2014-08-19, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Nej, ryssen. Denna tråds titel är: "Situationen i Ukraina just nu."
Krim ingår i Ukraina, och det är viktigt att förstå vad som händer i denna ockuperade del.

Jag är ingen ryss, jag är kroat, men inte idiot (bara dyslektiker). Vad som händer på Krim har du och jag inte nån jävla aning om.
Senast redigerad av mrkela64 2014-08-19 kl. 00:46.
2014-08-19, 00:22
Medlem
thorfromasgards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det gör det de facto ja för att de har stulit det. Om jag tar din cykel, så tillhör den alltså mig, bra att veta. Var står den?

Märklig människosyn har du om du nu likställer en cykel med hundratusentals levande människor som har gjort sitt val. Ungefär som brottslingar i Kiev som väljer att blunda för omfattande offer bland civila eftersom de inte är mer värda än en cykel för de.
Senast redigerad av thorfromasgard 2014-08-19 kl. 00:26.
2014-08-19, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Nej, det tillhör Ukraina.

Det du inte förstår så mycket i diskussionen är att UEFA inte godkänner att fotbollslag i ett visst land (Ukraina) spelar i serien i ett annat land (Ryssland). Det leder till hot om vite samt ytterligare sämre förutsättningar för Ryssland att hålla fotbolls-VM. Ryssland har dock redan gjort bort sig oerhört, bara en tidsfråga innan FIFA ifrågasätter sitt beslut, det finns ju redan påtryckningar om detta. Konsekvensen är betydelsefull då Putin har satt mycket i prestige här och därmed måste ta ytterligare en funderare om han ska fortsätta sin aggression i Ukraina eller låta landet gå sin egen väg.

Oj, igen!!
UEFA har ingeting med WM att göra, ok? EM är UEFA som kan säga sitt, WM är FIFA korrupta skiten
som bestämmer. Ryssland har betalat miljoner att WM spelas i Ryssland. Kommer de korrupta FIFA pampar att betalar pengarna tillbaka?? Ryss har kvitton. Eller? Tyvärr, du läser inte mina inlägg...
2014-08-19, 00:29
Medlem
Nu bevisas det som väl alla innerst inne varit medvetna om: Den gamla korrupta regimen byttes ut mot en delvis ny korrupt regim.

I varsin ände sitter Ryssland och USA och drar i trådarna till kasperdockorna medans miljoner människor lider av det på ett eller annat sätt.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article19385218.ab
2014-08-19, 00:34
Bannlyst
Ursprungligen postat av Brille68
Det har ingen som helst betydelse. Faktum är att det numera tillhör Ryssland. Kanske, Kanske, kan Ryssland ge det någon slag autonomi i framtiden. Men det är upp till Ryssland, och förmodligen befolkningen i Krim.

Just nu tillhör Krim Ryssland. Allt annat är svagsint.

Citat:
Det gör det de facto ja för att de har stulit det. Om jag tar din cykel, så tillhör den alltså mig, bra att veta. Var står den?

Men..., om jag tagit tillbaka en cykel som du stulit från mig före 50 år sedan....
2014-08-19, 00:34
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Märklig människosyn har du om du nu likställer en cykel med hundratusentals levande människor som har gjort sitt val. Ungefär som brottslingar i Kiev som väljer att blunda för omfattande offer bland civila eftersom de inte är mer värda än en cykel för de.
Hur fan kan du tro att jag jämställer människolivs värde med cyklar bara för det jag skrev om cykelstöld ditt förbannade avskräde? Jag blundar inte för de civila offren på någon sida men det hade inte varit något krig över huvud taget om inte separatisterna fanns så skyll inte allt på Kiev.

Du kanske vet hur det var med internationella valobservatörer vid den där folkomröstningen på Krim? Du anser tydligen i motsats till FN att valet gick rätt och riktigt till så då emotser jag din rationella och opartiska förklaring till detta.
2014-08-19, 00:35
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkela64
Men..., om jag tagit tillbaka en cykel som du stulit från mig före 50 år sedan....
Stal Ukraina verkligen Krim då? Berätta mer!
2014-08-19, 00:44
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
Spelar ingen som helst roll. Krim är befolkad av mestadels ryssar som har valt att tillhöra Ryssland och det gör de.
Nej det har de inte, det har fejkats en folkomröstning under vapenhot, det är något annat.
2014-08-19, 00:45
Bannlyst
Citat:
Stal Ukraina verkligen Krim då? Berätta mer!

Typ Googles första:
http://www.npr.org/blogs/parallels/2014/02/27/283481587/crimea-a-gift-to-ukraine-becomes-a-political-flash-point

Nikita H stal Krim och gav Krim till Ukraina, nu..., tar Putin Krim tillbaka, eller?? Ganska enkelt pyssel...

(eller om en polisman eller mafioso tar min cykel med vapenhot, och cyklar till dig och vill ge dig min cykel som present, skulle du tar min cykel, och sega efter det att det är din??)
Senast redigerad av mrkela64 2014-08-19 kl. 00:51.
2014-08-19, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle40
Nu bevisas det som väl alla innerst inne varit medvetna om: Den gamla korrupta regimen byttes ut mot en delvis ny korrupt regim.

I varsin ände sitter Ryssland och USA och drar i trådarna till kasperdockorna medans miljoner människor lider av det på ett eller annat sätt.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article19385218.ab

Alla vi som har en analytisk förmåga och har kunnat hålla en någorlunda balanserad syn inser såklart detta.

Det är de fanatiska rysslandshatarna, som fortsätter mala. Om det är nazismen, rysslandshatet, gas eller något annat som driver dem är osäkert.

Men vi kan börja inse att allt färre i västvärlden som tror dem. Befolkningen är inte länge med. Ledarna står och bjäbbar, men ingen svensk vill följa upp Carl Bildts bjäbbande med handling. Vare sig militärt eller ekonomiskt.

Ledarna i väst är fullständigt bankrutta. Moraliskt och politiskt.

Jag utgår dock att vi kommer att ta emot alla flyktingar som flyr undan Kievregimens bombningar...

Viktigt att visa solidaritet med offren. Öppna våra hjärtan och plånböcker. Så som ni aftonbladetnissar som hejar på Kievregimen brukar tänka.
2014-08-19, 00:48
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Ja, det är väl sådana här videos ni runkar till, krigshetsare. Denna är just från Ilovaisk:

https://www.youtube.com/watch?v=El9MLxiKZUg

Sådana som ni inser antagligen inte ens hur äcklande ert betéende i tråden uppfattas. Gå tillbaka till CoD där pixlar dör. Du är uppenbarligen totalt verklighetsfrånvänd i vad krigskonflikter innebär på riktigt för folk.
Om du är så emot krig och lidande så kan du väl förklara varför du stödjer Putler och hans krigshetsande anhang?
Gör som Ukrainas premiärminster förslog, fyll de 300 ryska "hjälpbilarna" men de legoknektar som slåss i Ukraina och kör hem dem till Ryssland så löser Ukraina sina egna problem.
2014-08-19, 00:51
Medlem
thorfromasgards avatar
Citat:
Hur fan kan du tro att jag jämställer människolivs värde med cyklar bara för det jag skrev om cykelstöld ditt förbannade avskräde? Jag blundar inte för de civila offren på någon sida men det hade inte varit något krig över huvud taget om inte separatisterna fanns så skyll inte allt på Kiev.

Du kanske vet hur det var med internationella valobservatörer vid den där folkomröstningen på Krim? Du anser tydligen i motsats till FN att valet gick rätt och riktigt till så då emotser jag din rationella och opartiska förklaring till detta.

Internationella observatörer är en formell detalj som knappt skulle ändra på något förutom att processen skulle ta mycket längre tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in