2014-08-18, 21:30
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
En opinionsundersökning visar att Reinfeldt har starkt stöd för massinvandringen:
Endast en minoritet vill minska massinvandringen.
http://www.dn.se/valet-2014/majoritet-for-att-ta-emot-flyktingar/

Finns det fortfarande folk som tror på opinionsundersökningar?

I dagens kommunistiska samhälle är dessa mätningar endast beställningsjobb i propagandasyfte, beställaren får önskade siffror, uppdragsgivaren sina pengar o folket blir förda bakom ljuset.

And so on ......

Som regimkritiker är jag uppriktigt orolig över min framtid, känns som att mina enda två alternativ är arbetsläger eller avrättning.
Citera
2014-08-18, 21:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Vad består våra rikedomar av? Vi har Europas näst messt skuldsatta befolkning och noll pengar över efter invandringsnotan. AF har kört slut på sista kronan.

Det där är struntprat, vi har det mycket gott ställt i Sverige. Om det sedan motiverar ökad invandring är en annan fråga.
Citera
2014-08-18, 21:31
Medlem
SuperBlaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det där är väl på 4,5 års sikt. Alltså ca 10 miljarder per år är prognosen.
Det är mycket pengar, men det har vi råd med. Som jämförelse kostar gymnasieskolan 38 miljarder per år, dvs migration är en fjärdedel av den kostnaden. Det är väl ganska självklart att vi inte därför måste lägga ner (en fjärdedel av) gymnasieskolan nu, i stället är det enkelt att se med de här storleksordningarna, att de nya kostnaderna inte alls är omöjliga att klara av för landet Sverige.

För att upplysa din fråga citerar jag en tidigare skribent i tråden. Se nedan

Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Studio1 idag uppgav direkta kostnaderna för invandringen kommande år till ca 35 miljarder per år.
Sedan går vi back ytterligare 50-60 miljarder per år på de som kommit hit.
Men svaret varierar betonar reportern.

Det är 85-95 miljarder per år. Varje år.
från 1.01: 20 och framåt http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/417570?programid=1637

Om det må vi berätta
Citera
2014-08-18, 21:31
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solroz
Det där var innan hans tal.

Problemet är att väldigt många missade hans tal samt att många som såg/hörde talet kommer hinna glömma det innan valet (med tanke på att media tystat ner det samt att det publiceras så otroligt många artiklar nu som rör valet som istället får uppmärksamhet).
Citera
2014-08-18, 21:32
Medlem
Citat:
Varför måste jag gynnas av asylmottagningen?!
Anledningen till att jag vill att Sverige tar emot asylsökande, är ju inte att jag ska vinna på det själv. Begriper du inte ens konceptet med att hjälpa andra människor?

Förstår inte du att invandringen inte gör någon skillnad alls på ett globalt plan? Lika många, om inte fler, människor lider på olika sätt runt om i världen oavsett om vi låter 0 eller 200.000 människor komma per år. Är det verkligen värt att rasera vårt eget samhälle när vi faktiskt inte gör någon skillnad globalt?

Låt oss nu vara ärliga: vi kan inte bry oss om alla människor som har det dåligt på denna planet. Då hade vi aldrig haft tid att bygga upp något framgångsrikt samhälle själva.

Sen tycker jag självklart att vi ska hjälpa utsatta människor, även de som bor långt bort. Men i dagsläget blir hjälpen ineffektiv och kontraproduktiv. Dessutom förstör vi för oss själva. Vi tänker alldeles för kortsiktigt. Vi måste hjälpa de här människorna att bygga upp sina egna samhällen och säkra tryggheten i dem. Men vi kan inte låta dem komma och bosätta sig här. Då blir det en sämre värld för alla på lång sikt.
Citera
2014-08-18, 21:33
Medlem
Nellikers avatar
Citat:
Det är mycket pengar, men det har vi råd med. Som jämförelse kostar gymnasieskolan 38 miljarder per år, dvs migration är en fjärdedel av den kostnaden. Det är väl ganska självklart att vi inte därför måste lägga ner (en fjärdedel av) gymnasieskolan nu, i stället är det enkelt att se med de här storleksordningarna, att de nya kostnaderna inte alls är omöjliga att klara av för landet Sverige.

Du citerar själv ett inlägg där det står 48 miljarder EXTRA, hur får du det då till att vi lägger 1/4 av skolpengrna på migration??

Det är extra,
utöver ,
plus en annan siffra,
Adderat något annat,
Mer än tidigare planerat,

Du vet ju inte ens vad den riktiga siffran för migration är. Klåpare!
Citera
2014-08-18, 21:33
Bannlyst
Citat:
Det finns en hel del andra länder som tar emot många, t.ex. Tyskland, Frankrike, England.

Och hur går det med raskravallerna där? Det är som att titta in i ett svart hål och se framtiden när vi kollar på problemen där.
Citera
2014-08-18, 21:34
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Bra analys.

Problemet är att han missar att den största delen av hans väljarkår är äldre människor som står inför stigmat som Reinfeldt negligerar. Med försämrad välfärd, vård, äldreomsorg m.m. vinner han inga röster där inte. Eller så har han insett att de flesta av dem redan gått över till SD.

Jag är övertygad om att Reinfeldt vill krossa vänsterns största vita ko - invandringen. Det är inte roligt att vara solidarisk längre när man inte själv får en del av kakan. Snart kan Reinfeldt säga att vi inte har råd med invandringen längre och antingen sno röster från SD eller alliera sig med dem. Dock kommer Reinfeldt att avgå efter förlusten i höst och Borg tar över. Borg har aldrig sagt att han aldrig kommer att samregera med SD så öppningen finns där.

Det roligaste av allt är att Reinfeldt gjort invandringsfrågan till valets huvudfråga och redan gett SD alla ess i kortleken.

Tack för trevligt svar!

Flera av statsministerns åsikter delar jag inte. Det innebär dock inte att han och hans närmaste är dumma i huvudet, vad vi här på flashback än ger honom för öknamn. Hans agerande under hela den åttaåriga regeringsperioden är präglats av att han och hans närmaste är förberedda och hela tiden har jaft siktet inställt långt fram i tiden. Man tar två steg framåt och blir kritiken för hård tar man bara ett steg tillbaka. Ibland har det gått bra, ibland har det gått mindre bra. Men de små stegen framåt eller bakåt är inte det viktiga, det viktiga är målet man har haft.

Man ska ju inte överdriva vad som sagts i ett sommartal, men nog vet han vad ha sa. Och han tänker såklart längre fram än en vecka i taget. Faktiskt tror jag inte att statsministern är särskilt intresserad av personlig makt. För mig framstår han som en karl som tror på det han säger och att det för honom är viktigare att de idéer han har förverkligas, än att han själv får vara i rampljuset.
Citera
2014-08-18, 21:34
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Till att börja med, vad betyder "vi har råd" exakt? Budgeterat för 2014 var ett underskott på 45 miljarder. Sitter du och lånar dig rik på sms-lån också eller? Vidare så är inte totalkostnaden för migration 48 miljarder, det är vad migrationsverket räknar med att de behöver utöver sin budget som sedan tidigare är 10 miljarder per år. Utöver detta har arbetsförmedlingen meddelat att de redan nu har slut på resurser och måste få ett tillskott om de ska kunna behandla de invandrare som kommit. Allt detta är förstås också bara en piss i Nilen av invandringens totala kostnader.

Om nu gymnasieskolan kostar 38 miljarder, vilket jag faktiskt betvivlar, så är ditt argument att ökningen alltså "bara" motsvarar en dryg fjärdedel av hela jävla landets gymnasier i extra anslag till enbart migrationsverket?
Citera
2014-08-18, 21:36
Medlem
Brottslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matthew_Hopkins
Nej, det var det inte.

"Det är opinionsinstitutet Novus som frågat 1.000 personer om deras inställning till flyktingmottagande med anledning av den diskussion som följde på statsminister Fredrik Reinfeldts sommartal i Stockholm i lördags."
Värt att notera är att inget sägs om bortfallsfrekvensen. Vi lever i farliga tider så det gäller att vakta sin tunga när telefonen ringer eller när Expressen bultar på dörren i gryningen.
Citera
2014-08-18, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
En opinionsundersökning visar att Reinfeldt har starkt stöd för massinvandringen:
Endast en minoritet vill minska massinvandringen.
http://www.dn.se/valet-2014/majoritet-for-att-ta-emot-flyktingar/

Snark, igen. Titta på datumen och fundera ett varv.
Citera
2014-08-18, 21:39
Medlem
KreugerGulds avatar
https://m.youtube.com/watch?v=fRTzoA-ukZQ

Granskning sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem