2014-08-18, 00:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Finns det krav man måste uppfylla för att bli provvakt?

Jag frågade hur många timmar(ungefär), inte hur många prov.
Ingen aning, det finns det säkert, men de lär inte vara särskilt tuffa.

Ja, ungefär tre timmar, jag har bara skrivit det en gång.
Citera
2014-08-18, 01:13
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babaji
Med andra ord. Skit i frågor likt denna och återkom i slutet om det finns tid över. För det finns inte en chans i helvete att jag ritar upp detta scenario under minuten.

Visst ser det komplicerat ut men rita ut en tidslinje och skriv in all info du kan ta reda på med hjälp av de olika påståendena. Annars är det bara att hoppa över och göra nästa fråga istället!
Citera
2014-08-18, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ingen aning, det finns det säkert, men de lär inte vara särskilt tuffa.

Ja, ungefär tre timmar, jag har bara skrivit det en gång.

Men det kan ju inte stämma? Hur är det med alla timmar som du har suttit här och hjälpt många att lösa deras uppgifter? Sluta ljug.

Jag tror att du har förberett mer än vad du skriver och att du ljuger. Men det är bara jag det.
Citera
2014-08-18, 01:35
Avslutad
Citat:
Men det kan ju inte stämma? Hur är det med alla timmar som du har suttit här och hjälpt många att lösa deras uppgifter? Sluta ljug.

Jag tror att du har förberett mer än vad du skriver och att du ljuger. Men det är bara jag det.
Ja, har jag skrivit provet sedan dess? Nej. Vad jag gjort efter att jag skrev provet är inte särskilt relevant förrän jag skriver det igen. Då kommer antalet timmar jag har lagt på förberedelser och studier inför provet öka markant, absolut.
Citera
2014-08-18, 09:10
Medlem
Citat:
Så du har aldrig gjort gamla prov tidigare? Vad hade du för förkunskaper?
Jodå, tre gånger. Har tre terminers erfarenhet från högskola som förmodligen har hjälpt en hel del.
Citera
2014-08-18, 23:43
Medlem
Jag är medveten om att detta är dum fråga men men..

Om jag gör högskoleprovet i höst kommer resultatet hinna komma in och vara med i beräkningen när jag söker utbildning till VT 2015?
Citera
2014-08-18, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Justitia-

Om jag gör högskoleprovet i höst kommer resultatet hinna komma in och vara med i beräkningen när jag söker utbildning till VT 2015?
Ja. Samma svar vad gäller VT-prov & HT-studier.
Citera
2014-08-18, 23:44
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitia-

Ja.
Citera
2014-08-19, 10:10
Medlem
Hydraus avatar
Tja,

Jag har skrivit 0.9 sen tidigare på HP (första gången), var cirka 2-3 år sedan. Ska börja högskolan nu till hösten, men känner mig inte nöjd med lärosätet eller programmet. Tänkte därför skriva nu i höst och i vår i hopp om att jag skriver minst 1.5 vilket skulle ge mig inträde till Lunds ekonomi kandidat. Har ni erfarna något tips att ge mig? På tidigare prov har jag varit dålig på den kvantitativa men helt ok på läsdelen. Är det bästa att göra gamla prov, och på det viset lista ut vad jag behöver träna på? Matte är verkligen inte min starka sida, vilket ställer till det.

Tack på förhand!
Citera
2014-08-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrau
Tja,

Jag har skrivit 0.9 sen tidigare på HP (första gången), var cirka 2-3 år sedan. Ska börja högskolan nu till hösten, men känner mig inte nöjd med lärosätet eller programmet. Tänkte därför skriva nu i höst och i vår i hopp om att jag skriver minst 1.5 vilket skulle ge mig inträde till Lunds ekonomi kandidat. Har ni erfarna något tips att ge mig? På tidigare prov har jag varit dålig på den kvantitativa men helt ok på läsdelen. Är det bästa att göra gamla prov, och på det viset lista ut vad jag behöver träna på? Matte är verkligen inte min starka sida, vilket ställer till det.

Tack på förhand!

Det bästa är helt klart gamla prov. En höjning från 0.9 till 1.5 är väldigt svår att uppnå på två månader. Självklart är det möjligt men då får man nästan lägga 5-6 timmars kvalitetsplugg om dagen och det blir kanske lite svårt för dig mtp att du redan ska läsa på högskolan. Ett mer realistiskt mål för dig är 1.2 till hösten och 1.5 till våren.
Citera
2014-08-19, 12:49
Medlem
Hydraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverAudi
Det bästa är helt klart gamla prov. En höjning från 0.9 till 1.5 är väldigt svår att uppnå på två månader. Självklart är det möjligt men då får man nästan lägga 5-6 timmars kvalitetsplugg om dagen och det blir kanske lite svårt för dig mtp att du redan ska läsa på högskolan. Ett mer realistiskt mål för dig är 1.2 till hösten och 1.5 till våren.

Precis det jag tänkte mig Räknade inte med att skriva 1.5 till hösten.
Citera
2014-08-19, 15:53
Medlem
Hur funkar det med högskoleprovet i höst?

Kan man bli antagen till utbildningar som startar i januari med det resultat man får i höst? Och isåfall vilka utbildningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in