särskilt långt tillbaka i tiden. Det är väl inte så att du har selektivt minne och bara minns det som passar dig?
2014-08-19, 01:35
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Om du inte vet vem är Nikita Khrushchev (Nikita Hruščov) då kan du gå och sova..., dvs tack för i kväll, eller i natt, och sov gott. Och här Twitter och Blogg är dem bästa källorna. Jag sa bara att det kom först på listan, wiki har mycket mer att läsa på...
Han är död så han är ingen längre, han var. Jag vet vem Nikita Chrusjtjov var och nu är detta ett svenskt forum där kroatisk stavning "Nikita H" blir minst sagt virrigt men det är inte hela världen, du lär dig väl du med.

Twitter och bloggar duger inte, jag är faktiskt inte intresserad av någon länk alls utan att du berättar med dina egna ord hur Ukraina en gång stal Krim. När/om du klarar av att berätta det så kan du lämna stöd i form av någon länk om du tydligt talar om vad i länken vi ska titta på men det duger inte att bara langa in en länk utan att du skriver något själv. Ok?
2014-08-19, 01:37
Bannlyst
[quote=skunkjobb|49997462]Ja det var säkert lite bråttom för ryssarna när de tidigarelade valet med knappt någon framförhållning. Du kanske kan berätta lite om valdeltagandet och utfallet? 97 % för anslutning till Ryssland låter trovärdigt eller vad tycker du?

2.Du verkar inte minnas särskilt långt tillbaka i tiden. Det är väl inte så att du har selektivt minne och bara minns det som passar dig?[/QUOTE]

Kan vi dra en parallell, 97 % är typ inte OK, eller??
Men 100 % i RADA att sparka (olagligt) Janukovytj är Ok för dig, sluta tramsa, som en kille här brukar säga....

2. Ingen kommentar....
2014-08-19, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Han är död så han är ingen längre, han var. Jag vet vem Nikita Chrusjtjov var och nu är detta ett svenskt forum där kroatisk stavning "Nikita H" blir minst sagt virrigt men det är inte hela världen, du lär dig väl du med.

Twitter och bloggar duger inte, jag är faktiskt inte intresserad av någon länk alls utan att du berättar med dina egna ord hur Ukraina en gång stal Krim. När/om du klarar av att berätta det så kan du lämna stöd i form av någon länk om du tydligt talar om vad i länken vi ska titta på men det duger inte att bara langa in en länk utan att du skriver något själv. Ok?

Jag sa inte att Ukraina stal Krim, jag sa att Ukraina fick Krim av en tjuv, Nikita H eller Nikita K, och riktiga
ägare till Krim tog Krim tillbaka, det sa jag, på ett ganska dåligt svenska pga min dysleksi. Några frågor?
2014-08-19, 01:57
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Kan vi dra en parallell, 97 % är typ inte OK, eller??
Men 100 % i RADA att sparka (olagligt) Janukovytj är Ok för dig, sluta tramsa, som en kille här brukar säga....

En sak i taget! Menar du att det var fria demokratiska val på Krim? Vad har du för bevis för det?
2014-08-19, 02:06
Bannlyst
Citat:

Jag älskar din inlägg, Nikita H istället för Nikita K är minst sagt virrigt (snurrigt), det är så hur många Nikita som helst som ge Krim i present till Ukraina.
Och Twitter och Blogg är kass, kom och förklara det till dina kompisar....
2014-08-19, 02:09
Bannlyst
Citat:
En sak i taget! Menar du att det var fria demokratiska val på Krim? Vad har du för bevis för det?
Menar du att det var fria och demokratiska omröstningen i RADA? Det händer först. 100% var det, eller jag har fel??
2014-08-19, 02:10
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag sa inte att Ukraina stal Krim, jag sa att Ukraina fick Krim av en tjuv, Nikita H eller Nikita K, och riktiga
ägare till Krim tog Krim tillbaka, det sa jag, på ett ganska dåligt svenska pga min dysleksi. Några frågor?
Nikita C var president (tja diktator skulle jag väl hellre kalla honom) över hela Sovjetunionen och beslutet att Krim skulle tillhöra Ukraina togs av Högsta sovjet som bestämde över såväl den ryska som den ukrainska sovjetrepubliken, inte bara Chrusjtjov själv. Det är som att jämföra en gåva inom familjen med att någon främmande bara kommer och roffar åt sig något.
2014-08-19, 02:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Menar du att det var fria och demokratiska omröstningen i RADA? Det händer först. 100% var det, eller jag har fel??
Jag frågade först, du svarar först.
2014-08-19, 02:20
Bannlyst
Citat:
Nikita C var president (tja diktator skulle jag väl hellre kalla honom) över hela Sovjetunionen och beslutet att Krim skulle tillhöra Ukraina togs av Högsta sovjet som bestämde över såväl den ryska som den ukrainska sovjetrepubliken, inte bara Chrusjtjov själv. Det är som att jämföra en gåva inom familjen med att någon främmande bara kommer och roffar åt sig något.

Menar du allvar? Den som motsatte sig Stalin, vad hände då? Den som motsatte sig Nikita H (som du inte förstår) eller K (som du förstår bättre)vad hände då? Om Stalin eller Nikita eller Leonid Brezjnev bestämmer en sak, då är det det som gäller... eller? Du spelar dumt , fast det är du inte...
2014-08-19, 02:34
Bannlyst
Citat:
Jag frågade först, du svarar först.

Demokratiska val... hahaha....
En gång på 4 år stoppa in ett papper i en låda kallas för demokrati...
Det är ett spel för idioter, köper du det?
Om ja...., då kan du bara dra och lägga dig.
De starka tar det dem kan, det är sanningen. Har jag fel?
2014-08-19, 02:35
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det är en kalkylfråga. BNP är mer av ett omsättningsmått -> ifall vi gör exemplet med ditt eget bankkonto så blir omsättningen låg ifall man bara räknar insättningar, skaffar man fler konton och flyttar runt pengarna så blir det många insättningar och därför hög BNP. -> det är anledningen till att ekonomer oftast bara bryr sig om BNP förändringar, negativa sådana anses vara mycket negativt för samhällsekonomin kombinerat med inflationen. Vidare måste man vid nivå jämförelser ta hänsyn till lånenivåer och valutavärderingar. Hela grejen med den Ryska ekonomin är att det är en låglånenivå i ett lågskattesystem med väldigt konservativa kalkyler.
Om du inte tycker BNP-måttet funkar så är du välkommen att visa Rysslands ekonomiska styrka i förhållande till några västländer på det sätt du anser är relevant. Ska vi räkna kottar eller vad föreslår du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in