2014-08-17, 23:22
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag länkade nyligen till en intervju med Sara Firth som klargjorde att hon INTE slutade på RT för att det vara korrumperat och Putinstyrt som diverse nötter här i tråden påstått. Sara Firth slutade för att hon tyckte redaktionsarbetet var inkompetent skött, särskilt avseende nedskjutningen av MH17.

Det har jag inte påstått i mitt inlägg heller men du har åtminstone tagit dig tid att leta upp lite fakta i frågan, i motsats till de personer som tyvärr har en tendens att kräva att i varje läge bli försedda med specifik information i varenda diskussion för att sedan på ren rutin förneka sanningshalten i det de faktiskt får sig serverat.
2014-08-17, 23:23
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Det var inte vad hon sa i andra intervjuer, och faktiskt inte vad hon menade i vice intervjun.
http://www.dailymotion.com/video/x22ftmk_complete-interview-jon-stewart-interviewed-sara-firth-on-the-daily-show-7-29-2014_fun

Som sagt, inte det intryck hon ger i Daily Show intervjun...

Eh...fast jag kunde ju ge ett exakt citat från Sara Firth om varför hon slutade på RT och det handlade inte om vare sig någon korruption eller Putin-styre. Det finns liksom inget sånt tolkningsutrymme hur gärna du än skulle vilja.
2014-08-17, 23:29
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Men då vet jag, antingen vill ni inte eller kan inte belägga era argument. Antingen för ni är så jävla lata, inkompetenta eller komplett efterblivna då ni helt verkar ha missat hur man debatterar.

Med all respekt för din egen debatteknik så är det normalt inte en särskilt framgångsrik metod att kryddat med invektiv och svordomar kräva källhänvisningar till grundläggande fakta som är att anse som allmän kännedom om man har det minsta genuina intresse av det som sakfrågan berör.
2014-08-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du kan inte köpa tung krigsmateriel i mängder och du kan inte köra privat Black ops inom Rysslands gränser, det funkar inte så.
Ryssland tillåter inte ens rätt harmlösa demonstrationer och skulle aldrig tillåta privat arméer ens om de sjöng Pultlers lov.
Uppenbarligen är du 12 år och ett naivt litet barn, din analys låter så.

Däremot kan man köpa vilket krigsmaterial som helst på ukrainska svarta marknaden. Ja, du har helt rätt i att Ryssland har bättre koll på sitt vapen.
2014-08-17, 23:37
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Lustigt att du åberopar Ron Paul. Han hör ju till de skarpaste kritikerna av kuppen i Ukraina och västmakternas stöd till den:

Ron Paul slams US on Crimea crisis and says Russia sanctions are 'an act of war'

http://www.theguardian.com/world/2014/mar/15/ron-paul-crimea-russia-sanctions-act-of-war

The former Republican congressman and three-time presidential candidate Ron Paul has launched a scathing attack on what he calls a US-backed coup in Ukraine, insisting the Crimean people have the right to align their territory with Moscow and characterising sanctions against Russia as “an act of war”.

He also said providing economic aid to Ukraine was comparable to giving support to rebels in Syria knowing it would end up in the hands of al-Qaida.

Jo, som var sagt, jag beundrar hans konsekventa och lojala inställning till USAs konstitution. Inte alla hans utrikespolitiska uttalanden. I hans ögon är det alltså okej för Krim att bryta mot Ukrainas konstitution och för Ryssland att invadera Ukraina. Däremot är det mindre okej för folket i Ukraina att göra revolution emot en korrupt och maktfullkomlig president. Ifall jag har förstått det hela rätt.

Givetvis har vi alla olika åsikter om det här, men han är en hycklare på den här punkten, helt klart. Sedan kan jag hålla med honom om att sanktioner mot Ryssland är en krigshandling. Lika mycket som Rysslands invasion av Ukraina är.
2014-08-17, 23:39
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag delar med mig!

http://ukraineatwar.blogspot.nl/

Det är mycket att titta igenom och ta in för att få allt klart för sig, men jag hoppas du ger det en ärlig chans och inte bara avfärdar informationen för du inte gillar den.

Tack för länken, det var mycket intressant att titta på där.
Särskilt intressant att se hur separatisterna bombar sina egna städer och byar.
2014-08-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Jag delar med mig!

http://ukraineatwar.blogspot.nl/

Det är mycket att titta igenom och ta in för att få allt klart för sig, men jag hoppas du ger det en ärlig chans och inte bara avfärdar informationen för du inte gillar den.

Gammal text jag tar tillbaka efter att ha kollat klippet igen.
Det ser ut som att det finns en möjlighet att det stämmer, och då får jag tacka för bra gräv! Du ser jag kan vara snäll också

Edit: satte in spoiler på text jag tar tillbaka
Senast redigerad av Dompan75 2014-08-17 kl. 23:49.
2014-08-17, 23:44
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Eh...fast jag kunde ju ge ett exakt citat från Sara Firth om varför hon slutade på RT och det handlade inte om vare sig någon korruption eller Putin-styre. Det finns liksom inget sånt tolkningsutrymme hur gärna du än skulle vilja.

Slutade du läsa efter den paragrafen? Jag ger resten för andra som kan vara intresserade.

Crucial information is regularly omitted from stories, and often because those in charge are not capable of identifying what makes a strong news story. They’re not interested in fact checking and creating valuable, balanced journalism. Their main agenda is that it fits the narrative. You are actively discouraged from questioning – that isn’t appreciated at all. And of course that goes on and is a million times worse in the domestic Russian media.

Vad hon menar är att de inte är Blofeld sittandes i en vulkan utan att de är en statsstyrd apparatjik som inte bryr sig om sanningshalter eller vinklar, bara att reportaget passar in i propagandan. Hon säger alltså att RT är inkompetenta därför att redaktörer inte är journalister, de är Kremls propagandabyråkrater.
2014-08-17, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Med all respekt för din egen debatteknik så är det normalt inte en särskilt framgångsrik metod att kryddat med invektiv och svordomar kräva källhänvisningar till grundläggande fakta som är att anse som allmän kännedom om man har det minsta genuina intresse av det som sakfrågan berör.

Vad som är allmän kännedom är högst subjektivt, dessutom finns ingen som är fullt allmänbildad om man inkluderar all allmän kännedom, eller ens specificerat till detta ämne.

Förutom om man är ubermenschen DaEzz och Sonnenwede dvs.
Då behövs det inga källor allt.

Att ni klär era förolämpningar i finare ord och fraser rör mig inte ryggen, jag säger direkt som jag tänker, fuck you and sod off. Du kan ta din "allmän kännedom" och köra upp den i röven.

Har inget mer att vare sig säga eller skriva till er.
2014-08-17, 23:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Jo, som var sagt, jag beundrar hans konsekventa och lojala inställning till USAs konstitution. Inte alla hans utrikespolitiska uttalanden. I hans ögon är det alltså okej för Krim att bryta mot Ukrainas konstitution och för Ryssland att invadera Ukraina. Däremot är det mindre okej för folket i Ukraina att göra revolution emot en korrupt och maktfullkomlig president. Ifall jag har förstått det hela rätt.

Ron Pauls argument var väl snarare att "revolutionen" i Ukraina var en kupp som stöddes av USA (och EU) och att när den väl ägt rum var det OK för ryssar som inte ville leva under en rysshatande och nazianstucken regim att göra uppror.

Svårt att inte hålla med honom på den punkten.
2014-08-17, 23:54
Medlem
Kan det vara detta som fick Högra Sektorn att gå ut och hota om kontrarevolution i Kiev?

https://www.youtube.com/watch?v=_9vXocrj_jo

Polisen i Lviv besköt HS medlemmar på genomfart, arresterade dem, och beslagtog alla vapen.

Läste att HS idag gått ut och tagit tillbaka hotet, då kravet att befria de fängslade medlemmarna infriats. Det bör vara dessa 6 st de syftade på då, antar jag.

Frågan är om Lviv-polisens agerande är en del i en beordrad utrensning. Finns risk för en del väldigt bittra HS medlemmar inom ett par månader.
2014-08-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Tala då om för mig vad jag köper på svarta marknaden? Stridsfordon? Stridsvagnar? Kemiska vapen? Kärnvapen? Har lust att köpa mig en M1 Abram, kan du fixa?

Tittat på film much?

Pro-ryssarna har fått vapen, stridsfordon och stridsvagnar från Ryssland. De har ju för fan till och med varit öppna med det och sagt att de ska få över 30 tanks, 120 stridsfordon och 1.200 frivilliga som tränats i Ryssland sedan konflikten startade.

http://www.kyivpost.com/content/ukraine/rebel-leader-says-1200-russian-fighters-weapons-en-route-to-eastern-ukraine-video-360913.html

Kom in i matchen.

Men det ju INTE vad han säger. I Kiev post står det att han säger så. Men inte i andra artiklar i annan västerländsk media. Du får själv ta reda på skillnaden mellan vad som står i Kiev post och verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in