2014-07-28, 23:09
Bannlyst
Kim Fredriksson verkar vara i blåsväder, igen då. Föga förvånande.

http://avpixlat.info/2014/07/28/researchgruppen-staller-sig-bakom-kvinnomisshandlare/
Citera
2014-07-29, 00:01
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnMorgonSaga
Kim Fredriksson verkar vara i blåsväder, igen då. Föga förvånande.

http://avpixlat.info/2014/07/28/researchgruppen-staller-sig-bakom-kvinnomisshandlare/
En gammal nyhet, ja förutom det där att Researchgruppen har fortsatt förtroende för sin seriekvinnomisshandlande medarbetare. Föga förvånande.
Citera
2014-07-29, 00:47
Medlem
Aschberg och Bonniers är reseachgruppens största sponsorer. Aschberg är deras gudfader och Bonniers köper deras info. Dessa maktens lakejer med sina feta nackar bor numera i innerstan på söder. Inte illa för dessa vänsterextrema våldsverkare, McDonaldspyromaner och antidemokrater. De har fina lån med låga räntor numera. - Hur kan de se sig själva i spegeln? De horar för makten. Researchgruppen är STASI och de är stolta för det. Tom Flashback analyseraras av dessa maktgalningar. Aschberg har själv stoltserat med att de "lägger pussel" bland användarna här. Informationen säljer de till högstbjudande. Svinen är de som betalar.
Citera
2014-08-01, 19:08
Medlem
Ghibellinos avatar
Idag kastades en nystartad tråd i papperskorgen. Den handlade om eventuella försök från Researchgruppens sida att via PM försöka locka till klick på länkar för IP-nummerfiske.

Det har handlat om förment suspekta sajter som säljer dataspel, drog-handel och SvP-reklam.

Är detta endast paranoia, eller ett seriöst hot?
Citera
2014-08-14, 21:56
Medlem
Oroväckande!
Citat:
Utsatt för näthat? Delta i vår undersökning, dela gärna med andra. http://research.nu/enkat-om-nathatet-och-dess-konsekvenser/ … #svpol
Får ju verkligen hoppas att det inte är någon som blir lurad av dem och svarar på enkäten och lämnar sina uppgifter.
Citera
2014-08-16, 00:57
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Idag kastades en nystartad tråd i papperskorgen. Den handlade om eventuella försök från Researchgruppens sida att via PM försöka locka till klick på länkar för IP-nummerfiske.

Det har handlat om förment suspekta sajter som säljer dataspel, drog-handel och SvP-reklam.

ÅHÅ är det därför jag hade två PM i min inkorg angående att få varuprover på diverse droger då?

Sorry kan jag då säga Resarchgruppen. Hade ni läst lite av mina inlägg så skulle ni veta att jag är anti droger och jäkligt anti er.

Efter att ha fått den här infon kommer jag kontakta någon mod som jag har förtroende för som får läsa mina PM om det här så ni sparkas ut från det här forumet på rotmos.

EDIT: Behövdes inte såg jag då allanballan och ingalil, bägge med siffror efter nicken var avstängda redan.
Citera
2014-08-16, 10:07
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:

De här messen har blivit mer och mer frekventa och jag har fått dem i samband med att jag nyligen skrivit på Integration & Invandring.
Citera
2014-08-16, 19:40
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
ÅHÅ är det därför jag hade två PM i min inkorg angående att få varuprover på diverse droger då?

Sorry kan jag då säga Resarchgruppen. Hade ni läst lite av mina inlägg så skulle ni veta att jag är anti droger och jäkligt anti er.

Efter att ha fått den här infon kommer jag kontakta någon mod som jag har förtroende för som får läsa mina PM om det här så ni sparkas ut från det här forumet på rotmos.

EDIT: Behövdes inte såg jag då allanballan och ingalil, bägge med siffror efter nicken var avstängda redan.

Ett par drogerbjudanden ,och så att jag ska rösta på Svp ,alltid från användare utan inlägg..
Citera
2014-08-16, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Ett par drogerbjudanden ,och så att jag ska rösta på Svp ,alltid från användare utan inlägg..
Luktar underrättelseinhämtning. Kommer Researchgruppen försöka göra en uthängning första veckan i september?
Citera
2014-08-16, 22:49
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
De här messen har blivit mer och mer frekventa och jag har fått dem i samband med att jag nyligen skrivit på Integration & Invandring.

Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede

Citat:
Ursprungligen postat av dannyK
Luktar underrättelseinhämtning. Kommer Researchgruppen försöka göra en uthängning första veckan i september?

Jag tror nu att åtminstone SvP-länken är legitim, men är inte helt säker (har raderat PM:et). Kanske borde man ställe en rak fråga i tråden om SvP.
Citera
2014-08-17, 05:32
Medlem
zorzes avatar
Citat:

Hur vet du att det är Rgruppen som ligger bakom de här PM:en?

Jag frågar eftersom jag fått pm om länk till drogsidor, fast jag aldrig skrivit i något drogfora.
Citera
2014-08-17, 09:24
Moderator
Siegfrids avatar
Om ni får ett PM som ni misstänker för något så bör ni rapportera det genom att klicka på "Rapportera" nere till vänster och ange orsak. Det hjälper oss mycket om vi får in rapporter om detta.

Att eftersöka identitet på användare genom till exempel PM är ett brott mot regel 1.06 och sådant tar vi ytterst allvarligt på.

/Siegfrid, moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in