2014-08-18, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ett faktum, som jag tycker framkommer rätt tydligt i FU, är att han inte är mentalt kapabel att klara av detta komplicerade brott utan att lämna fler bevis.

Du har ingen som helst insyn i FU, eller har du det och kanske i BUP journalerna också? Om inte, hur kan du då använda ordet faktum?
Senast redigerad av oswin 2014-08-18 kl. 00:50.
Citera
2014-08-18, 00:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Du har ingen som helst insyn i FU, eller har du det och kanske i BUP journalerna också?
Jag har insyn i den delen av FU som presenteras i den offentliga FUP, samt de offentliga inspelningarna från domstolarna. Det räcker för det ställningstagandet.
Senast redigerad av Quarrel 2014-08-18 kl. 01:00.
Citera
2014-08-18, 01:01
Bannlyst
Citat:
Jag har insyn i den delen av FU som presenteras i den offentliga FUP. Det räcker för det ställningstagandet.

Nej bevisligen räcker det inte om man på samma grunder finner det mer sannolikt att exempelvis blodet är planterat än vad utredningen gör gällande.
Citera
2014-08-18, 01:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej bevisligen räcker det inte om man på samma grunder finner det mer sannolikt att exempelvis blodet är planterat än vad utredningen gör gällande.
Det har ingenting med KJ:s mentala hälsa att göra. Det är ett faktum som framgår tydligt av det offentliga materialet.
Citera
2014-08-18, 01:16
Bannlyst
Citat:
Det har ingenting med KJ:s mentala hälsa att göra. Det är ett faktum som framgår tydligt av det offentliga materialet.

Som den tolkning du gör här då?
Citat:
Och tvätta kläder? När han inte klarar av att tvätta utan att LSS säger åt honom, och golvet är fullt av smutstvätt? Skulle han då tvätta de kläder som han hade på sig vid brottet, men inga andra?

Att det för dig då är omöjligt att han bara tvättar det han finner nödvändigt vid det tillfället?
Citera
2014-08-18, 01:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Som den tolkning du gör här då?

Att det för dig då är omöjligt att han bara tvättar det han finner nödvändigt vid det tillfället?
Det är en j-a skillnad på att tvätta kläder än att utföra ett styckmord utan att knappt lämna bevis. Det förstnämnda klarar t.o.m. jag.

Jag har besvarat MrFolds fråga.
Senast redigerad av Quarrel 2014-08-18 kl. 01:23.
Citera
2014-08-18, 01:30
Bannlyst
Citat:
Det är en j-a skillnad på att tvätta kläder än att utföra ett styckmord utan att knappt lämna bevis. Det förstnämnda klarar t.o.m. jag.

Jag har besvarat MrFolds frågat.

Och du har fått svar på hur dina "logiska" tolkningar av fup uppfattas. Förresten, i ett styckmord så ingår väl tvätt av blodiga kläder?
Citera
2014-08-18, 01:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och du har fått svar på hur dina "logiska" tolkningar av fup uppfattas. Förresten, i ett styckmord så ingår väl tvätt av blodiga kläder?
Första meningen förstår jag inte. På frågan är svaret ja, och om man behöver någon som dirigerar, så blir inget tvättat innan dess. Det blir inte ens ben lagda i ödehus.
Citera
2014-08-18, 01:44
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Ja, det är obligatoriskt. Och efter det ingår rengöring av tvättmaskin, avlopp och vattenlås med klorin och ammoniak. Eller så köper man nytt och byter ut allt...
Citera
2014-08-18, 06:15
Bannlyst
Citat:
Första meningen förstår jag inte. På frågan är svaret ja, och om man behöver någon som dirigerar, så blir inget tvättat innan dess. Det blir inte ens ben lagda i ödehus.

Det är med inlägg likt det citerade, bilder på den stökiga lägenheten etc, som du nedlåtande och arrogant och i det här fallet försöker stärka bilden av att Kristoffer inte är mentalt kapabel att klara av detta komplicerade brott. Att försvar och JJ vill påskina att gossen Kristoffer inte ens kan knyta skorna är en annan sak men att du påstår att FU visar det faktum att han inte är mentalt kapabel är skitsnack från din sida då du hämtar uppgifter från fup och gör om dom till en egen sanning.
Citera
2014-08-18, 09:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är med inlägg likt det citerade, bilder på den stökiga lägenheten etc, som du nedlåtande och arrogant och i det här fallet försöker stärka bilden av att Kristoffer inte är mentalt kapabel att klara av detta komplicerade brott. Att försvar och JJ vill påskina att gossen Kristoffer inte ens kan knyta skorna är en annan sak men att du påstår att FU visar det faktum att han inte är mentalt kapabel är skitsnack från din sida då du hämtar uppgifter från fup och gör om dom till en egen sanning.
Nej, jag delar uppfattningen att KJ har mentalt funktionshinder med flera i FU, och adverben visar hur innehållslösa dina argument är, eftersom de måste stärkas.
Citera
2014-08-18, 09:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att du har bra synpunkter och argument, dock saknar jag att du använder din energi för att visa att KJ är den enda som kan ha dödat VB. Det du skrivit i tråden talar genomgående för att KJ är inblandad, men inte att han är mördaren.

Jag tror som sagt att KJ är inblandad, kanske mördaren, dock finns det ingenting som styrker att KJ höll i mordvapnet. Vore kul om du kan visa något som inte kan tolkas på annat vis än att KJ är mördaren.
Hade det funnits någon som kunde ta upp konkurrensen med den snarstuckne, hämndgirige, revanschlystne, strypningsbenägne, skenhelige, överbeskyddade (men bristfälligt övervakade) och totalt känslolöse KJ:s särpräglade sätt att plåga, mörda, stycka, gömma och ljuga så hade det kunnat finnas ett alternativt scenario. Men som det nu är existerar bara en låghalt planteringshypotes som inte låter sig förenas med en tänkbar alt. gm eftersom denne tänkbare alt. gm inte har det minsta motiv att hugga sönder VB på sätt som skett, och än mindre att ljuga ihop diverse historier om bloddroppande hund, metallåtervunnen kniv, försvunnen säng (ungdomssängen, mormors säng resp. farfars säng = 3 sängar), delad sårtejp, "ficktryckning", egna sök i och kring ödehuset mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in