Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag tycker att du har bra synpunkter och argument, dock saknar jag att du använder din energi för att visa att KJ är den enda som kan ha dödat VB. Det du skrivit i tråden talar genomgående för att KJ är inblandad, men inte att han är mördaren.
Jag tror som sagt att KJ är inblandad, kanske mördaren, dock finns det ingenting som styrker att KJ höll i mordvapnet. Vore kul om du kan visa något som inte kan tolkas på annat vis än att KJ är mördaren.
Hade det funnits någon som kunde ta upp konkurrensen med den snarstuckne, hämndgirige, revanschlystne, strypningsbenägne, skenhelige, överbeskyddade (men bristfälligt övervakade) och totalt känslolöse KJ:s särpräglade sätt att plåga, mörda, stycka, gömma och ljuga så hade det kunnat finnas ett alternativt scenario. Men som det nu är existerar bara en låghalt planteringshypotes som inte låter sig förenas med en tänkbar alt. gm eftersom denne tänkbare alt. gm inte har det minsta motiv att hugga sönder VB på sätt som skett, och än mindre att ljuga ihop diverse historier om bloddroppande hund, metallåtervunnen kniv, försvunnen säng (ungdomssängen, mormors säng resp. farfars säng = 3 sängar), delad sårtejp, "ficktryckning", egna sök i och kring ödehuset mm.