Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-08-17, 21:09
Medlem
Hej Flashback.

Jag är i översta tonåren och har lidit av depression mer eller mindre allvarligt i ca 5 år. Något som ofta gör mig ledsen är det gamla ämnet relationer. Jag skulle gärna offra väldigt mycket mod för att bjuda ut en tjej, problemet är att jag inte har någon som helst uppfattning om mitt utseende. Jag vet verkligen inte om jag det ut som en genomsnittlig bondlurk eller faktiskt är väldigt fager. Nu säger många att "alla är vackra" men det är snack och det vet ni också, det första som attraherar en hos en människa är utseendet.

TL;DR
Så hur kan jag nu ta reda på om jag i den genomsnittliga tjejens ögon är en 2a eller 8a utseendemässigt (utan att använda badoo etc)
Citera
2014-08-17, 21:14
Medlem
du laddar upp en bild och frågar på flashback!
Citera
2014-08-17, 21:15
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotMurican
Hej Flashback.

Jag är i översta tonåren och har lidit av depression mer eller mindre allvarligt i ca 5 år. Något som ofta gör mig ledsen är det gamla ämnet relationer. Jag skulle gärna offra väldigt mycket mod för att bjuda ut en tjej, problemet är att jag inte har någon som helst uppfattning om mitt utseende. Jag vet verkligen inte om jag det ut som en genomsnittlig bondlurk eller faktiskt är väldigt fager. Nu säger många att "alla är vackra" men det är snack och det vet ni också, det första som attraherar en hos en människa är utseendet.

TL;DR
Så hur kan jag nu ta reda på om jag i den genomsnittliga tjejens ögon är en 2a eller 8a utseendemässigt (utan att använda badoo etc)

Sikta lågt och pröva dig fram du är fortfarande ung.
Prova med att bli kompis det första du gör, säg något roligt, charma. Ler damen tillbaka så är du minst en 5:a men mindre än en 8:a.

Utseende har väl inte jättestor betydelse i Sverige egentligen, de flesta svenska tjejer är ur ett europeiskt perspektiv ganska fula.
Citera
2014-08-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Ler damen tillbaka så är du minst en 5:a men mindre än en 8:a
Hur vet man om man är en 8-9-10:a då?
Citera
2014-08-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
du laddar upp en bild och frågar på flashback!

Bra idé, har funderat på det men en klasskamrat använder FB frekvent så vill inte röja mitt alias.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Sikta lågt och pröva dig fram du är fortfarande ung.
Prova med att bli kompis det första du gör, säg något roligt, charma. Ler damen tillbaka så är du minst en 5:a men mindre än en 8:a.

Utseende har väl inte jättestor betydelse i Sverige egentligen, de flesta svenska tjejer är ur ett europeiskt perspektiv ganska fula.

Hur ska jag bli kompis med dem då? Och var ska jag träffa de här personerna? Förutom depression lider jag av kraftig social fobi vilket gör det hela svårare. Går aldrig på fester heller pga mina nedsättningar.

Inget illa ment men jag har besökt en hel del länder i europa och jag måste säga att svenskor och norskor nog står sig utseendemässigt väldigt bra om inte bättre jämfört med övriga europa (i mitt tycke obs)
Citera
2014-08-17, 21:24
Medlem
Daddy.Issuess avatar
Inte för att vara sån, men jag tänkte att du skulle få något från en tjejs perspektiv. Du kan vara hur jävla snygg som helst, men om du har en shit personality/är korkad/socialt inkompetent så kommer du ingenstans. Men om du nu skulle vara en tvåa och besitta motsatsen till ovannämnda egenskaper så kommer du gå hem hos vilken brud (värd att bjuda ut) som helst. Utseendet kan du inte göra så mycket åt förutom att hålla dig i god form, fräsch och klädsel/frisyr som är smickrande för just dig, men vad du har att erbjuda "från insidan" är det du kommer riktigt långt på. Visst, utseendet ger ju det allra första intrycket, men det är ju bara några få sekunder, sen måste du ju visa något mer.

Om du nu ändå ska envisas med att hitta ett betyg för ditt utseende (som förövrigt kan pendla rejält), skaffa Tinder och kolla hur många som klickar "ja" där.
Citera
2014-08-17, 21:26
Medlem
snubbelTruts avatar
Väldigt svårt att säga, det skulle hjälpa om du la upp en bild på dig själv. Men som någon tidigare skrev, satsa lågt. Börja prata med tjejer som skulle vara en 5a i dina ögon, när du väl börjat prata med en tjej så hänger allt på hur social du är. Vet killar som ser ut som de fått stryk och läkt ihop fel i ansiktet som fått ligga med massor av helt okej tjejer, bara för att de är roliga och frammåtriktade.

Var inte rädd för att bli nobbad, there is plenty of fish in the sea
Citera
2014-08-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy.Issues
Inte för att vara sån, men jag tänkte att du skulle få något från en tjejs perspektiv. Du kan vara hur jävla snygg som helst, men om du har en shit personality/är korkad/socialt inkompetent så kommer du ingenstans. Men om du nu skulle vara en tvåa och besitta motsatsen till ovannämnda egenskaper så kommer du gå hem hos vilken brud (värd att bjuda ut) som helst. Utseendet kan du inte göra så mycket åt förutom att hålla dig i god form, fräsch och klädsel/frisyr som är smickrande för just dig, men vad du har att erbjuda "från insidan" är det du kommer riktigt långt på. Visst, utseendet ger ju det allra första intrycket, men det är ju bara några få sekunder, sen måste du ju visa något mer.

Om du nu ändå ska envisas med att hitta ett betyg för ditt utseende (som förövrigt kan pendla rejält), skaffa Tinder och kolla hur många som klickar "ja" där.

Tyvärr är nog inte min personlighet den mest attraherande, försöker vara snäll mot alla men uttrycker mig klumpigt och plumpt en del och sedan har jag även kraftig social fobi som jag nämnde ovan. Förslaget med appen har jag övervägt, tycker att det hade varit väldigt intressant att få reda på det. Men kommer nog ta vara på det när jag befinner mig på annan ort eller utomlands så att inte bekanta i kvarteret riskerar att kolla på bilden.
Citera
2014-08-17, 21:30
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprunkare
Hur vet man om man är en 8-9-10:a då?

Det blir en sju-jäkla massa frågor från damen varav de första säkrar att hon får behålla kontakten med dig(Facebook, telefonnr) nästa frågor blir vad som händer till helgen etc..
Helt enkelt du behöver inte ta några iniativ alls, damen tar dom åt dig!

Ens om du är odräglig, otrevlig och politiskt inkorrekt så har det ingen effekt på damen hur söt/underbar du är.
Citera
2014-08-17, 21:40
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotMurican
Bra idé, har funderat på det men en klasskamrat använder FB frekvent så vill inte röja mitt alias.

Hur ska jag bli kompis med dem då? Och var ska jag träffa de här personerna? Förutom depression lider jag av kraftig social fobi vilket gör det hela svårare. Går aldrig på fester heller pga mina nedsättningar.

Inget illa ment men jag har besökt en hel del länder i europa och jag måste säga att svenskor och norskor nog står sig utseendemässigt väldigt bra om inte bättre jämfört med övriga europa (i mitt tycke obs)

Huvudsaken är inte att du går på fest. Huvudsaken är att du gör någonting med andra människor.

Om du är medveten om dina problem så måste du förstå att dina nedsättningar snabbt sållas bort bland individer utan dom. Därför bör du söka dig till personer med liknande nedsättningar men ändå inte till personer helt olika dig. I så fall kan en terapigrupp för deprimerade eller en grupp du själv skapat vara ett steg i rätt riktning.

Att finna en miljö där du kan tala ut om dina problem utan att riskera att bli förlöjligad därför att det för andra är främmande problem tror jag är viktigt.

Sen när du hittat en närande relation, så kan du utvecklas och bli mer socialt kapabel.
Kognitiv beteende terapi och vissa mildare läkemedel kan också vara till hjälp.

Äh damerna ser likadant överallt, och receptet för att få dom är det samma.
Bara du börjar nånstans och inte spelar defensivt.
Citera
2014-08-17, 22:23
Medlem
Dyingofthirsts avatar
Varför vill du ha ett förhållande eller vara med en tjej? Skit i det där, det kommer naturligt. Snart så träffar du en tös som är intresserad av dig och vice versa och då kommer allt hända naturligt också, det löser sig
Citera
2014-08-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyingofthirst
Varför vill du ha ett förhållande eller vara med en tjej? Skit i det där, det kommer naturligt. Snart så träffar du en tös som är intresserad av dig och vice versa och då kommer allt hända naturligt också, det löser sig

Bryr mig inte nödvändigtvis om ett förhållande, men vill gärna umgås men en tjej då jag är attraherad av det andra könet. Är helt orörd hela livet, och då menar jag HELT orörd. Har på sin höjd kramat en klasskamrat-tjej vid skolavslutningen eller något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in