Citat:
Ursprungligen postat av
IamNotMurican
Bra idé, har funderat på det men en klasskamrat använder FB frekvent så vill inte röja mitt alias.
Hur ska jag bli kompis med dem då? Och var ska jag träffa de här personerna? Förutom depression lider jag av kraftig social fobi vilket gör det hela svårare. Går aldrig på fester heller pga mina nedsättningar.
Inget illa ment men jag har besökt en hel del länder i europa och jag måste säga att svenskor och norskor nog står sig utseendemässigt väldigt bra om inte bättre jämfört med övriga europa (i mitt tycke obs)
Huvudsaken är inte att du går på fest. Huvudsaken är att du gör någonting med andra människor.
Om du är medveten om dina problem så måste du förstå att dina nedsättningar snabbt sållas bort bland individer utan dom. Därför bör du söka dig till personer med liknande nedsättningar men ändå inte till personer helt olika dig. I så fall kan en terapigrupp för deprimerade eller en grupp du själv skapat vara ett steg i rätt riktning.
Att finna en miljö där du kan tala ut om dina problem utan att riskera att bli förlöjligad därför att det för andra är främmande problem tror jag är viktigt.
Sen när du hittat en närande relation, så kan du utvecklas och bli mer socialt kapabel.
Kognitiv beteende terapi och vissa mildare läkemedel kan också vara till hjälp.
Äh damerna ser likadant överallt, och receptet för att få dom är det samma.
Bara du börjar nånstans och inte spelar defensivt.